Då var det dags igen,
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Miss Lycka sa:Hur många % av MCförare håller hastighetsgränserna?
RN sa:Har inga bra svar på det men det är större andel bilister som klockas för höga hastigheter i fartkamerorna iaf.
Putte.w sa:RN sa:Har inga bra svar på det men det är större andel bilister som klockas för höga hastigheter i fartkamerorna iaf.
Kan det vara för att motorcyklar inte har regplåt fram
GoranS sa:Undrar hur världen skulle se ut om ingen någonsin tillskrev en hel grupp egenskaper/åsikter/uppförande/... som bara en (mindre) del av gruppens medlemmar har? Är faktiskt rätt trött på det.
-Andy- sa:GoranS sa:Undrar hur världen skulle se ut om ingen någonsin tillskrev en hel grupp egenskaper/åsikter/uppförande/... som bara en (mindre) del av gruppens medlemmar har? Är faktiskt rätt trött på det.
Det är ett stort samhällsproblem att folk inte klarar av att göra skillnad på individ och grupp. Det är inte bara nazister och sverigedemokrater som har uppenbara svårigheter med detta utan en oroväckande del av den vuxna befolkningen + en del ungdomar.
Jag ser det som ett mått på intelligens, eller snarare avsaknad av intelligens.
1888 sa:Och så du också då förstås. Jag röstar på SD men dömer folk som dom uppför sej som individ, inte grupp.
Förutom i mina 2 inlägg ovan då ;)
desmo sa:Putte.w sa:RN sa:Har inga bra svar på det men det är större andel bilister som klockas för höga hastigheter i fartkamerorna iaf.
Kan det vara för att motorcyklar inte har regplåt fram
De registreras fortfarande. Kan bara inte bötfällas.
-Andy- sa:GoranS sa:Undrar hur världen skulle se ut om ingen någonsin tillskrev en hel grupp egenskaper/åsikter/uppförande/... som bara en (mindre) del av gruppens medlemmar har? Är faktiskt rätt trött på det.
Det är ett stort samhällsproblem att folk inte klarar av att göra skillnad på individ och grupp. Det är inte bara nazister och sverigedemokrater som har uppenbara svårigheter med detta utan en oroväckande del av den vuxna befolkningen + en del ungdomar.
plumse sa:-Andy- sa:GoranS sa:Undrar hur världen skulle se ut om ingen någonsin tillskrev en hel grupp egenskaper/åsikter/uppförande/... som bara en (mindre) del av gruppens medlemmar har? Är faktiskt rätt trött på det.
Underbart! En koppling mellan intelligens och partitillhörighet.
-Andy- sa:plumse sa:-Andy- sa:GoranS sa:Undrar hur världen skulle se ut om ingen någonsin tillskrev en hel grupp egenskaper/åsikter/uppförande/... som bara en (mindre) del av gruppens medlemmar har? Är faktiskt rätt trött på det.
Underbart! En koppling mellan intelligens och partitillhörighet.
Läs igen.
Miss Lycka sa:Drygt 160000 bilister som förra året fick post ifrån Kiruna.
RN sa:Miss Lycka sa:Drygt 160000 bilister som förra året fick post ifrån Kiruna.
Det KAN vara så att betydligt fler överträdelser har registrerats, jag minns inte (och kan inte hitta) om de faktiskt registrerar antalet överträdelser även på de sträckor där de faktiskt inte fotar.
Bengt-re sa:De flesta motorcyklister är grovt kriminella. Jag har inte ens hört talas om någon motorcyklist som ens haft amitionen att vara laglig.
Vad väntar du dig av den typen av folk?
Miss Lycka sa:Nu var det de som gick att identifiera på fotona som avsågs.