Då var det dags igen,

Då var det dags igen,
Det är intressant att läsa.
Jag har själv åkt motorcykel i snart 20år. Och flängt runt i lycra i typ 10år. Både motorcyklister och cyklister är små trafikantgrupper som tycker att deras behov inte uppfylls med dagens infrastruktur. Skillnaden är att motorcyklister har en ganska stark medlemsorganisation i Sveriges Motorcyklister (SMC) men driver frågor mot försäkringsbolag och myndigheter och det med viss framgång.
Men i båda grupper finns samma egoistiska tankesätt om vad som är rätt och fel. Och stundtals saknas respekten för andra.

Då var det dags igen,
De flesta motorcyklister är grovt kriminella. Jag har inte ens hört talas om någon motorcyklist som ens haft amitionen att vara laglig.

Vad väntar du dig av den typen av folk?

Då var det dags igen,
Tycker det är rätt komiskt när mc (sporthojar) folket gnäller på cyklister ang att
följa trafikregler. Tycker nog att jag sett en o annan som kört "något" över
gällande hastighetsbegränsning.

Då var det dags igen,
Troll mode ON:

"Dessa jävla motorcyklister i sina pajaskläder, de ser ju ut som fiskedrag på hjul och skiter i alla regler, beter sig som småkillar ute och leker på vägen och tycker de är så otroligt häftiga när de för oväsen för att de orkar vrida på ett litet handtag. Åk till nån bana och kör runt runt i era manliga skinnställ och manligare muskelmaskiner istället för att använda bilarna som rundningsmärken i 200 km/h på motorvägen. Lämna vägen till vettiga människor som gör nån nytta. Frihet min röv. Förbjud hela sporthojsskiten nu! De är som femtonåringar på trimmad moped, som kör hursomhelst och parkerar på trottoarerna och står och varmkör sina jävla leksaker på morgonen så det stinker och låter och sen hamnar de på sjukhus så vi får betala. Förbud! Nu!"

Troll mode OFF

Eller så häpnar vi över trångsyntheten hos en annan, ganska utsatt trafikminoritet, och går vidare.

;)

Då var det dags igen,
Kört motorcykel i drygt tio år och stött på alla sorters hoj åkare.
Visst det finns rötägg med brist på respekt, men också "vanliga" individer som är ute för att njuta av friheten.

Det här gäller alla kategorier, cyklister som bilister.

Individer som uttrycker sig som den här sporthojs skribenten brukar vara just en extrem utan hänsyn till andra.

Jag skäms över att som motorcykelförare likställs med någon extrem utan hänsyn till andra.

Så tänk er lite för innan ni kastar ur er väl valda ord, det är en liten klick individer som beter sig illa åt och bör därför inte förknippas med en hel trafikantgrupp.

Då var det dags igen,
Det är inte bara motorcyklister som hatar folk i gula kläder, var en rätt lång tråd på facebook i en landsvägs-cykel-grupp där det hatades gula kläder på cyklister.

Då var det dags igen,
Har inga bra svar på det men det är större andel bilister som klockas för höga hastigheter i fartkamerorna iaf.

Då var det dags igen,
Undrar hur världen skulle se ut om ingen någonsin tillskrev en hel grupp egenskaper/åsikter/uppförande/... som bara en (mindre) del av gruppens medlemmar har? Är faktiskt rätt trött på det.

Då var det dags igen,
GoranS sa:
Undrar hur världen skulle se ut om ingen någonsin tillskrev en hel grupp egenskaper/åsikter/uppförande/... som bara en (mindre) del av gruppens medlemmar har? Är faktiskt rätt trött på det.

Det är ett stort samhällsproblem att folk inte klarar av att göra skillnad på individ och grupp. Det är inte bara nazister och sverigedemokrater som har uppenbara svårigheter med detta utan en oroväckande del av den vuxna befolkningen + en del ungdomar.

Jag ser det som ett mått på intelligens, eller snarare avsaknad av intelligens.

Då var det dags igen,
-Andy- sa:
GoranS sa:

Det är ett stort samhällsproblem att folk inte klarar av att göra skillnad på individ och grupp. Det är inte bara nazister och sverigedemokrater som har uppenbara svårigheter med detta utan en oroväckande del av den vuxna befolkningen + en del ungdomar.

Och så du också då förstås. Jag röstar på SD men dömer folk som dom uppför sej som individ, inte grupp.

Förutom i mina 2 inlägg ovan då ;)

Då var det dags igen,
Då var det dags igen,
-Andy- sa:
GoranS sa:

Underbart! En koppling mellan intelligens och partitillhörighet.
Då är det väl helt ok att säga att alla Socialdemokrat-, Miljöparti- och Vänster-anhängare också är korkade eftersom de så ofta ger det intrycket?
Eller hur var det nu?
Näjustdet, man skulle ju inte generalisera och blanda ihop individ och grupp.

Då var det dags igen,
plumse sa:
-Andy- sa:
GoranS sa:

Läs igen.

Då var det dags igen,
-Andy- sa:
plumse sa:
-Andy- sa:
GoranS sa:

Läs igen.

Gjorde det förut. Du skriver att en viss grupp saknar intelligens, och du anser också att en oroväckande del av de flesta alla andra också saknar intelligens.
Syftningsfel kanske?

Senast ändrad:
Då var det dags igen,
Miss Lycka sa:
Drygt 160000 bilister som förra året fick post ifrån Kiruna.

Det KAN vara så att betydligt fler överträdelser har registrerats, jag minns inte (och kan inte hitta) om de faktiskt registrerar antalet överträdelser även på de sträckor där de faktiskt inte fotar.

Då var det dags igen,
RN sa:
Miss Lycka sa:
Drygt 160000 bilister som förra året fick post ifrån Kiruna.

Det KAN vara så att betydligt fler överträdelser har registrerats, jag minns inte (och kan inte hitta) om de faktiskt registrerar antalet överträdelser även på de sträckor där de faktiskt inte fotar.

Enligt en intervju i lokalpressen så är radarn på hela tiden för att få en bild av trafiken och hastigheten på den aktuella platsen.

Då var det dags igen,
Bengt-re sa:
De flesta motorcyklister är grovt kriminella. Jag har inte ens hört talas om någon motorcyklist som ens haft amitionen att vara laglig.

Vad väntar du dig av den typen av folk?

Jag vet inte om det finns någon ironi här som jag inte fattar, men annars måste du vara en större idiot än jag trodde möjligt..

Då var det dags igen,
Miss Lycka sa:
Nu var det de som gick att identifiera på fotona som avsågs.

Ja, och det jag menade är att det kan vara fler registrerade fordon. Som Muntis skrev så är mätningen på hela tiden, däremot blev jag som sagt osäker på om man registrerar fordonstyp då eller mer kollar snitthastighet för att bestämma när man börjar fota också.

Då var det dags igen,
Det fanns ett underbart radioprogram som hette Pippirull. De hade ett inslag som var att skapa en beef mellan kändisar, politiker etc. De ringde upp en person och påstod att en annan förolämpat personen, spelade in reaktionen och sedan ringde de den andra personen och spelade upp vad person 1 sade... Det känns lite som samma sak här.

Eftersom jag varit aktiv på happy och sporthoj i (för) många år kan jag bara instämma i det sorgliga när två minoriteter som båda tummar på lagen börjar hacka på varandra. Alla borde gå hem och se The Warriors. can you dig it? CAN YOU DIG IT!

Tillbaka
Topp