Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Lagen: Den förare som kör om skall lämna ett betryggande avstånd i sidled mellan sitt fordon och det fordon som körs om.
Polisen: Cyklisten som blev omkörd lämnade inte betryggande avstånd i sidled.
Cyklade där förra veckan. 49'an är riktigt otrevlig. Smal och mycket tung trafik. Där olyckan skedde är annars nästan mitt i Karlsborg, det finns gc där fast bara i ena riktningen. Gissar att killen körde i väggren eftersom det tar sån tid korsa vägen pga all trafik där.
En man i 70-årsåldern har avlidit efter att ha blivit påkörd på Östermalm, meddelar polisen på sin hemsida . Polisen utreder händelsen som grovt vållande till annans död.
Det har varit trångt förbi bygget på gamla rivningstomten mitt emot EON huset ett bra tag nu och även om det är en dubbelriktad GC-bana på "andra sidan" så har jag fram tills nu tyckt att det är bättre på vägen än att korsa Nobelvägen 2 ggr, främst pga att det på cykelbanan är allt för många lamplösa samtidigt som man har mötande trafiks bländande halvljus i nyllet + att den trafikljusreglerade överfarten vid just Industrigatan är hopplöst dåligt dimensionerad. Blir en annan rutt framöver...
"Olyckan ägde rum strax efter 05.30 på onsdagsmorgonen.
Mannen, hemmahörande i Staffanstorp, ska ha cyklat längs vägen när han träffades av regionbussen. I nuläget är orsaken till olyckan oklar.
Olyckan skedde på väg 11 mellan Kyrkheddinge och Dalby i riktning mot Dalby."
Så detta skedde alltså inte på Dalbyvägen mellan Lund och Dalby utan mellan Dalby och Staffanstorp.
Det tråkiga är att gc vägen mellan Dalby och Staff. ligger är på andra sidan av väg 11 (i riktning mot Staff.) där herren egentligen borde ha färdats. Han ska även ha cyklat utan belysning.
En cyklist fördes till sjukhus med allvarliga skador efter en kollision med en bilist på riksväg 70 på fredagen. Mannen har dött till följd av sina skador, rapporterar polisen.