Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bra poäng där.. *snyft*Stumpy sa:Det går, men det kommer att göra ont och du riskerar att punktera lungorna.
landen sa:Min erfarenhet av revben är att det känns rätt lugnt första dagen, sen stegrande smärta för att nå peak ungefär 5 dagar efter brott. Har du på riktigt brutit det så cyklar du inte MTB om en vecka, vare sig du vill eller inte.
Stumpy sa:Det går, men det kommer att göra ont och du riskerar att punktera lungorna.
RideOn sa:Jag bröt bl a sex revben (nr 2-8) i februari.
Min cykling och övrig träning har inte begränsats nämnvärt av just revbenen.
Jag väntade och väntade på den berömda VÄRKEN, men det blev inte så farligt.
Antingen är jag otroligt tuff (not so likely) eller så har revbensbrott inte alltid den smärtbild som målas upp på internetet.
tobot sa:Har inte varit på vårdcentralen än så jag vet inte om det är brutet eller spricka.
gerrardsdobbar sa:Undra om jag ska satsa på en lättare skada i år för att slippa VR. Vad är lämpligast att kvadda för att bara ha en konvalecens på 10 dagar?
RideOn sa:tobot sa:Har inte varit på vårdcentralen än så jag vet inte om det är brutet eller spricka.
Bäst att fråga Happy utifall att. ;)
EST sa:Såhär gick det att köra med en dag gammal spricka ,brutet lär ju vara betydligt oskönare...
http://happyride.se/forum/read.php/1/2918948
Aliide sa:gerrardsdobbar sa:Undra om jag ska satsa på en lättare skada i år för att slippa VR. Vad är lämpligast att kvadda för att bara ha en konvalecens på 10 dagar?
Inte axeln ur led iaf ;-) Ett litet virus kanske?
Skärsår som inflameras och som löses av en antibiotika-kur på 10 dagar? Går nog att spåna fram något ;-)
gerrardsdobbar sa:Aliide sa:gerrardsdobbar sa:Undra om jag ska satsa på en lättare skada i år för att slippa VR. Vad är lämpligast att kvadda för att bara ha en konvalecens på 10 dagar?
Inte axeln ur led iaf ;-) Ett litet virus kanske?
Skärsår som inflameras och som löses av en antibiotika-kur på 10 dagar? Går nog att spåna fram något ;-)
Precis! Vilket surhål är lättast att skada sig i? En lättare hjärnskakning kanske?
Jilster sa:Försök att inte nysa är ett tips från mig :-)
theBrand sa:Hehe, första gången jag bröt revben tyckte jag att det var så orimligt att det gjorde så ont att just skratt.
extremt komiskt --> jag skrattade ännu mer --> mer ont --> mer skratta --> mer ont -->
Ja, ni förstår. Det tog säkert 10 minuter innan jag kunde sluta skratta.
nyrakad sa:Jag har troligen sprickor i revbenen efter en oskön faceplant i skidliften för några veckor sedan. Det gör ont när jag lyfter saker, skrattar eller nyser.
Fråga. Vilken värktablett ska jag ta på lördagens Lidingöloppet MTB 63km för att ta mig runt..?
theBrand sa:nyrakad sa:Jag har troligen sprickor i revbenen efter en oskön faceplant i skidliften för några veckor sedan. Det gör ont när jag lyfter saker, skrattar eller nyser.
Fråga. Vilken värktablett ska jag ta på lördagens Lidingöloppet MTB 63km för att ta mig runt..?
Om du känner att du behöver äta värktablett för att kunna köra bör du nog avstå.