Cykla i skatås(Göteborg) idag?

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Tänkte köra en sväng vid 18.00 från Franssons, ifall någon är sugen på en runda? Blir runt två timmar gissar jag.

/Leo

Om jag bara hinner/kan montera vevlagret så kommer jag. Inget av vevlagerverktygen passade, givetvis, men jag försöker lösa det på nåt sätt...

Zam: Om du har ett spärrskaft med 1/2 tums-fattning så kan du låna mitt vevlagerverktyg. Jag saknar dessvärre ett passande skaft. Jag är hemma ca 17.00 om du vill komma förbi. Bor vid Chalmers ungefär.
Ta med alla grejjerna isf så hinner du till Franssons också!

Edit: Jag kommer inte vara med och hojja. Isf hade jag kunnat komma förbi dig istället.

/P

Det låter intressant. Frågan är om jag ska ta en annan cykel och cykla bort med så slipper jag montera ett dåligt vevlager en gång till. Om du ska hem direkt efter jobbet så kan vi ju ta sällskap, det är ju ändå på vägen för min del. Jag tar helt enkelt en annan cykel så får jag packa alla saker och byta om sen. Om det är okej att jag lånar med mig verktyget/hylsan.

Leo, och ni andra! Kan vi säga 18:15 så hinner jag (hoppas iaf) montera dit vevlagret också?

edit: Pelle har du köpt hylsan i stan? Jag hittar den inte på cykelcitys webshop iaf.

Senast redigerad av en moderator:
Here:

se_MapImageLocator

Just outside Franssons Tapetserarverkstad (furniture refurbishing).

Edit: Doh! feffemannen was faster, but "my map" was better ;) And I'm not a local...

Kan inte denna gången. Min bättre hälft fyller år. (Därav mitt idoga städande som inkräktade på Lördagens tur)
Ha så kul.

//Jubel

Zam: Ok, vi kan vänta tills 18.15 vid Franssons, ring mig annars om det tar längre tid?

Kul, då blir vi några stycken då! Hoppas bara det inte regnar senare idag, då det ser ut som det snart ska komma en regnskur.

/Leo

zam Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det låter intressant. Frågan är om jag ska ta en
> annan cykel och cykla bort med så slipper jag
> montera ett dåligt vevlager en gång till. Om du
> ska hem direkt efter jobbet så kan vi ju ta
> sällskap, det är ju ändå på vägen för min del. Jag
> tar helt enkelt en annan cykel så får jag packa
> alla saker och byta om sen. Om det är okej att jag
> lånar med mig verktyget/hylsan.
>
> Leo, och ni andra! Kan vi säga 18:15 så hinner jag
> (hoppas iaf) montera dit vevlagret också?
>
> edit: Pelle har du köpt hylsan i stan? Jag hittar
> den inte på cykelcitys webshop iaf.
>

Visst du får låna med det om du vill. Inga problem! Jag slutar vid 16.00 och tänkte promenera hem. Det tar ca 45 minuter. Det är den enda motion min rygg pallar med just nu. :-/
Knalla med om du lust, eller kom senare! =)

CykelCity hade i butiken. Ett FSA, kostade ungefär en och en halv hundralapp.

Det låter bra. Jag kan ta med cykeln och knalla med. Cykelcity hade inga såna längre för de sålde inte FSA var deras svar när jag ringde dem.

Hmm, är också lite sugen på att köra i dag. Men måste kolla om jag har träning först..

Fan att det aldrig ska sluta regna då :P

Nu är det strålande solsken här, inget regn kom trots att det såg mörkt ut på förmiddagen. Stigarna är torra, alla är laddade, strax kör vi! :-)

/Leo

Fasen jag missade er nog med 5 min, kom iväg lite väl sent och jag bor ute på hisingen...
Men nästa gång är jag i tid! :)
Kanske kan få ett telenr till någon som brukar hålla i det här så man kan höra av sig om man blir sen!?

Ursäkta att jag bara passerade er den här gången. Ska försöka övertala min cykelkompis att hänga med någon gång. Nu vet jag var ni träffas i alla fall...

/Z =)

PS. Blev en punka idag pga snålt med luft... annars var stigarna kalas ikväll!

är det någon som har en karta över vilka stigar som e bra att köra på, har aldrig vart där ute och kört!

Kolla under turtips -> Västergötland, vill du ha teknisk körning som inte släpper taget så ta Red Devil, den är djävulsk... ;)

Annars är Sisjön/Sandsjöbacka toppen nu när det är torrt!

Hej hopp! Det blev nästan en långtur idag, de utlovade två timmarna blev istället tre då vi hade så pass kul! Helt grymt bra väder och nästan torrt överallt, vi körde bohusleden till Kåsjön, sedan båda grönvita där samt en liten förlängning vid Kåsjön och sedan tillbaka mot golfbanan och Bertilssons stuga. Därefter hade vi lite Happy Hillclimb träning vid Getryggen som avslutning och sedan downhill ändå bort till Skatås. :-)

De som var med och i tid(sorry VH, vi drog precis 18.15) idag var Andreas/Zam, Jan/Heinbloed, Anders/Pahoehoe och Catarina. Tack för att ni kom, snart kör vi igen då!

/Leo

Jag kan bara instämma. Det var en grymt bra runda. Stigarna var perfekta och vädret var trevligt. Cykla längs vattnet i solnedgången var riktigt fint.

Ja det var verkligen en kanontur. Högt tempo på torra och knixiga stigar. Lite deprimerande att det börjar skymma så tidigt nu i slutet av Augusti. Om några veckor är det omöjligt att köra 3 timmars turer om vi sticker i väg vid 18.

/Anders

Tillbaka
Topp