Direktdriven trainer för boost och 12s

Ska fungera på Tacx Neo också. Sram NX kassetten för HG body. TA 12*142 adapter + den lilla distansringen som följer med trainern i påsen med spacers, låsringar och småkrafs för att få 12*148. Nej jag har ingen NX kassett att prova med.

Tack för alla svar. Kom på att man troligtvis får problem med utväxlingen ganska snabbt i tex Zwift om man har max 32-11. Finns det möjligtvis något sätt att justera det i någon trainer?

magnil sa:
Tack för alla svar. Kom på att man troligtvis får problem med utväxlingen ganska snabbt i tex Zwift om man har max 32-11. Finns det möjligtvis något sätt att justera det i någon trainer?

Kör du workouts med ERG-mode påkopplat så är det inga problem övht. Då ska du bara hålla en watt utan att växla i stort sett.
Däremot kan du få lite issues med kadensen när du kör grouprides och race där ERG-mode inte är påkopplat.
Har kört med 32 klinga fram och 12 delad kassett bak ibland på min Spark under en groupride, och jag fick trampa hejvilt för att ens ha en suck att hänga på imellanåt.

Tillbaka
Topp