Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

stack lite tidigare från jobbet idag, så jag hann med en svetto-runda innan det blev helt mörkt i skogen

ilampanssken.jpg

Från kvällens banvallscykling på f.d. Uddevalla - Lelångenbanan (ULB) som var en smalspårig järnväg på ca 9 mil mellan Uddevalla och Bengtsfors som invigdes 1895 och stängdes 1964. Några år därefter demonterades räls och slipers. Spårvidden var 891 mm och både gods- och persontrafik bedrevs. (fantastiska fakta)

003.JPG

revben sa:
AnteL sa:
Det är ett alpkit . Typ ett production sample styre, gav 444kr ink frakt
Jeff Jones verkar ha surnat till (med all rätt) och Alpkit slutade snabbt tillverka dessa. Synd...the search goes on.

Köpte mitt förra veckan.... Dom hade\har en bunt på lagret. Du får maila och kolla med dom om dom har kvar nått

Vid en bänk, under ett träd, vid en sjö, i en skog...

Fantastiskt fint vinterväglag ikväll :o) så det blev lite över 2 mils snurrande och trampande på grusvägarna norr om U-valla.

038.JPG

Topptur på vägen till jobbet idag, började med Rammberget sedan över på Brattefjäll som syns här. Var hur ballt som helst! Det är inte isigt heller så man kan ligga på rätt bra med sommardäcken :)

Bilagor

• IMG_5941.JPG
    IMG_5941.JPG
    139.3 KB · Besök: 31
Blev en liten slötur idag med på ca 2 mil men satan va trött man var efter 5 timmar på högen :)

16709561_10154042370437504_1540598239_o.jpg

JTF (fd Johan Falk) sa:
Från kvällens banvallscykling på f.d. Uddevalla - Lelångenbanan (ULB) som var en smalspårig järnväg på ca 9 mil mellan Uddevalla och Bengtsfors som invigdes 1895 och stängdes 1964. Några år därefter demonterades räls och slipers. Spårvidden var 891 mm och både gods- och persontrafik bedrevs. (fantastiska fakta)

Är lelångebanan farbar med MTB i sin helhet? Eller är det bara fragment som gåt att hoja?

Oggler sa:
JTF (fd Johan Falk) sa:

Är lelångebanan farbar med MTB i sin helhet? Eller är det bara fragment som gåt att hoja?

Nej, inte i sin helhet tyvärr. Hade önskat att det var så. Stora delar är igenväxta i skog och sly, eller går (gick) där det idag är åkrar eller fält, men här och där är järnvägsbanken framme. Vet att det bl.a. finns en del framme i och utanför Färgelanda.

Men jag cyklar mest på delen Uddevalla centrum - förbi Bjursjön - över 172:an vid Kopperöd - och sen upp till Fagerhult / Lane innan jag vänder eller tar någon landsväg tillbaka. Längre norrut vet jag inte i detalj hur det ser ut, förutom sista biten Billingsfors - Bengtsfors som är en slät och lättcyklad grusväg intill sjön Höljen.

theBrand sa:
Finslipar stighundsrutinen inför våren :)

Grym bild. Bra fångat av frun.

I Uppsala var det riktig vårkänsla idag. Solen värmde och fåglarna kvittrade. Bra dag att jobba hemma så det gick att rulla några meter i dagsljus på lunchen.

filename=lunch1.jpg

/Johan

Härligt nu, man får njuta av snön här, försvinner snart

Bilagor

• IMG_6128.JPG
    IMG_6128.JPG
    180.1 KB · Besök: 22
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp