Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inledningen går längsmed Hummelmoravägen som har 50 km/h som fartgräns. På vägarna in i bostadsområdena är det dock 30 km/h.Är det 50km/h eller högre som högsta tillåtna hastighet i området? Annars är det inte bara dumt utan också olagligt.
Nej vi behöver inte någon tid för att förstå, sluta göra narr av oss. Vi har koll med flera personer som står runt om i banan.
Det är det som är det riktiga problemet, ni tror att det handlar om att få "banan" "säker" när problemet är valet av "banan" i sig.Nej vi behöver inte någon tid för att förstå, sluta göra narr av oss. Vi har koll med flera personer som står runt om i banan.
Men vi har ju folk som står i alla korsningar och stoppar oss ifall nån kommer. Förstår inte hur det kan vara ett problem. Snälla kom med något tips angående cyklingen ist. Tack!Det är det som är det riktiga problemet, ni tror att det handlar om att få "banan" "säker" när problemet är valet av "banan" i sig.
Dina svar här bekräftar det vetenskapen säger, att konsekvenstänket är fullt utvecklat först i 25-30-årsåldern. Ni tycker att ni har koll, men det har ni inte. Det går inte att göra en sån där ”bana” säker.Men vi har ju folk som står i alla korsningar och stoppar oss ifall nån kommer. Förstår inte hur det kan vara ett problem. Snälla kom med något tips angående cyklingen ist. Tack!
Det handlar inte om att göra narr av er. Det handlar om att ni ska inse hur dumt det är innan nåt händer.Nej vi behöver inte någon tid för att förstå, sluta göra narr av oss. Vi har koll med flera personer som står runt om i banan.
Dessa personer är förvånansvärt svåra att se i filmen.Men vi har ju folk som står i alla korsningar och stoppar oss ifall nån kommer. Förstår inte hur det kan vara ett problem. Snälla kom med något tips angående cyklingen ist. Tack!
Låter dunder! Tack för tipsen!Börja med att cykla 800meter under minuten någon helt annanstans. Tex en lugn väg eller en rundbana på någon stormarknadsparkering efter stängning. Det är en rejäl utmaning i sig att klara det fysiska. Om ni ska köra 200 försök/träning i bostadsområdet innan ni ens närmar er så kommer era stackars kompisar tröttna på att hålla vakt,
Sen kör ni ett officiellt rekordförsök en vacker dag när ni är fysiskt redo. Bandad bana, funktionärer, filmproduktion och varmkorv. Kommer bli hur bra som helst!
Återigen, vi har kollDina svar här bekräftar det vetenskapen säger, att konsekvenstänket är fullt utvecklat först i 25-30-årsåldern. Ni tycker att ni har koll, men det har ni inte. Det går inte att göra en sån där ”bana” säker.
Att vi kraschar in i varandra är absolut ingen omöjlighet men att vi kör in i andra kan jag säkra dig om att vi inte kommer göra.Det handlar inte om att göra narr av er. Det handlar om att ni ska inse hur dumt det är innan nåt händer.
OM nånting händer trots alla försiktighetsåtgärder, tror ni att ni kommer tycka det var värt det?
Olyckor går inte att försäkra sig emot.
Det kommer inte krävas tillstånd. Dom som står och har koll i olika patienter på banan står undangömda för att just inte synas i kameran. Återigen, tips på cyklingen?Dessa personer är förvånansvärt svåra att se i filmen.
Om man tittar på filmen så finns gott om buskar och dylikt längs "banan". Ett barn som kommer utspringande från bakom en sådan kommer ni att ha svårt att garantera att ni inte krockar med om ni cyklar i 50+ km/h. Ni kommer alltså inte att klara er med att ha folk som står i korsningarna. Ska ni få banan säker kommer att krävas större insatser än så, dessutom insatser som jag misstänker att ni behöver tillstånd för att genomföra.
Utveckla?Noggrannheten i tidsangivelserna är f.ö. löjeväckande.
Inget av dom 2 varven är snabba varv. Här håller vi hastigheten låg.Härliga vänner som släpper in en barnfamilj på en tävlingsbana med tänkt snittfart 48 km/h. Från filmen "Track Guide" från samma kanal:
Visa bilaga 548934
Sen har vi filmen "Winter Lap" där det är rena rama folkfesten på gångbanan, dessutom i vinterväglag.
Nej det kan du inte.Att vi kraschar in i varandra är absolut ingen omöjlighet men att vi kör in i andra kan jag säkra dig om att vi inte kommer göra.
Men att ni fortfarande inte förstår hahaha. När någon går på eller i närheten av banan cyklar vi inte. Det är inte direkt så att vi går fram till dom o säger att dom ska flytta på sig. Vi väntar tills dom inte är i närheten av banan.Nej det kan du inte.
Ska ni alltså hindra människor att använda gång och cykelbanan under ett försök? Tror ni att ni har nån rätt att göra det?
Åter igen: OM nåt händer er eller någon annan. Kommer ni tycka det var värt det?
