Jag var personen som inte kunde motstå att räkna på det, gjorde bara en snabb härledning på volymen för e torus men den borde vara V=2*Pi²*r²*R om jag inte klantat till mig, om man då utan att veta några riktiga mått på hojen gissar att fäljen är en 24" och att däcket kan approximeras med en torus (en en mojäng av donut-form) och gissar på att däcket/torusen har en diameter på 3", vidare approximerar vi luftens densitet med 1km/m³ och vattnets densitet med 1000km/m³ och fipplar o räknar lite så skulle däcken (fyllda med 1 atmosfärs tryck) kulla hålla uppe en vikt på ca 9,8 kg, dvs med de approximationer jag gjort så skulel det kunna gälla för hojen men för att hålla uppe en person till måste man ha betydligt större luftkammare. Kunde inte låta bli att räkna lite på det också, om man skulel hålla upp en person på 70 kg och en hoj på 12 =82 kg skulle luftkammaren behöva bli ugnefär 10 ggr så stor, om vi förutsätter att det fortfarande är en torus med en diameter på 3" blir hjulets diameter 2,86 m (eller 112,7").