Fjärdebrunn
Aktiv medlem
Den trevliga Wahoo Bolt-tråden!
Spännande
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Konstigt. Dom kör ju med openstreetmaps och jag har stigar i min bolt. Någon inställning? Typ att de försvinner om man väljer landsvägscykel som aktivitet?Jag har laddat ner Sverige o Europakarta på min Rloam(fick stryka alla andra områden för att få rum i minnet) men tyvärr saknas det mycket av grusvägar o inga stigar. Men jag har inte provat att ladda ner en rutt med d.o än.
Tydligen mer att lära för mig.
Aha, måste man äga regionen på Komoot för att få över det till Wahoon? Bra att veta inför avresa till Mallis om ett par dagar. Då är frågan om man skall köpa baleariska regionen, hela världen eller lösa en månads Premium-prenumeration…Någon som har fått problem med att Komoot routes inte dyker upp i appen?
EDIT: Skit bakom spakarna. Min nya route var i en region jag inte hade på komoot.![]()
Wahoos kartor är baserade på OpenStreetMaps ja men de är långtifrån dagsfärska. Verkar tyvärr inte som att Wahoo uppdaterar sina egna kartor mer än någon gång om året typ, så förvänta er inte att nyligen upplagda stigar skall dyka upp i första taget…Konstigt. Dom kör ju med openstreetmaps och jag har stigar i min bolt.
Det du inte får är navigation. Du ser fortfarande området men kan inte göra en route.Wahoos kartor är baserade på OpenStreetMaps ja men de är långtifrån dagsfärska. Verkar tyvärr inte som att Wahoo uppdaterar sina egna kartor mer än någon gång om året typ, så förvänta er inte att nyligen upplagda stigar skall dyka upp i första taget…
Är den laddad?Köpte en Bolt för ett par veckor sedan och den verkar riktigt instabil. Just nu kan jag inte ens slå på den!
Dom har inte uppdaterat Sverige på ett par år :( jag lägger in i OSM men det arbetet kommer inte med.Wahoos kartor är baserade på OpenStreetMaps ja men de är långtifrån dagsfärska. Verkar tyvärr inte som att Wahoo uppdaterar sina egna kartor mer än någon gång om året typ, så förvänta er inte att nyligen upplagda stigar skall dyka upp i första taget…
Köpte en Bolt för ett par veckor sedan och den verkar riktigt instabil. Just nu kan jag inte ens slå på den!
Hittade en tråd om hur man kan generera egna uppdaterade kartor:Dom har inte uppdaterat Sverige på ett par år :( jag lägger in i OSM men det arbetet kommer inte med.
De ligger kvar i Strava.Har problem med att mina rundor inte laddas upp i Wahoo appen trots kontakt app/enhet. Fick en åtgärdslista från supporten med bl.a. ominstallation och annat. Det löser problemet men nästa runda måste jag göra om samma process igen!
Nån som testat att göra en ”Factory reset” i Bolten? Då försvinner alla pass i enheten, men de ligger väl kvar på Strava?
Har cyklat 4000 mil med min trevliga wahoo Bolt från 2018 så minnet kanske är fullt i den? Har inte fått svar från supporten….
Jag har fått samma bekymmer. Får para om enheten med mobilen för att det ska funka. Sjukt irriterande. Det är sedan den senaste uppdateringen problemet har uppstått. Om man gör en factory reset, får man ställa in sidorna igen som man vill ha dem?Har problem med att mina rundor inte laddas upp i Wahoo appen trots kontakt app/enhet. Fick en åtgärdslista från supporten med bl.a. ominstallation och annat. Det löser problemet men nästa runda måste jag göra om samma process igen!
Nån som testat att göra en ”Factory reset” i Bolten? Då försvinner alla pass i enheten, men de ligger väl kvar på Strava?
Har cyklat 4000 mil med min trevliga wahoo Bolt från 2018 så minnet kanske är fullt i den? Har inte fått svar från supporten….
Jag har fått samma bekymmer. Får para om enheten med mobilen för att det ska funka. Sjukt irriterande. Det är sedan den senaste uppdateringen problemet har uppstått. Om man gör en factory reset, får man ställa in sidorna igen som man vill ha dem?
Åtminstone om du har en äldre Elemnt måste turn-by-turn vara inkluderat i ruttfilen, senast jag använde Strava var det inte det. Har du en Roam kanske det går att få datorn att generera turn-by-turn om man har recalculate route påslaget eller om det finns någon annan funktion specifikt för detta.När jag importerar spår från Strava i bolten verkar jag inte få turn by turn anvisningar. Bygger jag rundan i Element funkar det klockrent.
