Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Maxxis Ikon är förhållandevis väldigt trögrullade om man ska tro bicyclerollingresistance.com. De som Nino körde (Maxxis Aspen?) är troligen bättre på den punkten.Dr_Rydell sa:Hur är Specialized däck, Renegade, Fast Track jmf med Schwalbe och Continental? Maxxis 2.1 körde Nino på i OS utan punka. Är det bra däck?
Dr_Rydell sa:Att det ser ut som däcket är skevt. Jag har preliminärt bestämt, men är inte på länga vägar säker.
Mycket tydligare än "Fråga" på forumet, eller "Cykel" på K&S.NLC sa:Hyfsat bred trådrubrik för betydligt smalare ämne...
Dr_Rydell sa:Det är bara din egna fantasi som sätter stopp.
Dr_Rydell sa:Har bara kört ett märke på MTB-däck.
Vilka är alternativen till Schwalbes däck enl nedan i andra fabrikat?
Rocket ron:
Racing Ralph:
Thunder Burt:
Du behöver väl alltid tejpa för ekerhålen?Enduro Fredrik sa:Kunde letat mer men den här tråden får duga!! När en fälg är "tubless-ready", innebär det då att även den måste tejpas eller betyder det att den inte behöver tejpas? De fälgar jag kör på idag är ett par DT Swiss Spline e1700 (2015 års modell)?
Tack för hjälpen!! :)
evirob sa:Du behöver väl alltid tejpa för ekerhålen?Enduro Fredrik sa:Kunde letat mer men den här tråden får duga!! När en fälg är "tubless-ready", innebär det då att även den måste tejpas eller betyder det att den inte behöver tejpas? De fälgar jag kör på idag är ett par DT Swiss Spline e1700 (2015 års modell)?
Dr_Rydell sa:Har dock svårt att hitta däck från Schwalbe som inte vobblar.
BjornR sa:evirob sa:Du behöver väl alltid tejpa för ekerhålen?Enduro Fredrik sa:Kunde letat mer men den här tråden får duga!! När en fälg är "tubless-ready", innebär det då att även den måste tejpas eller betyder det att den inte behöver tejpas? De fälgar jag kör på idag är ett par DT Swiss Spline e1700 (2015 års modell)?
Dom två par DT Swisss systemhjul jag har var färdigtejpade redo för slanglöst. Endast ventil och gucka behövdes utöver ett TLR-däck.
Dr_Rydell sa:Är det någon som lyckats få ett Schwalbedäck i samma vikt som det specificeras som? Senaste inköpet handlar om 17 % övervikt och även Schwalbe tyckte det var mycket. Onlinebutiken erbjöd 10 % rabatt jag nu tackat nej till.
Är det lika illa hos andra märken, att alla däck väger mer än spec?
Miracle sa:Conti Double Fighter III är mitt tips. De satte jag själv på en 26" jag byggt ihop. Trevliga däck till bra pris! :)
https://www.rosebikes.se/artikel/continental-double-fighter-iii-reflex-mtb-tyre/aid:883600
https://www.rosebikes.se/artikel/continental-double-fighter-iii-mtb-tyre/aid:840604
frid!
bluetail sa:Lånar tråden lite då jag känner att jag börjar krokna. Sitter och kollar vilka däck jag ska ersätta originaldäcken (Bontrager XR3 Expert) med.
Vill nu gärna ha något som levlar upp hojen till minimal viktökning. Måste jag välja vill jag vara lite tryggare utför än ha en snabb hoj på platten men det ska vara trampbart uppför utan att ha ihjäl mig... eller på svenska så cyklar jag gärna i Rörbäcksnäs men vill kunna trycka på lite i Endurospåren också :)
Kör 29" x 2,30 men har inte konverterat till tubeless. Är väl iofs bra om de är förberedda för det om jag blir sugen.
Slänger med länk till hojen också:
https://archive.trekbikes.com/se/sv/2016/Trek/fuel_ex_7_29#/se/sv/2016/Trek/fuel_ex_7_29/details
Så hjälp mig i däckdjungeln snälla.
Fram: ?
Bak: ?