Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
:-)åberg sa:Ett par lösa trådändar i bakkant, klipp inte bort dom, ger rätta vindpinade looken. :)
Finns ju Rain Gutr, en "hängränna" i form av ett pannband. Rätt billiga från Leto sport.AddeKvark sa:Provar en lösning på ett omdiskuterat problem: Svettdropp på insidan av glasögonen. Har provat Halo pannband, vilket fördröjde problemet med någon halvtimme men sen var det samma problem.
Testa med trosskydd som svettband finns inget bättre .AddeKvark sa:Provar en lösning på ett omdiskuterat problem: Svettdropp på insidan av glasögonen. Har provat Halo pannband, vilket fördröjde problemet med någon halvtimme men sen var det samma problem. Har provat keps men tycker det är obekvämt. Annars tror jag på tanken med en skärm som kan fånga upp droppar eller leda ut dem framför glasögonen.
Det jag gjort är att limma ihop en avklippt del av kepsen med en avklippt del av ett Halo-band. På dessa har jag sedan limmat hjälmens foder (också avklippt) för att kunna plocka bort och tvätta. Återstår att se om det funkar!
dabac sa:Slangfästet, det som fäster slangen vid vätskeblåsan hade spruckit. Och en inkontinent vattenblåsa är rätt trist på vintern.
Och bara den spruckna delen finns förstås inte som reservdel.
Och hade inte hunnit hem i tid hursomhelst.
Men lite provande avslöjade att Lokas mineralvattenflaskor har en gänga som är tillräckligt lik.
Borrade ett 16 mm hål och skar bort en liten ås på insidan och sen blev det bra.
tmalm sa:Stiligt!
/T
ceel sa:Snyggt!
AddeKvark sa:Provar en lösning på ett omdiskuterat problem: Svettdropp på insidan av glasögonen. Har provat ...
... Återstår att se om det funkar!
Den där har jag behandlat alla fönster i lägenheten med också. De behöver putsas avsevärt mer sällan numera :)mickef sa:AddeKvark sa:Provar en lösning på ett omdiskuterat problem: Svettdropp på insidan av glasögonen. Har provat ...
Om det visar sig INTE fungera: Biltemas "rain repellent" (som jag köpte till mitt MC-visir) fungerar mkt bra även på mina MTB-glasögon så att eventuella regn- och/eller svettdroppar rinner bort. Ja, och så immar de mindre också.
http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Spolarvatska-och-Glykol/Rain-Repellent-2000031773/
Supersonic sa:Det här måste ju vara rätt ställe att be om råd.
Mina relativt nya löparskor har spruckit i sulan. Det är foamen i mellansulan som behöver limmas och det verkar vara fel material för att använda superlim. Superlimmet fäster inte i foamen. Vilken typ av lim behöver jag för att det ska hålla?
Liquisole?Supersonic sa:Det här måste ju vara rätt ställe att be om råd.
Mina relativt nya löparskor har spruckit i sulan. Det är foamen i mellansulan som behöver limmas och det verkar vara fel material för att använda superlim. Superlimmet fäster inte i foamen. Vilken typ av lim behöver jag för att det ska hålla?
NickPick sa:Supersonic sa:Det här måste ju vara rätt ställe att be om råd.
Liquisole kanske?
Octagon sa:NickPick sa:Supersonic sa:Det här måste ju vara rätt ställe att be om råd.
Liquisole kanske?
+1 Världens bästa lim, jag lagar revor i Goretexkläder, ryggsäckar, handskar, skor och luftmadrasser med liquisole. Det enda dåliga med limmet är att öppnad tub gärna torkar av sig själv, lägg tuben i en liten fryspåse med klämma och stoppa den i fysen så är chansen större att det finns mjukt lim kvar nästa gång du ska ha det.
Det om något borde väl klassas som fulmek? :)Rattnalle sa:Den där har jag behandlat alla fönster i lägenheten med också. De behöver putsas avsevärt mer sällan numera :)mickef sa:AddeKvark sa:Provar en lösning på ett omdiskuterat problem: Svettdropp på insidan av glasögonen. Har provat ...
Om det visar sig INTE fungera: Biltemas "rain repellent" (som jag köpte till mitt MC-visir) fungerar mkt bra även på mina MTB-glasögon så att eventuella regn- och/eller svettdroppar rinner bort. Ja, och så immar de mindre också.
http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Spolarvatska-och-Glykol/Rain-Repellent-2000031773/
Det gör det nog, ja :)xyz-saft sa:Det om något borde väl klassas som fulmek? :)Rattnalle sa:Den där har jag behandlat alla fönster i lägenheten med också. De behöver putsas avsevärt mer sällan numera :)mickef sa:AddeKvark sa:Provar en lösning på ett omdiskuterat problem: Svettdropp på insidan av glasögonen. Har provat ...
qma sa:Den slangen hade skumpat runt ett tag va? :)
Schysst fulmek. Gummisnodd är ju alltid bra att ha med ändå.
ratatosk sa:Silvertejp funkar alltid!
xdr sa:ratatosk sa:Silvertejp funkar alltid!
Sprucken?
Eveningstar sa:Blev kanske inte riktigt så som jag föreställde mig. :P