Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Har putsat o fixat med cykeln, blev en rejäl service som tog några timmar men nu är den i fint skick inför Karolinertrampet på lördag.

Krängde på lite lättare och snabbare däck, bytte bromsbelägg fram & bak, tvättade hela hojen och gjorde rent kedjan som fick en skvätt ojla.. smörjde även upp lite här och där...

DSC_0691.JPG

Dagens aktivitet
Fulcross i Hagaparken, första rundan efter en veckas fakking influensa. Kändes hyfsat trots allt.

Distans: 20.76 km
Tid: 1:04:55
Medelfart: 19.2 km/h
Medelpuls: 82 % av maximal
Maxpuls: 97 % av maximal

IMG_2737.JPG

Tyvärr hade även Stockholms SAMTLIGA stavgångare samlats i parken ikväll ;) http://www.stavgangsbrannet.se/
och det var trångt på sina ställen och många tanter utbrast saker som "jösses", "huja", "men lilla vän (ohörbart)", "här går väl inte cykla (mutter)" etc. Jodå, jag skötte mig hyggligt och tror inte jag retade upp någon, i vart fall inte många.
IMG_2750.JPG

Dagens aktivitet
Ringde en cykelbutik typ 2 gånger var 5e minut i 2 timmar, men utanför "telefontid" verkar de bara vara intresserade av att kränga damtrallor och hybrider.

Onlinebutik > LBS om man inte kan passera LBSen på vägen hem från jobbet, fast om den ligger så långt borta så kanske det är en BS?

Dagens aktivitet
zadrau skrev:
-------------------------------------------------------
> 8 mil ute på landsvägarna med crossen, istället
> för AW

Rätt inställning! Jag hade samma tanke men så fick jag ett sms om att det låg en outhämtad stackars MacBook air 11" och väntade på att hämtas hos postombudet, blev en spontan 30 min jeanslöpning hem genom ett sommarhett Sthlm istället. Btw, jeans är inte optimalt att springa/svettas i.

Dagens aktivitet
Urk, jeans är verkligen inte optimalt annat än för att vara snygg i ;)

Tog en omväg hem, det gick bra, kapade ganska bra med tid sen sist jag tog samma omväg. Mina ben måste ha växt eller något. Glad. Var bara tvungen att säga det. Igen. :)

Dagens aktivitet
ol__ skrev:
> Urk, jeans är verkligen inte optimalt annat än
> för att vara snygg i ;)
>
> Tog en omväg hem, det gick bra, kapade ganska bra
> med tid sen sist jag tog samma omväg. Mina ben
> måste ha växt eller något. Glad. Var bara
> tvungen att säga det. Igen. :)

Är du säker på att det inte varit spansk biff på buffén ;)

Dagens aktivitet
Hade ärende i Kenttown efter jobbet årets första längre tur. Alltid lite pirrigt fast det gick fint. såg den första svartklädda mellan Torshälla och Centrum. Innan jag stack hem tog jag en stor glass vid Slagsta. Kanonfin kväll varmt och skönt mycke folk ute. Jag snittar 25km ungefär svårt att komma över 30 någon längre tid. Hybriden och jag är inte riktigt optimala för 30+ Skulle vara kul med en riktig racer fast det en grunka till att ta hand om. Det blev 90km totalt

Dagens aktivitet
Dagen har just börjat men hittills har jag tagit bort bajs från yngsta dotterns säng, sängkläder, pyjamas och gosedjur, och golvet.....

Snortorkning, barnduschning och frukost har även hunnits med.

Undrar om jag får se girot.....

Dagens aktivitet
quid skrev:
> Vintern har varit stygg mot våra cykelstigar, så
> jag gjorde en insats i framkomlighetens namn.
>
>
>

Är det där hundstigen som går norr om nydalasjön? Cyklade där igår och blev förvånad över att det inte var så många träd som låg över stigen, de som låg kvar var så stora att det nog krävs flera personer för att få bort dem. Bra jobbat!

Dagens aktivitet
Kvutza skrev:
> quid skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vintern har varit stygg mot våra cykelstigar,
> så
> > jag gjorde en insats i framkomlighetens namn.
>
> Är det där hundstigen som går norr om
> nydalasjön? Cyklade där igår och blev
> förvånad över att det inte var så många träd
> som låg över stigen, de som låg kvar var så
> stora att det nog krävs flera personer för att
> få bort dem. Bra jobbat!

Nope, det är typ vid Umåker. Bra att någon annan tagit hand om Nydala.

Dagens aktivitet
Referensrundan i Hagaparken, torrt och hårt, slog personbästa.

