Cykelvasan 2016

Cykelvasan 2016
Anmälde mig nyss 14:40, med direktbetalning,
Så tydligen finns det platser kvar!
Jag som trodde att det var Samma forfarande som det var 2015!!

Senast ändrad:
Cykelvasan 2016
Ser folk skriva på fb att de är så glada de "vann" sin plats iår.

De har nog ingen aning om hur anmälningen går till egentligen.
De skrivs också om hur fort det såldes slut? Är det nån sorts hävdning hur bra man är på anmäla sig eller? Jag förstår inte :p

Cykelvasan 2016
marr skrev:
-------------------------------------------------------

> De skrivs också om hur fort det såldes slut?

Men är det verkligen slutsålt?
Jag kan anmäla mig forfarande. Men även jag struntar i det, för dyrt för vad man får, även om jag tycker det är ett roligt lopp.

Cykelvasan 2016
Jäkla hets. Man vet ju inte såhär långt i förväg om man är sjuk eller inte. Därför många inte startar och en del blir utan startplats.

Cykelvasan 2016
briareus skrev:
-------------------------------------------------------
> marr skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > De skrivs också om hur fort det såldes slut?
>
> Men är det verkligen slutsålt?
> Jag kan anmäla mig forfarande. Men även jag
> struntar i det, för dyrt för vad man får, även
> om jag tycker det är ett roligt lopp.

Exakt. Folk har noll koll tror jag :p

Cykelvasan 2016
Gick just in och tittade & det är fortfarande inte fulltecknat, så vitt jag kan se. Det verkar vara en rejäl dipp i intresse mot tidigare år, om jag fattat rätt.
Jag känner mig nöjd, faktiskt, och avstår nog mitt fjärde år ändå. :-)

Frid!

Bilagor

• Skarmklipp.JPG
    Skarmklipp.JPG
    98 KB · Besök: 197
Senast ändrad:
Cykelvasan 2016
Tror inte att de markerar fulltecknat förrän alla platser är betalda och bekräftade. Efter dagens intresseanmälningar kommer det ske tidigast på fredag då det är tiden man har på sig.

Cykelvasan 2016
Fortfarande inte fullt...

Med tanke på hetsen tidigare år är det svårt att förstå detta. Har man tidigare år haft 5000 sponsorplatser som man i år tagit bort eller? =)

Cykelvasan 2016
Jag anmällde mig tänkte att kunde kanske vara kul igen var två år sedan jag körde ändå.
Såg ingen prisupgift.

Fick det där nummret man skulle mata in, såg 1430:- tänkte (logi/busstransport/biltransport) . Vah? Det är vad min flygbiljett till Spanien kostar för aprolig enduro/dh cykling. Neh de får ge den startplatsen till någon annan.

Så Grattis till det som fick min startplats.

Om vinsten fån CV oavkortat går till ungdomsverksamhet inom MTB så lovar jag att tänka om.

Cykelvasan 2016
Börjar närma sig för Cykelvasan 2016. Kör för första gången i år. Skall bli mycket kul.

Har cyklat ca 200h MTB i år i "Cykelvasa" lik träng med mycket grus och traktorstigar. Hoppas klara att köra in på 4h 30 min :)

Någon annan som skall köra?

Cykelvasan 2016
Har någon fått sin starttid ännu? Jag var inne igår på mina sidor och hittar ingen info annat än att det ska tilldelas starttider i augusti.

Cykelvasan 2016
Selast sa:
Har någon fått sin starttid ännu? Jag var inne igår på mina sidor och hittar ingen info annat än att det ska tilldelas starttider i augusti.
Jag trodde också att de missat skicka min starttid, tills jag alldeles nyss upptäckte att den låg inbakad längst ner till höger i ett gammalt 'Semestertider'-mail. Jävligt oklart!

Cykelvasan 2016
Jag var och privcyklade första delen av Cykelvasan och tänkte på att det var ganska grovt grus och lite senare såg jag en sån där sopborste(?) som fästs på traktor som borstar upp det stora gruset placerad bredvid leden mitt ute i skogen så jag undrar ifall de borstar upp det stora gruset innan loppet, någon som kommer ihåg hur det brukar vara?

Cykelvasan 2016
Nej.. det är grovt grus/sprängsten mest hela tiden utom på slutet då det också är lös sand stundtals. Hett tips.. ramla inte.
nivde sa:
Jag var och privcyklade första delen av Cykelvasan och tänkte på att det var ganska grovt grus och lite senare såg jag en sån där sopborste(?) som fästs på traktor som borstar upp det stora gruset placerad bredvid leden mitt ute i skogen så jag undrar ifall de borstar upp det stora gruset innan loppet, någon som kommer ihåg hur det brukar vara?

Cykelvasan 2016
julgus sa:
Nej.. det är grovt grus/sprängsten mest hela tiden utom på slutet då det också är lös sand stundtals. Hett tips.. ramla inte.
nivde sa:

Jaha, då får man vara glad att man startar sent så de tidigare cyklisterna borstar bort gruset:)

Cykelvasan 2016
nivde sa:
julgus sa:
nivde sa:

Jaha, då får man vara glad att man startar sent så de tidigare cyklisterna borstar bort gruset:)
Vill ju inte pissa i ditt vin eller så, men så som jag fattat det från polare som kört senare (då jag har startat betydligt tidigare) är att banan är mycket mer trasig när startande längre bak kör :-P Så håll i styret och bara kööör!

Cykelvasan 2016
Loftberg sa:
Selast sa:
Jag trodde också att de missat skicka min starttid, tills jag alldeles nyss upptäckte att den låg inbakad längst ner till höger i ett gammalt 'Semestertider'-mail. Jävligt oklart!
Ja djäklar! Hittade också ett mail från 12/6 där det mycket riktigt står starttid och startnummer. Tack för informationen!