Den utrustning ni använder för mätning av tiden har med största säkerhet en mkt större onoggrannhet än 0,001 sekunder. Att ange mätvärden med större noggrannhet än man har täckning för anser jag visar på okunskap.Utveckla?
Det är en utrustning som tar denna tiden under bra kvalitet. Så nej tiden visar väldigt exakt. Men tack ändå.Den utrustning ni använder för mätning av tiden har med största säkerhet en mkt större onoggrannhet än 0,001 sekunder. Att ange mätvärden med större noggrannhet än man har täckning för anser jag visar på okunskap.
Ser ju bara ut att gå typ 7 sekunder långsammare än er rekordtid om jag räknat rätt. Sen kan du ju berätta hur du hade tänkt att bromsa för flickan om hon hade beslutat sig för att gå mot sin mamma istället för att hoppa ut i kanten. Känns ju sådär om ni ska hävda att ni är säkerhetsmedvetna och ansvarsfulla men ändå utsätter småbarn för risker under en track guide.Inget av dom 2 varven är snabba varv. Här håller vi hastigheten låg.
Vad har ni för mätutrustning då?Det är en väldigt avancerad utrustning som tar denna tiden. Så nej tiden visar väldigt exakt. Men tack ändå.
Uppenbar lögn med tanke på att människor går på precis den gc-bana ni cyklar på i filmerna.Men att ni fortfarande inte förstår hahaha. När någon går på eller i närheten av banan cyklar vi inte. Det är inte direkt så att vi går fram till dom o säger att dom ska flytta på sig. Vi väntar tills dom inte är i närheten av banan.
Det är inget som angår dig, gör något vettigt av dagen istället för att sitta här och skriva en massa dumt till ossVad har ni för mätutrustning då?
De åtgärder jag anser behövs för att genomföra detta på ett säkert sätt om ni ska snitta närmare 50 km/h kommer att kräva helt andra åtgärder än att ha några människor stående en bra bit ifrån korsningarna. Jag misstänker att dessa åtgärder kommer att kräva tillstånd.Det kommer inte krävas tillstånd. Dom som står och har koll i olika patienter på banan står undangömda för att just inte synas i kameran. Återigen, tips på cyklingen?
1 minut * 60 = en timmeRäknar vi här https://www.kalkyleramera.se/bilar-och-hastighet/genomsnittshastighet/result
så krävs en snitthastighet på 48.39 km/h.
Förutom att det är ett rejält högt snitt, så borde det finnas bättre ställen att testa er kapacitet på.
Tävla mot din kompis på en ensligt lågt trafikerad landsväg tror jag är en bättre lösning.
Lycka till!
Det är ju faktiskt inte alls så konstigt. Träning för en maxprestation gör man inte genom att upprepa prestationen tills man klarar den. Ni ska nog fundera på kortare hårdare intervaller blandat med annat. Jag är ingen expert, fråga i någon av tränings/effekt-trådarna vad som skulle kunna vara ett bra upplägg. Eller kolla på velodrom-sprint-cyklister, hur gör dem?Låter dunder! Tack för tipsen!
Nej, men seriöst, vem räknar på effekten? Även på en helt rak platt sträcka utan vind. Så är 48 kmh under en minut inte helt enkelt. Vad krävs i watt?
Rätt talande att inte ge ett vettigt svar på frågan.Det är inget som angår dig, gör något vettigt av dagen istället för att sitta här och skriva en massa dumt till oss
1 minut * 60 = en timme
793 är ungefär 800 meter = 0.8km.
0.8 * 60 = 48km/h
Du ser väl den sjukt avancerade mojängen han har på styret som han trycker på. Ytterst exakt!Rätt talande att inte ge ett vettigt svar på frågan.
Han visar vilken medelhastighet vi behöverVad försöker du få sagt?
Hahahaha, då undrar man ju hur du ser. Den hastighetsmätaren som vi har på styret använder vi för att få en ungefärlig tid. Det är inte den som avgör tiden haha. Det trodde jag folk förstod hahahahahDu ser väl den sjukt avancerade mojängen han har på styret som han trycker på. Ytterst exakt!
Jag jobbar ändä med tidtagning, oftast håller vi oss ifrån decimalerna..
Det är en väldigt avancerad tumme som startar och stoppar tiden.Vad har ni för mätutrustning då?
Den utrustning ni använder för mätning av tiden har med största säkerhet en mkt större onoggrannhet än 0,001 sekunder. Att ange mätvärden med större noggrannhet än man har täckning för anser jag visar på okunskap.
Hahahaha, då undrar man ju hur du ser. Den hastighetsmätaren som vi har på styret använder vi för att få en ungefärlig tid. Det är inte den som avgör tiden haha. Det trodde jag folk förstod hahahahahDet är en väldigt avancerad tumme som startar och stoppar tiden.
Snälla, svara hur denna avancerade osynliga tidtagning fungerar.Hahahaha, då undrar man ju hur du ser. Den hastighetsmätaren som vi har på styret använder vi för att få en ungefärlig tid. Det är inte den som avgör tiden haha. Det trodde jag folk förstod hahahahah
HahahhahahaSnälla, svara hur denna avancerade osynliga tidtagning fungerar.