Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
I morse när jag skulle ta av vevarmarna så följde gängerna på veven med avdragaren ut......
Kan man fixa gängerna på någe sätt eller har vevarmarna varit med om sin sista tur?
Oj, detta hände mig när jag skulle hjälpa en med mycket billig cykel. Aluminiumet hade en konsistens som smältande glass, ungefär. Vet ej om det går att fixa med kemisk metall och gängtapp i rätt dimension. Någon annnan som vet?
Jag har pajat en högervev med en dylik avdragare. Fick loss den och den såg bra ut men två av armarna var så krokiga så att inga nya klingor gick att få på :-I
jomper skrev:
-Jag har pajat en högervev med en dylik avdragare. Fick loss den och den såg bra ut men två av armarna var så -krokiga så att inga nya klingor gick att få på :-I
Jo min när sågen hade kommit fram var inte min vevarm så mkt att ha heller:-)
Jag lät mitt vevparti sitta tills det var dags att byta vevlager och vevparti...
jobbigt..
du hade med 90% säkerhet inte gängat in avdragaren tillräckligt långt..
jag vet inga bra tricks där. du får väl ta och prata med en finmekanisk verkstad. tror inte du kan lösa detta själv. du komer säkert bara råka ha sönder något...
lycka till-
Todda har rätt! Heilicoli är skitbra. När jag jobbade inom försvarsindustrin så satt vi jämt dit Heilicoil när vi skulle ha en gänga i aluminium. Det blev startkare än att gänga direkt i aluminiumet.
Todda skrev:
-Använd insatsgänga Heilicoil istället för kemisk metall kolla på länken
Den Gamle Skrev:
-Todda har rätt! Heilicoli är skitbra. När jag jobbade inom försvarsindustrin så satt vi jämt -dit Heilicoil när vi skulle ha en gänga i aluminium. Det blev startkare än att gänga direkt i -aluminiumet.
Problemet är bara att gängtapparna och verktygen för att få i helicoilen är DYRA SOM SATAN!!
Det är definitivt billigare att köpa ett nytt vevparti.
Om man däremot får tag på en verkstad som har gör de nog jobbet för fikabröd ungefär...
Fick själv hjälp med min gamla ram med fast bakväxelöra då den första helicoilen slitits ur ramen vid en konfrontation med en pinne...
Dock återstår problemet att få bort vevpartiet först...