Cykelvasan 2016
Det blev tydligen CV iår. Fick av en släkting som inte hade tränat, så jag startar 12.35. Vad ska man göra fram till dess?

Aja, hursom så blir det att mysa mig igenom allt, helt utan ambitioner och försöka undvika att avlida av tristess på grund av den totala avsaknaden av riktig stig.

Cykelvasan 2016
mysa sig igenom tristessen..? Du har nog hamnat fel. Visst finns det roligare lopp men helheten är kul. Sikta på att göra ett vettigt tid, typ sub 3.30 eller något. Då får du en morot. Grusvägsrally kan vara helt ok om benen svarar.
Mathias B sa:
Det blev tydligen CV iår. Fick av en släkting som inte hade tränat, så jag startar 12.35. Vad ska man göra fram till dess?

Aja, hursom så blir det att mysa mig igenom allt, helt utan ambitioner och försöka undvika att avlida av tristess på grund av den totala avsaknaden av riktig stig.

Cykelvasan 2016
Mathias B sa:

Varför ens göra det? Ge startplatsen till mig ist ?

Cykelvasan 2016
julgus sa:
Ser ut att bli misärcykling på lördagen.... 9.5mm nederbörd enl smhi...
Bra, då får jag nåt att skylla på.
Måste ha cyklat HELT FEL under pendlingen i vinter/vår.
Har ingen fart i kroppen.
Medelmåttigt malande klarar jag hur länge som helst.
Bryta sig uppför backar är inget problem.
Men ökar jag bara litegrann så går jag snabbt i pulstaket.
Skillnaden mellan bekväm arbetspuls och mjölksyratröskel har blivit besvärande liten.
För lite träning på hög kadens tror jag.

Lite tråkigt att gå till start när man vet från början att kroppen är feltrimmad. Även om jag brukar gilla loppet.

Vad tror ni om väglaget ifall det ska vara så blött?
Conti X-King istället för Race King?
Spängerna och grässläntarna vid några av kontrollerna kan ju bli spännande. Men blöta spänger biter ju inga däck på.

Cykelvasan 2016
julgus sa:
Kan inte minnas sist SMHI eller någon annan hade en korrekt prognos längre fram än 24 timmar. Den här sommaren tycks ju meteorologerna plockat sina utbildningar ur flingpaketen. Dessutom kan vädret ändras betydligt på en utdragen sträckkörning på 95 km. Så jag bryr mig inte nämnvärt om prognoser, förrän möjligtvis kvällen innan. Sen blir väl inte just CV så hårt påverkat av eventuellt regn. Kanske t.o.m. kan vara lite bra så den värsta torra sanden och lösgruset kan få gjutas samman lite efter all torka.

Cykelvasan 2016
dabac sa:
julgus sa:
Bra, då får jag nåt att skylla på.
Måste ha cyklat HELT FEL under pendlingen i vinter/vår.
Har ingen fart i kroppen.
Medelmåttigt malande klarar jag hur länge som helst.
Bryta sig uppför backar är inget problem.
Men ökar jag bara litegrann så går jag snabbt i pulstaket.
Skillnaden mellan bekväm arbetspuls och mjölksyratröskel har blivit besvärande liten.
För lite träning på hög kadens tror jag.

Lite tråkigt att gå till start när man vet från början att kroppen är feltrimmad. Även om jag brukar gilla loppet.

Vad tror ni om väglaget ifall det ska vara så blött?
Conti X-King istället för Race King?
Spängerna och grässläntarna vid några av kontrollerna kan ju bli spännande. Men blöta spänger biter ju inga däck på.

Träna mer intervaller :)

Såg att öijer cyklar långlopp med 1.5 i däcken som mest. Kanske ska prova det jag också.

Regnar det kommer jag att frysa.

Cykelvasan 2016
Jag ska köra CV för första gången i år för att heja på farsan som precis börjat cykla.

Tanken var att köra på min CX då jag inte äger någon MTB, är det något speciellt jag bör tänka på? Typ vilket lufttryck som är optimalt.

Cykelvasan 2016
gerrardsdobbar sa:
1.5? Det är lågt. Är jag helt fel ute om jag funderar på 2.0-2.1 på mina raceking?
Vilken bredd?

zirxo sa:
Tanken var att köra på min CX då jag inte äger någon MTB, är det något speciellt jag bör tänka på? Typ vilket lufttryck som är optimalt.

Däck? Bredd? Vikt?
Kör du på 33mm så har du inte så mycket luftkammare, jag brukar behöva 3,5-4 för att inte punka på grusväg. Men jag är rätt tung.
Det är lite skillnad när man ligger på rulle mot när man kör själv, man kör över stenar och saker för man inte hinner se dem i tid.

Cykelvasan 2016
Loftberg sa:
julgus sa:
Kan inte minnas sist SMHI eller någon annan hade en korrekt prognos längre fram än 24 timmar. Den här sommaren tycks ju meteorologerna plockat sina utbildningar ur flingpaketen. Dessutom kan vädret ändras betydligt på en utdragen sträckkörning på 95 km. Så jag bryr mig inte nämnvärt om prognoser, förrän möjligtvis kvällen innan. Sen blir väl inte just CV så hårt påverkat av eventuellt regn. Kanske t.o.m. kan vara lite bra så den värsta torra sanden och lösgruset kan få gjutas samman lite efter all torka.

Jag upplever ofta att norska YR brukar ha bättre träffsäkerhet när man beräknar några dagar framåt, alltså även på svenska vädret, jämfört med mossiga SMHI.

https://www.yr.no/sted/Sverige/Dalarna/Evertsberg/langtidsvarsel.html

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp