Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Var la du skräpet när du ätit klart? Ser ju nästan ut som att macka utan tejp är ungefär lika stor som bara tejpen, vilket innebär att om du lyckades få med dig tejpen hem så hade du kunnat få med dig mackan ut.Ramväskan jag beställde passade inte och idag behövde jag verkligen få med mig en lunchmacka ut på turen.
Visa bilaga 509474
Ah, ett steg längre än min fulmekarhjärna klarade av!Skräpet tejpades förstås fast på ramen igen till hemresan. Vinnande koncept.
Kommer bli en ny grej: Tejpad ost på kött.Fel tråd! Ingen eltejp. Det är finmek.
Det känns som på något sätt som att det sägs redan i trådnamnet.
Jag hittade ingen lämplig 9-delad kassett till min fatbike så jag rotade lite i skrotlådorna… 14-42, känns som det nya svarta (jag utgick ifrån en 12-36 kassett)! Det återstår att se ifall hela cykeln imploderar!!!
Visa bilaga 509869
Visa bilaga 509871Visa bilaga 509870Visa bilaga 509874
Visa bilaga 509872
Visa bilaga 509873
Syftar du på aluminium-biten jag använt för att flytta ned bakväxeln? Det är en växelörsförlängare som är till för att kunna köra SunRace 11-40-kassetter med en bakväxel som inte är avsedd för ändamålet.Är det någon thru-axle-grej eller vad är det?:)
Duvet ett växelöra-öra, så man slipper köpa nytt växelöra när man slagit i växelnSyftar du på aluminium-biten jag använt för att flytta ned bakväxeln? Det är en växelörsförlängare som är till för att kunna köra SunRace 11-40-kassetter med en bakväxel som inte är avsedd för ändamålet.
Syftar du på aluminium-biten jag använt för att flytta ned bakväxeln? Det är en växelörsförlängare som är till för att kunna köra SunRace 11-40-kassetter med en bakväxel som inte är avsedd för ändamålet.
Här har ni en länk till prylen där ni kan läsa allt ni behöver veta!Duvet ett växelöra-öra, så man slipper köpa nytt växelöra när man slagit i växeln
www.bike-discount.de
Här har ni en länk till prylen där ni kan läsa allt ni behöver veta!
![]()
SP570 Extended Link for Rear Derailleur
Compatibility - Sunrace SP570 Extended Link Shimano SLX RD-M7000-10-SGS for 11-46 cassettes (10-speed) Shimano DEORE RD-M6000-SGS for 11-46 cassettes (10-speed) Shimano DEORE RD-M615-SGS for 11-42 / 11-46 cassettes...www.bike-discount.de
Tillräckligt bra för att bli en permanent lösning! Det är dom bästa fulmeken, dom som blir kvar!Visa bilaga 512242
Hade ingen TL ventil till mina fälgar som är osymetriska. Blev gettostyle med utklippta ventiler från gammal racerslang och en pärlaplatte pärla modell större som fick tälgas till. Fungerar klockrent!
Kan det vara så att vid cykelstöld så verkar sadeln tas av och då får tjuven problem med komforten? ?Köpte en loppiscykel och någon modig person har fulmekat dit en sadel med fel diameter på sadelklämman:
Visa bilaga 512483
Men varför i hela friden är spikarna vända uppåt, är det en listigt riggad fälla eller ett resultat av dumhet?
Visa bilaga 512484
Så många frågor, så få svar...
Köpte en loppiscykel och någon modig person har fulmekat dit en sadel med fel diameter på sadelklämman:
Men varför i hela friden är spikarna vända uppåt, är det en listigt riggad fälla eller ett resultat av dumhet?
Kanske var föregående ägare en fakir...Köpte en loppiscykel och någon modig person har fulmekat dit en sadel med fel diameter på sadelklämman:
Visa bilaga 512483
Visa bilaga 512484
Det var antagligen lättast att slå in spikarna underifrån.Köpte en loppiscykel och någon modig person har fulmekat dit en sadel med fel diameter på sadelklämman:
Visa bilaga 512483
Visa bilaga 512484
Eventuell tjuv skulle säkert ha fått skadestånd och fulmekaren skulle åkt dit på vållande till kroppsskada eller något :/Kan det vara så att vid cykelstöld så verkar sadeln tas av och då får tjuven problem med komforten? ?

Det där är ju fin meck ??Visa bilaga 515193Visa bilaga 515194
Det gamla riktstället funkar dåligt med moderna mtb nav. Lite fyrkantsrör, diverse plock och en svets så blev det ett som klarar mtb nav.
Det där gör mig bara lite småirriterad.. Här gick man och bytte alla sina ventiler till deras nya för inserts så visar du denna lösningen nu?! ??Med en Dremel så blir ventilen vips insert-kompatibel.
Visa bilaga 515220
efter att jag kört typ ett år på en broms med läckande ok som konstant kontaminerade så fyllde jag bara den med vatten istället.
är det fult? ja
rekommenderar shimano det? absolut inte
kommer den explodera när jag råkar glömma cykeln i minusgrader? antagligen
kommer slangen gunka igen när skärkopplingarna oxiderar? sannolikt det med
kommer jag glömma bort att det är vatten och koka det under en längre imbromsning? väldigt sannolikt
men funkar det? ja
efter att jag kört typ ett år på en broms med läckande ok som konstant kontaminerade så fyllde jag bara den med vatten istället.
är det fult? ja
rekommenderar shimano det? absolut inte
kommer den explodera när jag råkar glömma cykeln i minusgrader? antagligen
kommer slangen gunka igen när skärkopplingarna oxiderar? sannolikt det med
kommer jag glömma bort att det är vatten och koka det under en längre imbromsning? väldigt sannolikt
men funkar det? ja
...så fyllde jag bara den med vatten istället...
Funkar rätt bra. För länge sen så körde jag magura hs33 med vatten i. Bästa sättet att få den luftfri var att montera allt under vatten bara haha
Kan meddela att fulmeket nu har testats och det fungerade perfekt.Med en Dremel så blir ventilen vips insert-kompatibel.
hm, det får jag testa vid nästa luftningJag har kört HS-33 med vatten de senaste 10 åren eller så. Funkar utmärkt. Ett bra trick för att undvika korrosion, ge viss smörjning och samtidigt förhindra att de fryser sönder är att köra i glykol. Jag använder 50/50 vatten/glykol.
Jag har aldrig provat på skivbromsar. Men att koka vattnet i oken skulle jag inte oroa mig nämnvärt för på en vanlig mtb eller lvg. Nästan all värme går in i skivan.
Kan väl inte räknas som mek, men väl en ful lösning?
Tänkte jag skulle förbättra situationen på den fronten. Särskilt när det pratas eltejp i styrlindetråden. Framväxelföraren är aaaningen sned och går inte riktigt så långt in som den borde. Bända och böja? För proffsigt. Köpa ny? Nja, den har ju trots allt bara suttit där i 18 år. Strategiskt placerad eltejp är lösningen förstås!Fulmeken skulle hade varit svart eltejp.
Om man inte kan bestämma sig för vilken längd man skall ha på styrstammen!