glitch
Aktiv medlem
Cykla för att sänka puls och högt blodtryck
Att @miyatafarfar har ett stressproblem är rätt uppenbart när hen pratar om klockans stressmätning....klart man blir stressad om man ska låta en klocka styra ens liv
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja absolut, så skrev jag.Att @miyatafarfar har ett stressproblem är rätt uppenbart när hen pratar om klockans stressmätning....klart man blir stressad om man ska låta en klocka styra ens liv![]()
Min sambo som jobbar på HIA tycker du har ett UTMÄRKT blodtryck.Inte mätt på länge. Drog fram maskinen nu precis och väntade 5 minuter. Eller 3 minuter 40 sekunder ungefär innan jag kände att nu får det vara nog.
113/76, puls 78
Får mäta lite mer över veckan som kommer för att se om det står sig.
Tack! Tyvärr har det varierat kraftigt förut, som syns här i tråden.Min sambo som jobbar på HIA tycker du har ett UTMÄRKT blodtryck.
Hade 105/67 med 50 i medelpuls på natten vid 24-timmarsmätningen. Tror inte systemet är igensatt i alla fall.När man bara sätter sig ner och börjar mäta.
Visa bilaga 802817
När man suttit 20 minuter helt lugn. Samma låga puls men dåliga värden.
Tur man inte är psykolog, det känns svårjobbat.Visa bilaga 802821
Ser bra ut!Senaste mätningarna:
Visa bilaga 804350
Jag tror mycket på min teori om att äta mycket fibrer och skära ned på socker och kolhydrater överlag. Har tyvärr inte tränat så som jag önskat, så det här är inte resultatet av det.
Jag har skaffat två sedan tråden startades. Det kanske är det som gjort det?Skaffa katt! Sänker pulsen nästan direkt. Octocyn tror jag mirakelmedlet heter i det fallet, hihi!
Jag går från 75-80 till knappa 60 av litet gos.
God natts sömn sänker också, ja, det är bra till det mesta. Cykling någon timme inte alltför nära sänggåendet kan bidra till att man sover bättre.
Litet konstigt är det, men ur minnet har 'sova' och 'sömn' samma ursprung.
Fast när katten ska ut kl 04 varje natt så är det ju sådär bra för pulsen, lite gungor och karuseller.Skaffa katt! Sänker pulsen nästan direkt. Octocyn tror jag mirakelmedlet heter i det fallet, hihi!
God natts sömn sänker också, ja, det är bra till det mesta. Cykling någon timme inte alltför nära sänggåendet kan bidra till att man sover bättre.
Litet konstigt är det, men ur minnet har 'sova' och 'sömn' samma ursprung.
Mitt tryck gick från 108/145 => 77/121 efter ha vilat en stund medSkaffa katt! Sänker pulsen nästan direkt. Octocyn tror jag mirakelmedlet heter i det fallet, hihi!
Läkaren har verkligen en rolig kommentarExtra läkarbesök för att få gå till beteendevetare/psykolog. Kommentar från läkaren vid blodtryck som åter var förhöjt, "Du är ju både lång och smal. Sänker vi det här trillar du omkull."![]()
Ny test pågår. Jag har fått skitont i ett knä sen två månader. Tre veckor på GC nyss gav inte önskad träningsdos pga detta. Jag anar/tror pågående test leder till medicinering. Jag har i alla fall kämpat emot efter bästa förmåga. Men vill ju inte stupa för gott pga envishet. Återkommer, 24H mätning pågår nu.Läkaren har verkligen en rolig kommentarMen samtidigt är det skönt att de tar blodtrycket på allvar och följer upp med rätt åtgärder, även om det ibland innebär extra besök.
Googla aldosteronism…Har du varit hos en bra fysioterapeut ang knät? Det kan vara komplicerade samband som kräver lite envishet att reda ut.
Mitt blodtryck verkar ha trillat ner lite efter att ha tappat lite vikt, 135/75 ca med medicin. Men det är mentalt extremt störigt att jag ligger högt, har aldrig rökt, alltid tränat och varit moderat med alkohol, det enda som jag har mot mig är att det ligger i släkten.
Jäkligt störigt att åka på grejer trots att man gör sitt bästa för att sköta sig. Min lärdom nu är att det bara är att uttömma sina möjligheter och sedan följa praxis. Bättre ha tillgång till medicin, än att önska sig att den fanns. Mitt utfall från igår. Ingen balans på blodtrycket, inte ens på natten. Accepterat lågdos på kombipreparat, ej betablockerare. Har även accepterat lågdos för behandling av kolesterol. Fått remiss för slätröntgen av knä. Jag vill veta förutsättningar innan jag nöter det mer på felaktiga grunder. Det är mycket muskulatur och infästningar som blir överansträngda. Är det artros eller annat?Har du varit hos en bra fysioterapeut ang knät? Det kan vara komplicerade samband som kräver lite envishet att reda ut.
Mitt blodtryck verkar ha trillat ner lite efter att ha tappat lite vikt, 135/75 ca med medicin. Men det är mentalt extremt störigt att jag ligger högt, har aldrig rökt, alltid tränat och varit moderat med alkohol, det enda som jag har mot mig är att det ligger i släkten.
Googla aldosteronism…
Jäkligt störigt att åka på grejer trots att man gör sitt bästa för att sköta sig. Min lärdom nu är att det bara är att uttömma sina möjligheter och sedan följa praxis. Bättre ha tillgång till medicin, än att önska sig att den fanns. Mitt utfall från igår. Ingen balans på blodtrycket, inte ens på natten. Accepterat lågdos på kombipreparat, ej betablockerare. Har även accepterat lågdos för behandling av kolesterol. Fått remiss för slätröntgen av knä. Jag vill veta förutsättningar innan jag nöter det mer på felaktiga grunder. Det är mycket muskulatur och infästningar som blir överansträngda. Är det artros eller annat?
Min lärdom av alltihop med blodtrycket. Försök med allt, men räkna med att det slutar med behandling. På vägen hinner man bli bättre på saker som är viktiga att ha med sig. Tex att hålla vikt. Allt är bättre än att leva i förnekelse, för att man låtsas vara yngre än man är. Konsekvenserna av ignorans är inte önskvärda. Varken för mig eller dig.