Dopingtråden
Va? Slutat med vad klippagräset? Den va inte till dig.GoranS sa:Nej!janolle sa:Har du inte slutat än.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Va? Slutat med vad klippagräset? Den va inte till dig.GoranS sa:Nej!janolle sa:Har du inte slutat än.
Det är väl inga prispengar alls? Eller är det?Miss Lycka 2.0 sa:De har rätt stora prissummor på Gran Fondo-loppen?
Om du inte citerar någon är det rimligt att tolka det som ett bemötande av närmast föregående inlägg vilket var mitt.janolle sa:Va? Slutat med vad klippagräset? Den va inte till dig.GoranS sa:Nej!janolle sa:Har du inte slutat än.
Förstod du inte?janolle sa:Fint språk en del använder på forumet!
För fem åt sen fanns det i alla fall, https://www.bikeradar.com/road/news...ning-prize-money-in-italian-granfondos-36491/janolle sa:Det är väl inga prispengar alls? Eller är det?Miss Lycka 2.0 sa:De har rätt stora prissummor på Gran Fondo-loppen?
Va.[/quote]janolle sa:Förstod du inte?
Slut på trollningarna?janolle sa:Om Goran s har skrivit något så kan ja inte se det eftersom han är blockerad.janolle sa:Va.ooms sa:Förstod du inte?
janolle sa:Det var en till nu som hade 3prickar. På em veckan friidrottare ? Någon som vet vem?
2tror ja den ena för fortkörning den andra för att ej använt bilbälte. Men dom är borta för det va runt 30år sedan. Så svar noll.ForesterGuy sa:janolle sa:Det var en till nu som hade 3prickar. På em veckan friidrottare ? Någon som vet vem?
Hur många prickar har du själv kommit upp i?
Det måste väl finnas info? Nu har 2 grannar frågat ja vet inte vem! Borde väl vara någon som inte är Svensk kanske?janolle sa:Det var en till nu som hade 3prickar. På em veckan friidrottare ? Någon som vet vem?
janolle sa:2tror ja den ena för fortkörning den andra för att ej använt bilbälte. Men dom är borta för det va runt 30år sedan. Så svar noll.ForesterGuy sa:janolle sa:Det var en till nu som hade 3prickar. På em veckan friidrottare ? Någon som vet vem?
Kan man få prickar här? Det visste ja inte.ForesterGuy sa:janolle sa:2tror ja den ena för fortkörning den andra för att ej använt bilbälte. Men dom är borta för det va runt 30år sedan. Så svar noll.ForesterGuy sa:janolle sa:Det var en till nu som hade 3prickar. På em veckan friidrottare ? Någon som vet vem?
Tänkte mer på här på forumet...
janolle sa:Kan man få prickar här? Det visste ja inte.ForesterGuy sa:janolle sa:2tror ja den ena för fortkörning den andra för att ej använt bilbälte. Men dom är borta för det va runt 30år sedan. Så svar noll.ForesterGuy sa:janolle sa:Det var en till nu som hade 3prickar. På em veckan friidrottare ? Någon som vet vem?
Haha ja kanske är så. Jag har 0 så vitt ja vet. Men borde inte en varning komma redan efter en . ?ForesterGuy sa:janolle sa:Kan man få prickar här? Det visste ja inte.ForesterGuy sa:janolle sa:2tror ja den ena för fortkörning den andra för att ej använt bilbälte. Men dom är borta för det va runt 30år sedan. Så svar noll.ForesterGuy sa:janolle sa:Det var en till nu som hade 3prickar. På em veckan friidrottare ? Någon som vet vem?
De kanske talar om det först när du fått tre? ;-)
Bara ett tips i all välmening; vet ni om att det finns en funktion som heter "dölj" https://happyride.se/forum/read.php/1/304235/304461janolle sa:Va? Slutat med vad klippagräset? Den va inte till dig.GoranS sa:Nej!janolle sa:Har du inte slutat än.
Ja därför skrev jag att Gorans är blockerad.WSMC sa:Bara ett tips i all välmening; vet ni om att det finns en funktion som heter "dölj" https://happyride.se/forum/read.php/1/304235/304461janolle sa:Va? Slutat med vad klippagräset? Den va inte till dig.GoranS sa:Nej!janolle sa:Har du inte slutat än.
Vet ni om det, och väljer att inte använda den, kan ni bortse från det här inlägget.
janolle sa:Ja därför skrev jag att Gorans är blockerad.WSMC sa:Bara ett tips i all välmening; vet ni om att det finns en funktion som heter "dölj" https://happyride.se/forum/read.php/1/304235/304461janolle sa:Va? Slutat med vad klippagräset? Den va inte till dig.GoranS sa:Nej!janolle sa:Har du inte slutat än.
Vet ni om det, och väljer att inte använda den, kan ni bortse från det här inlägget.
Tror Lysenko, manlig höjdhoppare.janolle sa:Det måste väl finnas info? Nu har 2 grannar frågat ja vet inte vem! Borde väl vara någon som inte är Svensk kanske?janolle sa:Det var en till nu som hade 3prickar. På em veckan friidrottare ? Någon som vet vem?
