Cykla amalfikusten

Ronde

Medlem
Cykla amalfikusten
Nån som kört landsväg vid amalfikusten och har lite tips/rekommendationer? Vackert som tusan men inte mycket vägar för det är så kuperat och då förmodar jag mycket bilar? Och in mot landet verkar vara mycket städer.

Cykla amalfikusten
Tyvärr ingen erfarenhet av cykling där. Det enda jag hört är några människor som kört bil längs kustvägen och sagt att den är smal.

Cykla amalfikusten
Har varit med turistbuss vid amalfikusten. Otroligt vackert men väldigt livlig trafik. Busschaufförerna måste vara specialutbildade för att få köra den vägen pga smal slingrig väg med mycket trafik. Ibland var det under 10cm mellan bussen och husväggarna i kurvorna. Själv skulle jag inte ens köra bil där men det är jag det.

Cykla amalfikusten
Jaha, på vägen... :(

1464764995145064442.jpg

Cykla amalfikusten
Jag har hyrt hus i Capo Sorrento och bott på hotell i Sorrento i 2 olika vändor och min personliga åsikt är att det är ganska jobbig trafik på vägen till Positano och Amalfi. Hastighetsbegränsning och hänsyn verkar inte vara ngt man bryr sig om så jag skulle avstå cykling på den vägen. Däremot såg jag att det utgick stora gäng på helgmorgnar från Sorrento men var t dom cyklade vet jag ej, kolla Strava heatmaps eller liknande så kanske man ser var det är lämpligt att hoja. Skriv gärna en RR för vackert är det men skräpigt......

Cykla amalfikusten
Vi bor i Maori och det verkar lovande att köra inåt landet i alla fall Trafiken i början av oktober bör inte vara svettig

Bilagor

• IMG_7627.PNG
    IMG_7627.PNG
    51.2 KB · Besök: 42
Tillbaka
Topp