Cykelvasan fullbokad

HenkeN

Aktiv medlem
Cykelvasan fullbokad
Upptäckte till min förtvivlan att CV är fullbokad och att jag inte är anmäld...hur är detta möjligt? Vi är ju bara inne i mars...

//Självmordsbenägen

Cykelvasan fullbokad
Erhm.. VAFAN. jag har ju inte haft råd att anmäla mig, planen var att betala kringelloppet, lida loop och cykelvasan på lönen som kommer imorgon.

Det här var förjävligt, måste ju åka vasan, det är ju en av mina 3 prioriterade tävlingar

Cykelvasan fullbokad
Det går att överlåta sin plats mot en avgift så det går att köpa platser men om intresset är så här stort så lär det bli svårt att få tag startplatser överhuvudtaget

Cykelvasan fullbokad
STIZZE skrev:
-------------------------------------------------------
> Erhm.. VAFAN. jag har ju inte haft råd att
> anmäla mig, planen var att betala kringelloppet,
> lida loop och cykelvasan på lönen som kommer
> imorgon.
>
> Det här var förjävligt, måste ju åka vasan,
> det är ju en av mina 3 prioriterade tävlingar

Får välja en annan tävling istället då. Jag fick ju stressanmäla mig till Grenserittet innan det blev fullt.

Cykelvasan fullbokad
Ni som är desperata efter att köra långlopp kanske kan surfa in på http://www.langloppscupen.se/ och kika lite, det finns som sagt var fler långlopp än Cykelvasan. För oss som tänkte köra alla andra långlopp plus Cykelvasan men inte riktigt hängde med i PR-cirkusen är det väl bara att kika på andrahandsmarknaden när det börjar närma sig start, har svårt att tänka mig att inte typ 50% av alla sålda startplatser har gått till ambitiösa planer som kommer att gå åt helvete :)

Cykelvasan fullbokad
Jag har lyckats övertala en släkting på min sambos sida att köra med mig, så det vore minst sagt jävligt trist om jag inte fick köra tävlingen.

Det måste lösa sig på något sätt, andra hand eller försöka böna och be..

Cykelvasan fullbokad
fredrikw skrev:
> Ni som är desperata efter att köra långlopp
> kanske kan surfa in på
> http://www.langloppscupen.se/ och kika lite, det
> finns som sagt var fler långlopp än Cykelvasan.
> För oss som tänkte köra alla andra långlopp
> plus Cykelvasan men inte riktigt hängde med i
> PR-cirkusen är det väl bara att kika på
> andrahandsmarknaden när det börjar närma sig
> start, har svårt att tänka mig att inte typ 50%
> av alla sålda startplatser har gått till
> ambitiösa planer som kommer att gå åt helvete
> :)

Precis - det finns ju fler och bättre (?) lopp att köra. Hoppas som sagt att detta spiller över på några andra lopp.

Sen stämmer det ju säkert att det är en massa folk som har manisk besatthet i att köra och köpa ALLT som har prefixet Vasa- kommer att upptäcka att det är annorlunda att cykla än att staka och därmed sälja sina startplatser billigt.

//Erik

Cykelvasan fullbokad
Som fredrikw och Erol säger, det finns ju fler långlopp. Lopp som man tom kan behöva en mtb på.
Någon som vet vad Långa Billingen gjort för att bli ett lättare lopp? Ingen strupen på slutet? Ursäkta att det blev ett litet sidospår...

Cykelvasan fullbokad
42Hz skrev:
> CV är det något att ha i sitt CV?

Beror på vilket jobb du söker ;)

Cykelvasan fullbokad
Varför ska jag va så förbannat snål att jag inte anmälde mig förra året det blir ju förbövelen bara dyrare.............och här står man nu med ny cykel och ingen startplats. surt!!!!

Cykelvasan fullbokad
STIZZE skrev:
> Jag har lyckats övertala en släkting på min
> sambos sida att köra med mig, så det vore minst
> sagt jävligt trist om jag inte fick köra
> tävlingen.
>
> Det måste lösa sig på något sätt, andra hand
> eller försöka böna och be..
Tråkigt. Jag visste inte att det fanns ett max antal.

Cykelvasan fullbokad
Äh, dessutom kan man inte boka sig på varken Mörksuggejakten eller Finnmarksturen. Snacka om att mina mål blev skönt skjutna i sank. Det verkar som det bara är Arons banjotur i Gnesta kvar att välja på, den lär ju inte bli fullbokad...

Senast redigerad av en moderator:
Cykelvasan fullbokad
Tur att man fick ett ryk o anmälde sig i tid för de verkar vara ett lopp som man måste cykla...nu är de bara o spara ihop till en mtb eller så får ja cykla på crossen...

Cykelvasan fullbokad
blgs skrev:
> Tur att man fick ett ryk o anmälde sig i tid för
> de verkar vara ett lopp som man måste cykla...nu
> är de bara o spara ihop till en mtb eller så
> får ja cykla på crossen...

Cyklar du inte i skogen annars så klarar du dig alldeles utmärkt på din cross, lägg pengarna på sprit o kvinnor istället;-?

Cykelvasan fullbokad
Sweet, det trodde jag aldrig :). Med tanke på hur alla som inte kört tävlingen klagade på banan, underlaget, namnet osv så trodde jag inte att det skulle bli så eftertraktat att få starta.
Jag körde förra året och tyckte att det var hur kul som helst. Anmälde mig en kvart efter de skickade ut mail om öppnad anmälan i september. I år lär det ju bli lite konkurrens också!

