Cykla stiligt-tråden

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 77490
  • Start datum Start datum
Cykla stiligt-tråden
Bara att öppna ventilationshålen!

Och glöm inte att sätta på den:

Triathlon-bike-helmet-bike-cycling-aero-helmet-AU-T01.jpg

Cykla stiligt-tråden
Ja? Poängen kvarstår: använd det som fungerar bäst istället för det du tror att andra har störst acceptans för. Det löjliga var inte att cykla med keps, utan att anse att skärm på hjälmen är för fult eller töntigt.
Nu var det väl INGEN i den diskussionen som ansåg skärm på hjälm vara fult eller töntigt, utan det var en åsikt som DU tillskrev andra och sedan gick loss ordentligt på. Alla andra var mer av åsikten att kepsen på så många sätt är överlägsen skärm på hjälm att eventuella brister går att ha överseende med. Du har fortfarande, mig veterligen, inte ens testat att cykla något längre med keps, men tog dig ändå friheten att raljera över andra människors val och känsla av grupptillhörighet. Precis det du anklagar andra för att göra nu.

Cykla stiligt-tråden
Sen kan jag tipsa om Enduras Babaa-serie. Najs vid bra icke-mtb cykling.
Men kan det verkligen stämma? Så här står det i en beskrivning om Endura Baabaa
"BaaBaa Blend långärmad basljumske är tillverkad av merinoull utan mullbildning och garanterar dig en mjuk och icke-reparerande komfort."
Från: https://www.bikester.se

Det står iofs, med liten stil, på sidan: Den här produktbeskrivningen är automatiskt översatt. Vi beklagar eventuella fel.
Men det är kul ändå :LOL:

Påtal om att inte bry sig så mycket om vad andra tycker. De flesta bryr sig inte ett jota ändå.
Det verkar inte stämma för flertalet av inläggen i den här tråden, de flesta från en och samma postare.
Så betydelsen av vad andra väljer att använda, särskilt om det skiljer sig och åtminstone ger intryck av att kosta mer än det vad postaren använder kan inte överskattas.
Eller?
De flesta bryr sig inte ett jota ändå. Funktionellt och hållbart är väl bättre.
+1
Så är det. Oavsett vad den flitige postaren försöker piska fram.

Cykla stiligt-tråden
Nu var det väl INGEN i den diskussionen som ansåg skärm på hjälm vara fult eller töntigt, utan det var en åsikt som DU tillskrev andra och sedan gick loss ordentligt på. Alla andra var mer av åsikten att kepsen på så många sätt är överlägsen skärm på hjälm att eventuella brister går att ha överseende med. Du har fortfarande, mig veterligen, inte ens testat att cykla något längre med keps, men tog dig ändå friheten att raljera över andra människors val och känsla av grupptillhörighet. Precis det du anklagar andra för att göra nu.

Kanske är landsväg (keps) vs stig (skärm på hjälmen) en aspekt som saknar/saknade i den här diskussionen?

Cykla stiligt-tråden
Nja, du får nog läsa den tråden igen. Edit: Och jo, det var rätt många som ansåg att skärm på hjälmen var fult eller töntigt, vilket säkerligen var anledningen till att det blev diskussion om saken. Min poäng är alltså exakt samma fortfarande.

Cykla stiligt-tråden
Du är å andra sida inte ett dugg komisk. Har du ens läst vad jag har skrivit? Jag skiter väl i om de tycker att jag är fånig - det är upp till dem. Om du skulle bemödat dig med att ta del av något annat jag skrivit hade du snart upptäckt att jag är rätt medveten om mina egna fåniga tillkortakommanden. Så det finns ingen brist på logik här. Sorry. Du läser mina inlägg som Fan läser Bibeln.

Det som skiljer dig och mig åt är att jag vågar erkänna att jag tycker det finns sådant som är fånigt. Vad gör du? Du sitter på ett forum på internet och påstår att jag ”förlöjligar” människor. Snacka om höga hästar. Och så den lilla ironiska tummen upp på slutet. Trevligt.

Usch.
Nä, jag försöker bara få dig att förstå dina dubbla måttstockar. Tyvärr går det inte så bra.

Cykla stiligt-tråden
Trist utveckling på tråden. Även jag har letat efter lite mer subtila och retroinspirerade plagg. Det här forumet hade nog mått bra av lite hårdare moderering emellanåt
Moderatorerna gör nog så gott dom kan med tanke på detta ideella arbete bredvid sina vanliga arbeten, men dom kan ju inte vara med och kontrollera allt innehåll i precis varje tråd, så ser man något opassande såsom personligt påhopp, hot, trakasserier eller liknande, så är det ju upp till varje individ och läsare att trycka på Rapportera-knappen, och ev. skriva en enkel förklaring, och sen invänta vidare kontroll/moderering/radering/varning.

Cykla stiligt-tråden
Moderatorerna gör nog så gott dom kan med tanke på detta ideella arbete bredvid sina vanliga arbeten, men dom kan ju inte vara med och kontrollera allt innehåll i precis varje tråd, så ser man något opassande såsom personligt påhopp, hot, trakasserier eller liknande, så är det ju upp till varje individ och läsare att trycka på Rapportera-knappen, och ev. skriva en enkel förklaring, och sen invänta vidare kontroll/moderering/radering/varning.
Så är det så klart, egentligen borde jag väl riktat kritiken mot folks oförmåga att hålla sig till ämnet. Det kan ju vara det som är charmen med det här forumet ibland, men då gäller det väl att ha lite känsla för när det passar. Ska kanske inte säga så mycket själv dock, nu svamlar jag ju om något rätt långt från ämnet i ts

Cykla stiligt-tråden
On topic:

Om man letar kläder ute i vardags-änden av skalan har pelago en del. Inte provat själv dock.

