mindful skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Om jag ägde en hemsida skulle jag vara glad om
> folk kom med förslag på förbättringar. Jag
> undrar varför sådant uppfattas som att man
> trampar någon på tårna, tvångsmöblerar om
> hemma hos någon, fyller forumet med trådar man
> inte vill se, eller vad det nu kan handla om. Kom
> igen, om man inte håller med om förslaget, skriv
> det då gärna, men håll inte på och tramsa med
> en massa pajkastning eller pseudoargument av typen
> 'då kan man gå någonannanstans'. Som jag skrev
> i början tycker jag happymtb är bra, och mina
> förslag till förbättringar är knappast
> radikala. Vadan detta tjafs?
Detta "tjafs" kommer sig från att folk blir sura när någon säger att det tagits upp en gång varannan månad och hittills inte någon lyckats övertyga. Det är ingen direkt kritik till dig om du tog illa upp utan mer ett konstaterande att 1) frågan har varit uppe förut, någon enstaka gång och 2) när det påpekats att det kommit upp någon enstaka gång tidigare så gnälls det på att det är folk med mer än 500 inlägg (vilket jag inte har) som är kritiska, tråkiga, enkelspåriga och konservativa. Jag vill inte köra bort någon, alla ska vara med, alla får vara lucia. Dock konstaterar jag att om det inte passar och gör forumet så svårt att använda sig av finns det säkert bättre ställen.
Jag gav min syn lite längre upp i tråden och visst har jag ibland velat ha någon form av uppdelning, tex när jag letade info från någon speciell sorts cykel eller liknande men det löste sig också. Jag inbillar mig att den här strukturen kan ge något fler startade trådar eftersom folk inte alltid hittar det de letar efter men det är oftast någon räv som vet vad det stod i titeln för tråden som behandlade det senast och då blir man pekad dit eller så ger någon svaret i den nya tråden. Om inte ägaren till forumet tycker att det är ett jätteproblem med nya trådar som behandlar samma sak som tidigare trådar (ungefär som den här;)) så är det väl inte ett så stort problem. Jag är aktiv på forum där moderatorer avskyr trådar om samma ämne och skjuter dem i sank på kortare tid än de flesta hinner säga chainsuck, men här har jag inte upplevt det.
Därför tjafsar jag, är det svar på din fråga? :)