Tid 41:18.0 min
Distans 13.96 km
Medelfart 20.3 km/h

Fortsatte med 1h Ursvik, rena högsommaren. Såg ngn annan på en cross ute i periferin vid ett tillfälle. Var för långt ifrån för att hälsa.
IMG_2862.JPG

Avslutade med ngr kaninhopp på grusplanen i Ör
IMG_2870.JPG

Dagens aktivitet
45 km (Balingstarundan). Mötte säkert 20 cyklister idag, alla med hjälm och bara en hejade på mig. Kom på att jag så gott som alltid kör högervarv när jag tränar. Kommer aldrig ifatt någon eller blir omkörd eftersom alla verkar köra åt motsatta hållet.

Dagens aktivitet
Vilken dag! Härligt väder för en tur i roslagen ...för min hustru. Hon får en kanonrunda på 6 mil runt Sälna-Lindholmen på rekordtid och jag..diskar, tvättar, dammsuger,städar samfällighetens lekplats, gräddar pannkakor i 1 1/2 timme, åker till icastop och inhandlar dagens middag, bakar kakor till barnen, lagar middag till alla och sätter mig ner i soffan med en kall öl och slut på ett annat sätt än efter ett långpass. Är det Mors dag så är det! Jag fick mitt långpass i veckan och dagens vila var veckans enda. Imorrn pendlar vi igen! Kör hårt!

Dagens aktivitet
Jobbpendling. Vallentuna - sergelstorg.

Tack och bock till den långa mörkhyade mannen på Cannondaleracer som banade väg åt mig på sveavägen. Jag gillade framför allt när du skrek åt den galne latinogubben som tydligen följde sina egna trafikregler.

Dagens aktivitet
Eldade upp en katt igår. Fan vad svårt det var att få den jäveln att brinna ordentligt. Hällde på bensin och poff vad det flammade, ett tag tills bensinen var slut, sen pyrde det bara och luktade faen!
Byggde en vårdkase runt kattskrället, la dit papper och tussar av garn, tände på. Det brann bra i timmar, hela natten, men imorse var delar av kattkroppen alltjämt kvar.....

Hmm, hmm, hmm....I dont wanna be buried in a pet cemetary...hmm, hmm, hmm...lala...ohoh yeah...

Jo, katten var död innan jag satte fyr.....väldigt död faktiskt.

Dagens aktivitet
Stumpy skrev:
> Jag blev lite orolig för att du tröttnat på
> katten.

Nejdå, jag använder piskan regelbundet hemma ;)

Dagens aktivitet
bruce skrev:
> Fulcross i Hagaparken, första rundan efter en
> veckas fakking influensa. Kändes hyfsat trots
> allt.
>
> Distans: 20.76 km
> Tid: 1:04:55
> Medelfart: 19.2 km/h
> Medelpuls: 82 % av maximal
> Maxpuls: 97 % av maximal
>
>
>
> Tyvärr hade även Stockholms SAMTLIGA
> stavgångare samlats i parken ikväll ;)
> http://www.stavgangsbrannet.se/
> och det var trångt på sina ställen och många
> tanter utbrast saker som "jösses", "huja", "men
> lilla vän (ohörbart)", "här går väl inte
> cykla (mutter)" etc. Jodå, jag skötte mig
> hyggligt och tror inte jag retade upp någon, i
> vart fall inte många.
>

ser att du har en garmin forerunner av nåt slag. Vilken modell, och är den bra till cykling?

Dagens aktivitet
bruce, gött att ta singeltrack med cross. Kommer jag med crossen till tokholm någon dag PMar jag dig.

För egendel har dagens aktivitet varit sluta-plugga-börja-jobba-ångest. Bästa ångestdämpande medicinen träning har inte intagits sen fredags. Inte bra, inte bra.

Dagens aktivitet
lundatok skrev:
> Årets tredje racerrunda. Skändad.
>
Det hade blivit en fin bild om jag hade hängt med... :-) T

Dagens aktivitet
Räfsat grär som sjag slog igår i dirtparken, eller det som är påväg att bli en dirt, pump, bxw eller 20" park, kalla det vad ni vill. En mindre men destor roligare park för ungarna än den stora som snart ska grävas med maskin. Det blir större dirt och freeride a lá crankwork stuk. Starttorn samt en del från "kullen då det inte är mycket sluttning och dräningering står på schemat där då det lätt blir vattendränkt.. en "damm" kommer troligen att byggas då vi måste få vattnet att ta vägen någonstans.. lite lutning är det dock som tur är.
Vart får man tag på billiga dräneringsrör eller liknande?
Fått en microfiber-kamera upp i skallen idag och några kilo kortison, måtte detta döda 6 veckors bihåleproblem..
Sen har jag fått jobb av svenska idrottförbundet. Det är alltid ngt även om det endast rör sig om 10 tillfällen i höst/vinter som idrottsledare.

leter fö efter mer jobb så alla tips mottages.
//J

Dagens aktivitet
Johnny_slagköping skrev:
>
> ser att du har en garmin forerunner av nåt slag.
> Vilken modell, och är den bra till cykling?

305, funkar perfa!

@ol: bara hör av dig!

Tillbaka
Topp