Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

F905D2FD-2294-4797-8EDA-B69E98EDA7F4.jpeg

Hallandsåsen, nära Rössjön.

Fint paket från Racing Bike Sweden, han tänker på oss så man ska orka meka ordentligt med?

IMG_20171116_150614639.jpg

Förvisso från igår. Härligt att cykla lite stig efter två veckors mancold.

Bilagor

• 546C65F9-88A5-4C51-916B-74603A697080.jpeg
    546C65F9-88A5-4C51-916B-74603A697080.jpeg
    355.6 KB · Besök: 132
Bjursjön idag, blankt och stilla. Tog en väldigt lugn runda idag pga att förkylningshostan ännu inte släppt helt. Konditionen börjar sakta komma tillbaka efter närmare en månads cykelfrånvaro. Skönt med lättrullade breda Crazy Bob-däck på alla blöta och svampiga grusvägar... :-)

003.JPG

Senast ändrad:
Liten kvistpinne i hjulet eller not.. Skulle behövt mer fart som vanligt ;)
kvistpinne.jpg

Orkade inte leta upp öltråden.

Många fel i denna bild och även utanför: 4,2% , El-cykel och montering av dubbdäck. Lyckades förtära en ölkorv i samma veva.

FEC2CF29-3DD2-4594-B532-6DD5F117F469.jpeg

Hade så långsam rebound och helt jävla enorm negativ luftkammare idag att jag fick dra ut dämparen??

Bilagor

• Resized_20171119_113741.jpeg
    Resized_20171119_113741.jpeg
    130.7 KB · Besök: 70
Mini_me sa:
Orkade inte leta upp öltråden.

Många fel i denna bild och även utanför: 4,2% , El-cykel och montering av dubbdäck. Lyckades förtära en ölkorv i samma veva.
...aha, den är fin, drack jag till grillningen igår, köpte hela sortiment som fanns i Partille :)

filename=IMG_0716-Edit.jpg

Äntligen!
Idag fick min fina White 5Fat Pro äntligen sin Blutogaffel. Sjukt skön att trampa runt i snön med. Gaffel ändrade hur hela cykeln upplevs. Måste passa på att tacka alla hör på forumet. Utan er hjälp med alla mina nybörjarfrågor hade jag nog inte haft en ny cykel idag. Nu hoppas vi på en riktigt snöig vinter så mina 4.8” däck får mysa runt ordentligt. ?

Bilagor

• 6057E537-E2F0-4ADD-A378-6E3F64304C0B.jpeg
    6057E537-E2F0-4ADD-A378-6E3F64304C0B.jpeg
    544.7 KB · Besök: 88
App app. Allt ni tror ni upplevt i morse i Västra Götalandsregionen är bara en missuppfattning. Så här ser det ut på riktigt för vintercyklister:

Allt enligt vgregionens officiella bild.

Bara så ni vet att ni har fel.

ensamvarg sa:
App app. Allt ni tror ni upplevt i morse i Västra Götalandsregionen är bara en missuppfattning. Så här ser det ut på riktigt för vintercyklister:

Allt enligt vgregionens officiella bild.

Bara så ni vet att ni har fel.
Fast det finns ju faktiskt ett gäng såna dagar också när folk ändå envisas med att tränga ihop sig i boskapsvagnar eller sitta i bilköer. Men det är inte de dagarna som fastnar i minnet ;-)

RobertRaden sa:
Äntligen!
Idag fick min fina White 5Fat Pro äntligen sin Blutogaffel. Sjukt skön att trampa runt i snön med. Gaffel ändrade hur hela cykeln upplevs. Måste passa på att tacka alla hör på forumet. Utan er hjälp med alla mina nybörjarfrågor hade jag nog inte haft en ny cykel idag. Nu hoppas vi på en riktigt snöig vinter så mina 4.8” däck får mysa runt ordentligt. ?

:D

Påbörjade inkörning av ett par nyinköpta Suomi WXC300 26 x 2.2" dubbisar idag, på blöt asfalt med inslag av underkylt regn och is. Rullade förhållandevis lätt och tyst! :o)

0004.JPG

Senast ändrad:
Fräschat upp drivlinan på vardagscykeln. Lyx med fungerande växlar och bromsar. Den gamla kedjan var lite trött efter fyra år....
DSC_0331.JPG

härligt! var själv ut på en runda några mil igår, var fint med snöiga toppar när man cyklade sommardäck. Konstig känsla.

Lite vinterkänsla idag såhär 1 Dec. Tur jag tog dubbat. Men SW är ingen höjdare om man står på lite. Släppte i en kurva. Väldigt läskigt.

Bilagor

• 20171201_160034_HDR.jpg
    20171201_160034_HDR.jpg
    261.4 KB · Besök: 54
Tillbaka
Topp