Finns det någon inställning jag bör göra? Jag betalar för Strava och gillar den ruttplaneringen.
Fick också problem men en omstart på telefon så börja den ladda upp rutter igen.Jag upplever att det blir sådär med jämna mellanrum, men helt plötsligt fungerar det igen. För min del är det inte beroende av uppdateringar utan kan dyka upp samt bli bra igen mellan uppdateringar.
Kanske är en lite udda fråga, men har ni startat om telefonen? Jag gör sällan det, och ibland löser sig diverse konstigheter när man väl gjort det...
Det låter som du har slagit på "auto lap".
MIn efrarehet att det funkar sådär och slumpmässigt med överlappande, brukaar undvika det.Är det någon som kan förklara hur Bolten fungerar när man har flera Strava segment som överlappar varandra?? Som det är nu verkar den inte fatta var man är på väg och slutar visa informationen
Tyckte mig se på displayen att den gav mig något altenativ men är inte helt säker. Kombiantionen av Strava hets och lunchtimme gör att man inte har tid att stanna o kolla :)
Du kan ju gå in manuellt och ta bort kartor du inte använder.Fick en cta i appen om att jag hade kartor att uppdatera. Smack! Ditt minne räcker inte...
Klarar de verkligen inte att identifiera vilket minne min enhet har eller rensa ur de gamla när det laddas ner nya?
Ja, hände häromdan, osäker vilken firmware jag hade då då jag inte uppdaterat eller använt den på ett tag.Någon mer än jag som har problem med Strava Live Segments? När jag närmar mig slutet på ett segment och ligger bra till för att slå min bästa tid så blir skärmen hel tom och mittenknappen visar "dismiss". Efter segmentet visas min tid men ingen information om jag slagit min bästa tid.
När jag inte är i närheten av min bästa tid funkar det som det ska.
Problemet diskuteras här https://groups.google.com/g/wahoo-elemnt-users/c/h2XzygNkHA0
Hm.. känns ju sådär 2021 att cykeldatorn inte kan hantera det smidigt och bara fortsätta på det segmentet man är inne på. Måste prova igen och se om jag kan ”välja” eller ”bekräfta” när det kommer upp 2olika alternativt. I mitt fall så blir det en pil <— eller pil —> när segmenten delar sig.MIn efrarehet att det funkar sådär och slumpmässigt med överlappande, brukaar undvika det.
|
supporten brukar va rätt tröga, man brukar få stå på sig.Det jag trodde var 2 pilar var egentligen en Strava symbol, men såg inte det utan mina glasögon...
Har provat lite olika segment, men så snart dom överlappar varandra vill inte Bolten vara med riktigt. Den stannar upp det segmentet man är inne på och startat upp det som man passarar fast man inte vill det och har "mute" och sen är det segmentet man vill se helt borta. Går ej att starta upp igen eller hitta. Har även pratat med supporten som svara snabbt och bra. Men dom vill inte riktigt kännas vid att det skulle vara någon issue...
Då håller vi tummarna för en fix då!Fick just detta från Supporten
![]()
James (Wahoo Fitness Support)
May 24, 2021, 2:56 PM EDT
Per,
Thank you for letting us know about your experience. This is an issue we are aware of and we have opened an internal ticket with our development team to investigate and resolve the problem.
Since we have an open ticket with our development team, all customer service tickets related to the issue (including this one) will be marked as “On-Hold” and merged with the developer ticket to be monitored internally. This process allows us to send automatic notifications to you via email when changes are complete. Full release notes are posted on https://support.wahoofitness.com
Be sure to keep your app and device up-to-date to receive the fix, when available.
We sincerely apologize for any inconvenience and appreciate your patience and support as we strive to serve you better. Please let us know if you have any additional questions or concerns in the meantime.
Thanks for being a Wahoo customer,
James
Ny bolt med färgskärm ska komma.
![]()
![]()
ELEMNT BOLT 3 GPS Bike Computer
ELEMNT BOLT 3 GPS Bike Computer The all-new ELEMNT BOLT combines a race-ready design with a larger, high-contrast 2.3” display for crisp readability at any speed and in any conditions. Powered by the ELEMNT experience, its intuitive ride intelligence, smaeu.wahoofitness.com
![]()
First Look: Wahoo Elemnt Bolt | Chain Reaction Cycles
Wahoo have just released their new and improved ELEMNT BOLT GPS cycling computer. Originally released back in 2017, the Wahoo ELEMNT BOLT has been a huge hit. A small, sleek, aerodynamic and super-lightweight cycling computer with advanced technologies to record your training data with the...hub.chainreactioncycles.com
Färgskärmen?Stora nyheten verkar vara att den kan navigera på riktigt och helt självständigt.