960E9C35-451A-4B67-B8E3-6ADC4D523100.jpeg
C164993F-C4AA-40FA-976E-A9552C7301C4.jpeg

Cykla stiligt-tråden
Det finns fler trådar än denna som tyvärr verkar spåra ur på ett mycket negativt sätt. Flera av dem som skrivit här är aktiva också där. Det känns bättre rent personligt nu, när jag ser att de använder samma ton och argumentationsteknik även mot andra.

Jag tycker att tråden kan vara kvar, det har tipsats om en hel del fina kläder.

Cykla stiligt-tråden
Senast ändrad:
Cykla stiligt-tråden
Vill minnas någon som, i väldigt raljant ton, gick loss på cyklister med keps i en tråd för ett tag sedan. Ord som ”ängsliga”, ”mode” och ”trams” nämndes. Detta utan att ens ett uns egen erfarenhet av att cykla med keps.

För att citera: ”Ibland undrar jag om inte grupptänkande och mode är bland de största bromsklossarna i mänsklighetens utveckling.”
+1
Det är en läsvärd tråd som bör länkas till, särskilt med tanke på inläggen i den här tråden
nice keps under hjälm

Trist utveckling på tråden.
+1
Det här forumet hade nog mått bra av lite hårdare moderering emellanåt
Nog gör moderatorerna så gott de kan. Dessutom, som jag skrev i den länkade tråden
Vi ska värna om våra kufars rätt till egna och avvikande åsikter!
Det här är ju Happy! Vem vill egentligen att det skall vara som tex Sölvesborg med en brun filt över allt?

Cykla stiligt-tråden
Ett alternativ till det är att lycra, liksom politik, inte får dryftas här på forumet för att det är ett för känsligt ämne.
Ett annat alternativ är att, om man inte gillar det som andra pratar om i en tråd, så kan man läsa andra trådar (istället för att lägga energi på att försöka ta energi från dem i tråden). "Kan du inte sägs nåt snällt, säg ingenting." Men det är väl diktatur att säga nåt sånt...

Cykla stiligt-tråden
Ett alternativ till det är att lycra, liksom politik, inte får dryftas här på forumet för att det är ett för känsligt ämne.
Alternativet att happys älskade och omhuldade kufar kommer till insikt och accepterar att det är vad de är och inte postar omdömen, eller åsikter, om sådant de inte själva har använt eller har ngn som helst egen erfarenhet av
är förstås ouppnåbart.
Så är det på Happy :LOL:

Cykla stiligt-tråden
Alternativet att happys älskade och omhuldade kufar kommer till insikt och accepterar att det är vad de är och inte postar omdömen, eller åsikter, om sådant de inte själva har använt eller har ngn som helst egen erfarenhet av
är förstås ouppnåbart.
Så är det på Happy :LOL:
Förlåt om jag frågar, men ”kufen” här, det är jag då antar jag?

Cykla stiligt-tråden
Känns lite som att det är en massa stenar flygandes i detta glashus, just nu (är det inte mest olika sorters kufar som hänger här?). :) Alla material har olika egenskaper. Att man föredrar vissa (i vissa förhållanden) är inget konstigt. De flesta lyckas ändå cykla med olika typer av plagg (vilket borde bevisa att egenskaperna inte är helt avgörande). Jag har cyklat fatbike på vintern med jeans (världens absolut sämsta plagg/material för aktiviteter, där borde alla kunna finna en gemensam värdegrund). Gör det mig till en kuf (som vill skicka signaler) så kunde jag inte bry mig mindre.

Senast ändrad:
Cykla stiligt-tråden
Berätta gärna hur du menar. Jag fattar ingenting.
Trådskaparen uttrycker generaliserande åsikter om andras klädval och blir sen kränkt när man ifrågasätter hans resonemang, varpå han utmålar sig som offer och börjar radera alla sina inlägg i någon slags barnslig protest. Offerkofta passar rätt bra då tycker jag, men du behöver inte hålla med. Och ja, det var ganska elakt, men inte opåkallat heller.

Edit: Jag är förresten definitivt en kuf och trivs bra med det.

Cykla stiligt-tråden
Trådskaparen uttrycker generaliserande åsikter om andras klädval och blir sen kränkt när man ifrågasätter hans resonemang, varpå han utmålar sig som offer och börjar radera alla sina inlägg i någon slags barnslig protest. Offerkofta passar rätt bra då tycker jag, men du behöver inte hålla med. Och ja, det var ganska elakt, men inte opåkallat heller.

Edit: Jag är förresten definitivt en kuf och trivs bra med det.
Tror det är poängen, går du bara in och bajsar i tråden är det du som har offerkoftan

Cykla stiligt-tråden
För mig är ”kuf” ett väldigt negativt värdeomdöme. Jag skulle passa mig för att använda det om andra människor.

Cykla stiligt-tråden
För mig är ”kuf” ett väldigt negativt värdeomdöme. Jag skulle passa mig för att använda det om andra människor.
du är en rimligt härlig sorts kuf, och det är menat som en komplimang. och är här på happy en solklar merit.

makten är också en kuf, och verkar bejaka det. gör gärna det du också.

det betyder inte att man behöver tycka samma som er. ett faktum som ger kreativ debatt:)

Tillbaka
Topp