Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

684DFDEA-3FD9-4A97-8F3A-7BD9571307D9.jpeg

Inte varje dag man stöter på en ilsken tjäder på turen.. jag och @Daweb blev attackerade när vi vände oss om men lyckades ta oss iväg oskadda… maffigt djur och helt klart en upplevelse!

Jag tog fel cykel, helstel singlespeed, till barncykling i Agesta. Det var mycket tuffare än första gången jag cyklade där: riktigt branta bakar, som på bilden, som krävde lättare växlar och trixiga utförslopor med tajta kurvor med stenar i mitten och stubbe bredvid som krävde frambroms och dämpning. Men jag överlevde och alla tyckte det var roligt!

2023-05-21-13-45-03-100.jpg

IMG_8808.jpeg
Fick hem min nya cykel idag! En superior x-road som mest ska användas för att skjutsa till förskolan och tillbaka men även för ett och annat träningspass. Bytte dock ut graveldäcken efter första vändan till förskolan och satte dit ett par släta landsvägsdäck istället.

Igen något på stigen, denna gång levande. När jag dundrade utför på en kuperad stig såg jag något röd-brunt på högersidan av stigen. När min Dissector framdäck var bredvid såg jag att det var en ekorre som i panik snurrade runt galet snabbt! Om ekorren hade gått en decimeter till vänster hade den blivit dissected. Den verkarade helt lugn direkt efteråt.

2023-05-23-18-15-56-398.jpg

Tillbaka
Topp