Nej, jag är inte blockerad. Däremot är det mkt möjligt att janolle valt att dölja mina inlägg. Han högg i alla fall inte på mitt senaste inlägg innan detta vilket jag slängde ut som ett test. Hade fö varit ganska konstigt om jag blivit blockad. Visst, ”diskussionen” avvek i viss mån från trådens ämne, men hade det varit ett kriterium för blockering hade det nog varit betydligt färre användare här än vad som är fallet. Dessutom tror jag mig inte ha hemfallit till några personangrepp eller politiskt tjafs vilket skulle kunnat motivera en blockering.marr sa:janolle sa:Ja därför skrev jag att Gorans är blockerad.WSMC sa:Bara ett tips i all välmening; vet ni om att det finns en funktion som heter "dölj" https://happyride.se/forum/read.php/1/304235/304461janolle sa:Va? Slutat med vad klippagräset? Den va inte till dig.GoranS sa:Nej!janolle sa:Har du inte slutat än.
Är han? Skeptisk.
GoranS sa:Nej, jag är inte blockerad. Däremot är det mkt möjligt att janolle valt att dölja mina inlägg. Han högg i alla fall inte på mitt senaste inlägg innan detta vilket jag slängde ut som ett test. Hade fö varit ganska konstigt om jag blivit blockad. Visst, ”diskussionen” avvek i viss mån från trådens ämne, men hade det varit ett kriterium för blockering hade det nog varit betydligt färre användare här än vad som är fallet. Dessutom tror jag mig inte ha hemfallit till några personangrepp eller politiskt tjafs vilket skulle kunnat motivera en blockering.marr sa:janolle sa:Ja därför skrev jag att Gorans är blockerad.WSMC sa:Bara ett tips i all välmening; vet ni om att det finns en funktion som heter "dölj" https://happyride.se/forum/read.php/1/304235/304461janolle sa:Va? Slutat med vad klippagräset? Den va inte till dig.GoranS sa:Nej!janolle sa:Har du inte slutat än.
Är han? Skeptisk.
WSMC: Jag känner till funktionen. Ser dock inte mina ”dispyter” med janolle som något annat än skriftlig låtsasfäktning då jag allvarligt ifrågasätter att personen ifråga generellt verkligen menar det hen skriver.
Jo, jag misstänkte att så var fallet. Bara förbluffad över att du "orkar" lägga energi på det, även om jag tycker att det är helt rätt att ifrågasatta källor och dylikt.GoranS sa:WSMC: Jag känner till funktionen. Ser dock inte mina ”dispyter” med janolle som något annat än skriftlig låtsasfäktning då jag allvarligt ifrågasätter att personen ifråga generellt verkligen menar det hen skriver.
Tackar utmärkt sida.Örjan Lax sa:Allmän info om doping: https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=1552
geologen sa:På de tävlingar jag varit på har det stått 2-3 testare vid målet och omgående "plockat" de som tagits ut. De följer sen efter dem hela tiden tills proven är tagna. Har aldrig sett nån testat i veteranklasserna, utan bara junior och elit.
I veteran klasserna har det förekommit tester sen mitten på 90talet. i serien också så det är inget konstigt.DeLiQ sa:geologen sa:På de tävlingar jag varit på har det stått 2-3 testare vid målet och omgående "plockat" de som tagits ut. De följer sen efter dem hela tiden tills proven är tagna. Har aldrig sett nån testat i veteranklasserna, utan bara junior och elit.
På veteran-SM i Järvsö (2010 eller 2011, är lite osäker vilket av åren) så blev jag och tre andra i H40 uttagna till dopingprov efter tempoloppet. Så visst förekommer det, men kanske inte så ofta.
geologen sa:Nix, jag tycker att vistelserapporteringen är dålig och vill ha ett fast testningsschema i stället.
Ola sa:geologen sa:Nix, jag tycker att vistelserapporteringen är dålig och vill ha ett fast testningsschema i stället.
Om man vet när man ska lämna prov är det väl enkelt att inte vara "glödande" vid testtillfället. Iden med tester under träningsperioden är att du inte vet när kommer testarna. Dom som vet vad dom sysslar med brukar veta hur länge det finns risk att åka fast efter man har dopat sig.
GoranS sa:Hur länge efter mikrodoserat intag av EPO kan det detekteras? Är det så att man mer eller mindre måste testa dagligen för att uppnå geos mål?
Miss Lycka 2.0 sa:Nu är det Torneklint, Bahta och Geo som har problem med vistelserapporteringen.
Lite häftigt att hävda att det inte finns någon vettig människa som är elitidrottare!geologen sa:Miss Lycka 2.0 sa:Nu är det Torneklint, Bahta och Geo som har problem med vistelserapporteringen.
Och tusentals andra. Men de lider nog i det tysta. Ingen vettig människa kan stå ut med det systemet i längden. Helt totalt vansinne!
GoranS sa:Lite häftigt att hävda att det inte finns någon vettig människa som är elitidrottare!geologen sa:Miss Lycka 2.0 sa:Nu är det Torneklint, Bahta och Geo som har problem med vistelserapporteringen.
Och tusentals andra. Men de lider nog i det tysta. Ingen vettig människa kan stå ut med det systemet i längden. Helt totalt vansinne!
Fö tycker jag att om det anses som en reell möjlighet att man upprepade gånger misslyckas med vistelserapporteringen, borde det då inte vara en risk att man glömmer att gå och länna ditt regelbundet återkommande dopingprov?
Nja, så komplicerat verkar det inte vara. Jag tror nog att de flesta normalbegåvade klarar av det, och det verkar ju så också iom att det bara är en väldigt liten minoritet som misslyckas. Det blir nog en rutin helt enkelt.geologen sa:Miss Lycka 2.0 sa:Nu är det Torneklint, Bahta och Geo som har problem med vistelserapporteringen.
geologen sa:Nja, provtagningarna måste ju ske så tätt att det inte går att komma undan på det viset. Det kan bli olika tidsintervall för olika idrotter beroende på vilka substanser som förväntas förekomma.