Cykelvasan fullbokad
Jag misslyckades anmälla mig til vättern rundan, men jag anmälde mig till CV 29 Jan.. Glad att jag gjorde det efter jag såg detta.

Det är inte så att de kommer utöka antalet startplatser senare ?

Cykelvasan fullbokad
fphotography skrev:
> Ähh men va fan... nu pajjar ju hela mitt upplägg
> för sommaren. Nått förslag på annat lopp?
>
> /Freddo

Ta något lopp ur långloppscupen! Det är grymt kul, roligare banor, finns spritt över hela halva landet och kostar inte lika mycket! Kanooon

Cykelvasan fullbokad
Får bli banjotur i Gnesta här också fast jag tror att det kommer dyka upp startplatser på blocket. Finns nog gott om lycksökare som köpt en bunt startplatser som inte blir sålda enligt plan

Cykelvasan fullbokad
Finns mængder med liknande lopp i Norge, så det ær bara att vælja o vraka. Till exempel Trysilrittet :)
Lista øver alla lopp finns på terrengsykkel.no forum.

Cykelvasan fullbokad
MTBiker skrev:
> Missade också detta men det är ändå riktigt
> häftigt. Känns som att CV kan bli riktigt stort.
> Är nog bra för cykelsporten.

Håller med. Nu har ju längdloppet lite annan ställning men alla de lopp som är seedningsgrundande skulle nog bara dra en bråkdel startande utan Vasaseedningshetsen. Sedan kan man ju tycka vad man vill om den Vasaloppshets som råden inom längdåkningen (och Vättern-, Marathon-, Lidingöloppshets inom sina respektive områden för den delen också). Kanske kan Cykelvasan få samma spridningseffekt på de andra långloppen på sikt. Själv är jag mycket imponerad av hur målmedvetet Vasaloppet jobbat med att både utveckla Vinterveckan men även att utveckla konceptet till andra områden som löpning och cykling.

Cykelvasan fullbokad
Jo, alltså det är ju inte så att jag inte känner till LLC. Jag tänkte mer om det fanns ett enskilt lopp i slutet av sommaren som kan rekommenderas som ersättning för CV. Mitt lilla problem är väl att säsongens målsättning relaterar till resultatet från förra årets CV. Utan start i CV kan jag inte längre direkt jämföra ifall jag uppnått mitt mål eller inte.

Norge skulle ju vara kul, men det är ju läskigt mycket backar där har jag hört och jag är ingen vidare bergsget direkt.

/Freddo

Cykelvasan fullbokad
Knä-Ola skrev:
> Finns mængder med liknande lopp i Norge, så det
> ær bara att vælja o vraka. Till exempel
> Trysilrittet :)
> Lista øver alla lopp finns på terrengsykkel.no
> forum.

Nu stjäl jag tråden lite men har du någon uppfattning om http://sykkel.enern.com/? Jag har släkt i Oppdal och har funderat lite på att göra två flugor på smällen...

Cykelvasan fullbokad
cyklariskogen skrev:
> Äh, jag är värdelös. Något otydlig
> information, men det är nog 2010 års
> anmälningar som är stängda för
> mörksuggejakten och finnmarskturen. Hoppas jag.

Ja, att dessa två lopp skulle vara fulla, och dessutom redan i mars, kan jag nog sätta min lilltå på att det inte stämmer.

Cykelvasan fullbokad
fredrikw skrev:
> cyklariskogen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Äh, jag är värdelös. Något otydlig
> > information, men det är nog 2010 års
> > anmälningar som är stängda för
> > mörksuggejakten och finnmarskturen. Hoppas
> jag.
>
> Ja, att dessa två lopp skulle vara fulla, och
> dessutom redan i mars, kan jag nog sätta min
> lilltå på att det inte stämmer.

Jag hoppas du får behålla din lilltå. Förlorade du den andra lilltån i ett liknande vad;)

Cykelvasan fullbokad
Ursäkta att jag besvarar sidospåren

>Danne och Love
-Ingen strupen på slutet?
-Har de tagit bort strupen till 2011??

Var lugna! Strupen är kvar :) Lite av vårt signum...
Ett tag diskuterade vi en värre avslutning (jo det finns!) men det blev svårt med trafik osv.

...jbm

Grattis cykelvasan!
Hoppas det ger ringar på vattnet till övriga långlopp.

Cykelvasan fullbokad
Cliff Barnes skrev:
> Knä-Ola skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Finns mængder med liknande lopp i Norge, så
> det
> > ær bara att vælja o vraka. Till exempel
> > Trysilrittet :)
> > Lista øver alla lopp finns på
> terrengsykkel.no
> > forum.
>
>
> Nu stjäl jag tråden lite men har du någon
> uppfattning om http://sykkel.enern.com/? Jag har
> släkt i Oppdal och har funderat lite på att
> göra två flugor på smällen...

Inte kørt den sjælv, men funderar på att køra den efter att ha hørt mycket gott om den. Kuperat såklart men alltid fint att komma upp en bit på fjellet :)

Cykelvasan fullbokad
Jag kommer att köra Engelbrektsturen istället (ska ha ungefär samma karaktär som vasan). I och med att det är ett seedninglopp inför vasan så gäller det kanske att vara ute i god tid där också...

Tillbaka
Topp