Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hasse#7 sa:Några bilder från idag. Tur till El Horno vid foten av stigningen till Soria.
Hasse#7 sa:Skogling sa:Hasse#7 sa:Skogling sa:Alltså, åt ni gulashen på Bar Miguel?
Ingen gulasch för oss. Heter baren i El Horno Bar Miguel?
Ja precis. Vita bilenbilden.
Jag får lura dit frugan en gång till när de tre musketörerna har åkt hem. En av dem är den legendomsusade KBCK-Oliver.
Skogling sa:Hasse#7 sa:Skogling sa:Hasse#7 sa:Skogling sa:Alltså, åt ni gulashen på Bar Miguel?
Jag får lura dit frugan en gång till när de tre musketörerna har åkt hem. En av dem är den legendomsusade KBCK-Oliver.
Aha! Hälsa Oliver.
Hasse#7 sa:Skogling sa:Hasse#7 sa:Skogling sa:Hasse#7 sa:Skogling sa:Alltså, åt ni gulashen på Bar Miguel?
Aha! Hälsa Oliver.
Skall bli. Jag hälsar till frukosten. Sen skall vi till Pico de las Nieves och hem via Ingenico. Har aldrig cyklat den vägen, är jag hängig imorgon blir jag riktigt sur. Har inte mer än 20 mil hittills, varav 1/3 i frugans tempo, det är jätteroligt att hon kämpar och försöker men det är väldigt svårt att få ut något eget av det. Tror jag kommer försöka ta backarna två gånger nästa gång vi cyklar tillsammans. Det är nog ok för hennes del, hon tycker mest att jag är störande i den bitvis upplevda misären. :)
GoranS sa:Hasse#7 sa:Skogling sa:Hasse#7 sa:Skogling sa:Hasse#7 sa:Skogling sa:Alltså, åt ni gulashen på Bar Miguel?
Aha! Hälsa Oliver.
Skall bli. Jag hälsar till frukosten. Sen skall vi till Pico de las Nieves och hem via Ingenico. Har aldrig cyklat den vägen, är jag hängig imorgon blir jag riktigt sur. Har inte mer än 20 mil hittills, varav 1/3 i frugans tempo, det är jätteroligt att hon kämpar och försöker men det är väldigt svårt att få ut något eget av det. Tror jag kommer försöka ta backarna två gånger nästa gång vi cyklar tillsammans. Det är nog ok för hennes del, hon tycker mest att jag är störande i den bitvis upplevda misären. :)
Ett rätt bra sätt att se till att alla får ut något av cykling i bergiga trakter när man har olikartad kapacitet tycker jag är att alla kör upp till toppen i sitt tempo. De starkare vänder sen och åker ner och möter de som är lite svagare och socialcyklar med dem upp. Är det en lång stigning kan man dela dela in den i flera delar och applicera metoden på varje del. Det som är viktigt är att man ser till att det inte finns någon risk för felaktiga vägval. Kan bli jobbigt om man hamnar på olika toppar, i synnerhet om de svagare hamnat på "fel" topp.
Hasse#7 sa:Skogling sa:Hasse#7 sa:Skogling sa:Alltså, åt ni gulashen på Bar Miguel?
nypan sa:Hasse#7 sa:Skogling sa:Hasse#7 sa:Skogling sa:Alltså, åt ni gulashen på Bar Miguel?
Tänkte precis fråga om Oliver var med på resan.
Gammal kollega till mig från förr som jag cyklat både långt och kort med. Förr om åren var han med oss till mallis på vårarna och bra att ha med en som behärskar spanska språket flytande, utöver att han är en trevlig prick :-)
Hälsa honom vid tillfälle.
GoranS sa:Ni får testa den åt andra hållet också. Biten från Pasadilla till Cazadores är bitvis lite utmanande.
Då finns det en cykeltyp som kommet passa dig perfekt. Finns massor av mil med fantastiska bergsvägar kvar att utforska.Hasse#7 sa:Jag gillar nog mest öde partier med få bilar och bra luft.
fredrikw sa:Då finns det en cykeltyp som kommet passa dig perfekt. Finns massor av mil med fantastiska bergsvägar kvar att utforska.Hasse#7 sa:Jag gillar nog mest öde partier med få bilar och bra luft.
GoranS sa:Ni får testa den åt andra hållet också. Biten från Pasadilla till Cazadores är bitvis lite utmanande.
Skogling sa:Jag har hyrt av Freemotion två ggr. Inte imponerad över deras bemötande. Alls.
Sjukt dryga. Speciellt i Mogan.
Det är iaf min erfarenhet.
fredrick sa:Underbart bemötande har jag och mina vänner fått hos https://www.cyclo-canaria.com/en/
Kanontrevliga tyskar som jobbar där.
Ligger i Maspalomas.
Skogling sa:Jag har däremot hört talas om racercyklar som har gått sönder i mjuka väskor flera ggr. Brustna kedjestag.
Nu kommer jag få mothugg, men detta är iaf min "erfarenhet".
Alltid hård väska för min del. Jag har numer även klibbor på väskan som säger: Handle with care" och "This side up". ?
Skogling sa:
fredrick sa:Underbart bemötande har jag och mina vänner fått hos https://www.cyclo-canaria.com/en/
Kanontrevliga tyskar som jobbar där.
Ligger i Maspalomas.
Hasse#7 sa:Skogling sa:
Jag kanske skulle lagt till en smiley?
Skogling sa:Hasse#7 sa:Skogling sa:
Jag kanske skulle lagt till en smiley?
Min var till Fredrick. ?
Jag har förresten bestämt mig för att åka till GC nästa vinter igen.