Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Det var (för) länge sen med fika på Hellas Halaste.

2022-05-22-12-59-50-312.jpg

Plötsligt händer det.
Efter snart 6 år på MTB, 2 år med frekvent hemmakontor.
En liten tur på lunchen, enbart med syfte att öva på svängteknik.

Ingen plan om att trampa långt, ingen strava-hets, inget letande av nya stigar i snårskogar.
Bara jag, cykeln, ett par små berms, och låg fart nog för att ge f*n i bromsarna.
20220524_130906-01.jpeg

Klockan 22:26, fortfarande en aning ljust men börjar bli dags att tända lampan. Några minuter tidigare träffade jag en fin räv på nära håll. Vi glodde en stund på varandra under tystnad innan den lunkade iväg. Fågelkvitter i varenda buske och träd. Inte en käft ute utom jag. Helt underbart.

DSCF4832_2048.jpg

20220527_164248.jpg

Fortsatt jagande av hittaut-kontroller idag blev det dock rätt mycket push- eller carrybike ? hursom så var det skönt att komma ut en sväng, måste förmodligen göra något åt såsen i däcken som på något magiskt vis förvandlats till kulor, låter iaf skoj när man kör riktigt sakta ?

Sonen har börjat multisport: stigcykling + flygning. På bilden tar han fart för att få lyfta planet.

2022-05-27-19-20-27-126.jpg

Förresten riktigt bra i skogen idag! Var lite rädd att det skulle kunna vara blöt, men stigarna var bra och greppigt. Sonen föreslog att köra Vilse från öst till väst som skulle funka bättre (vi/jag brukar köra den i motsätt riktning). Det var klart mycket roligare och sonen körde riktigt hård! Vi körde bara lite vilse på Fredo.

Tillbaka
Topp