däcktryck för skandisloppet

• Trådstartare Trådstartare BJS
  • Start datum Start datum
ceel sa:
Supertramp sa:
Vilken dubbel-nick skulle vara det största Happy-scopet om det avslöjades?
HåkanC = Bigmollo?
Lyktstoplemedhjul = (en trollande) MickeS?

emmer = ForesterGuy = SixtenFors
Ja det hade varit ett osannolikt scoop. Som att norrbaggarna aldrig skulle ha dopat sig.

Varför skulle emmer ens behöva använda ett dubbel-nick...

PKJoacim sa:
Jag tror att Sixten Fors är Petri.

Hahaha!

Då hade vi ju iaf kunnat konstatera att Petri läst på en del sen han figurerade här sist. :)

Sixten Fors och Immersion hade kunnat vara en kul personlighetsklyvning annars. Den ena extremt bestämd i vad den vill ha, och den andra som kan vela fram och tillbaka i all evighet.

emmer sa:

Så hela Happys forum består av tre personer - jag, Bengt och en gråbeige mes - och är Sveriges minsta cykelforum.
Och det är tack vare den tredje användaren som är måttligt överens med sig själv i alla två tusen trehundra åttiofyra aktiva nicksen som det är Sveriges trevligaste.

Sedär, något som skulle kunna utvecklas lite till? Någonstans känns det som ambitionen att vara "Sveriges trevligaste" egentligen bara blir fel.
Riskerar med tiden att istället bli "Sveriges mest utslätade och profilfattiga".
"Sveriges vassaste, naknaste, finurligaste, mest humoristiska, ägda, jävligaste...?"
Vad fångar vad Happy varit och borde vara - på ett bättre sätt än "trevligaste"?

"Trevligt" är väl vad stekarna säger till varandra medan de i bakhuvudet planerar hur de ska slå undan benen på den andre.

Så det är väl en utmärkt beskrivning.

emmer sa:
ceel sa:
Supertramp sa:
Vilken dubbel-nick skulle vara det största Happy-scopet om det avslöjades?
HåkanC = Bigmollo?
Lyktstoplemedhjul = (en trollande) MickeS?
emmer = ForesterGuy = SixtenFors
Nu gjorde du mig riktigt ledsen...
Jämföra mig med de inkompetenta nötterna. Det stack som en kniv i hjärtat.

Det var inte menat som en förolämpning, utan ett svar på vad som varit mest otippat. :)

ceel sa:
PKJoacim sa:

Hahaha!

Då hade vi ju iaf kunnat konstatera att Petri läst på en del sen han figurerade här sist. :)

Sixten Fors och Immersion hade kunnat vara en kul personlighetsklyvning annars. Den ena extremt bestämd i vad den vill ha, och den andra som kan vela fram och tillbaka i all evighet.

Läst på? Är ju bara canyon och breda fälgar, inte så mycket att läsa på ;)

Jimel sa:
ceel sa:
PKJoacim sa:

Hahaha!

Sixten må ha bestämda åsikter, men visst känns det ändå som att han vet hur en cykel fungerar. :) Petri var ju skön på många sätt, men jag hade nog inte låtit honom meka med nån av mina cyklar. :)

ceel sa:
Jimel sa:
ceel sa:
PKJoacim sa:

Hahaha!

Sixten må ha bestämda åsikter, men visst känns det ändå som att han vet hur en cykel fungerar. :) Petri var ju skön på många sätt, men jag hade nog inte låtit honom meka med nån av mina cyklar. :)

Haha absolut jag bara skojade lite :)

Paul Theroux skriver i en bok om vännen Bruce Chatwin något i stil med "När han var ensam så talade han nog med sig själv och övade på slagfärdiga repliker". Per Naroskin har skrivit om nyttan med att tala högt med sig själv:http://www.adlibris.com/se/ljudbok/nyttan-av-att-tala-hogt-med-sig-sjalv-9789170366727

h.g.j sa:
ForesterGuy sa:
Som Donald E. Westlake skrev om J. Morgan Cunninghams bok Comfort Station: "I wish I had written this book! ".

Du menar att sån här respons har du inte fått på någon av dina click-bait-trådar... :)

Nej, jag menar att Cunningham var en av Westlakes många pseudonymer. Richard Stark var en annan, om man gillar Parker...

Supertramp sa:
Jag misstänker Miss Lycka = GöranS

Tur att du inte skrev GoranS. Den kombon hade verkligen förvånat mig om den var sann!

F.ö. förstår jag inte riktigt emmers motvilja mot ForesterGuy. I musiktråden framstår han i alla fall inte som någon(t?) nöt utan snarare som ganska kunnig.

Tillbaka
Topp