Dagens fulmek-tråden

ostrand

Aktiv medlem
Dagens fulmek-tråden
Vi kan stänga tråden nu.

Bilagor

• Screenshot_20221020-214814.png
    Screenshot_20221020-214814.png
    750.4 KB · Besök: 321

darkforce

Aktiv medlem
Dagens fulmek-tråden

LjudetInnan

Aktiv medlem
Dagens fulmek-tråden
Funkar med att tjoffa in valfri pinne också, lätt att rensa ur gängorna etc om det skulle vara så att man inte har ett skosnöre tillgängligt ✌️

Jag brukar banka, nu har det inte hänt så ofta, in pinnen med kolfiber sulan från skorna 💪

gtbiexil

Aktiv medlem
Dagens fulmek-tråden
Tråden man helst inte vill vara med i, men ibland händer det!
Tappade skruven till framlampan/framskärmen på väg hem igår.
Höger sko satt lite löst resten av vägen hem...

Visa bilaga 592663
Så har min framskärm suttit fast i flera år. Kommer inte längre ihåg var skosnöret kom ifrån men jag har inte saknat det. Så antagligen var det inte mina skor...

NickPick

Aktiv medlem
Dagens fulmek-tråden
Vad är det för däck? Sidoväggarna ser sliten ut, men dobbarna verkar nästan som nya.
Sådär brukar alltid lika däcksidor se ut på mtb och det är inga problem. Verkar bli då när man kör lågt tryck.

Mitt fulmek: lagt alldeles för lång tidsfördriv att fulmodda ett föaskställ för 15 spänn så att ett swattool passar. Med facit i hand så var det inte värt att fila, borra och såga.

Bilagor

• D3B63724-A4CF-4FA6-892E-D6AA2FEAD07D.jpeg
    D3B63724-A4CF-4FA6-892E-D6AA2FEAD07D.jpeg
    503.7 KB · Besök: 151

LarsM

Aktiv medlem
Dagens fulmek-tråden
Mitt fulmek: lagt alldeles för lång tidsfördriv att fulmodda ett flaskställ för 15 spänn så att ett swattool passar. Med facit i hand så var det inte värt att fila, borra och såga.
Kanske inte värt ekonomiskt, men det brukar vara kul att skapa saker själv.
(Sen slutar det ibland med att man köper den färdiga varianten i alla fall...)

Berk

Aktiv medlem
Dagens fulmek-tråden
Instämmer det, däcksidor på mina Schwalbe Jumbo Jim ser såhär ut efter några skogsmil. Och då fyller jag dem med 0.6 - 1.0 bar.

Konstigt. Jag kör alla mina framdäck med mellan 0.8 och 1.0 bar, men har aldrig haft såna däcksidor. Jag kör dock inte längre Schwalbe däck på MTB, bara Maxxis och Specialized.

Atakua

Aktiv medlem
Dagens fulmek-tråden
Konstigt. Jag kör alla mina framdäck med mellan 0.8 och 1.0 bar, men har aldrig haft såna däcksidor. Jag kör dock inte längre Schwalbe däck på MTB, bara Maxxis och Specialized.
Maxxisdäck visar inte sånt slitage. Man har kanske olika vävnadsteknik, och djupet på vilket trådar ligger i gummi skiljer sig mellan tillverkare.

uandt

Aktiv medlem
Dagens fulmek-tråden
Igår var det i alla fall lite sommarfeels för de springpendlarna. Fick med den här andra joggaren på bild när jag stannade för att fota mälaren som var så blank å fin!
1669883627895.png

Edit: Ojdå. den här skulle in i pendlingstråden men hamnade fel. Som straff får jag väl visa det här fulmeket på en Busch-Muller lampa som av någon anledning inte vill lysa om den matas med likström från dynamosladden. Om en trycker in ström i ut-terminalerna blir den däremot glad! Bonus är att jag inte hade annat äv värmeljus att krympa slangen med sen också
1669890619712.png

Senast ändrad:

arcamone

Aktiv medlem
Dagens fulmek-tråden
Jag lovade en kollega att fixa igång hans gamla hoj (utan att ha sett den)...han dök upp med följande lilla DIY-lampa:

Visa bilaga 596459

Som straff fick han tillbaka hojen som en monstercross...

Visa bilaga 596458

Snyggt jobbat!

Åh, nostalgi, hade en likadan Scott Delano men vi hade för mycket historia för att fortsatta vara vänner, bland annat min brutna axel berodde på dig - eller mig 😛
Skänkt här via happy och blev just en monstercross den med.

jolov

Aktiv medlem
Dagens fulmek-tråden
Behövde en 14 mm konnyckel men hade bara 15/13. Klippte av en spik, tejpade fast och det funkade.

simson

Aktiv medlem
Dagens fulmek-tråden
Den där funkar väl lika ”bra”som alla andra skiftnycklar😜

Topp