Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tror inte det, men det kan förekomma orenheter om dopingbelagda ämnen hanteras i samma lokaler.kan man ''överdosera'' med något naturläkemedel som man kan köpa lite varstans och åka dit för doping?
Typ ''beet speed'' eller nåt?
Grymt stark är han!Pogacar slog tydligen Froomes gamla rekord uppför gårdagens stigning med hela 2 minuter och ska beräknas legat på 6,6 w/kg. van Aert sade dessutom efteråt att att han vinden gjorde det jobbigt för honom. Det här är helt i klass med hur Armstrong, Patani och Contador klättrade när vi vet att de var dopade. ?
Pantani blev uttagen ur Girot av hälsoskäl.Pogacar slog tydligen Froomes gamla rekord uppför gårdagens stigning med hela 2 minuter och ska beräknas legat på 6,6 w/kg. van Aert sade dessutom efteråt att att han vinden gjorde det jobbigt för honom. Det här är helt i klass med hur Armstrong, Patani och Contador klättrade när vi vet att de var dopade. ?
Enligt Velon så var det 415w i snitt när han var solo, på 66kg så blir det 6,3w/kg. Fortfarande väldigt bra men inte nån riktig Armstrong-klass mtp hur kort tid det var. Yates däremot var uppe på 6,9w/kg för samma sträcka...Pogacar slog tydligen Froomes gamla rekord uppför gårdagens stigning med hela 2 minuter och ska beräknas legat på 6,6 w/kg. van Aert sade dessutom efteråt att att han vinden gjorde det jobbigt för honom. Det här är helt i klass med hur Armstrong, Patani och Contador klättrade när vi vet att de var dopade. ?
Tur att Strade Bianche inte fanns på Armstrongs och Pantanis tid.Pogacar slog tydligen Froomes gamla rekord uppför gårdagens stigning med hela 2 minuter och ska beräknas legat på 6,6 w/kg. van Aert sade dessutom efteråt att att han vinden gjorde det jobbigt för honom. Det här är helt i klass med hur Armstrong, Patani och Contador klättrade när vi vet att de var dopade. ?
Känns osannolikt att 6 s skillnad över mer än 7,5 min skulle kräva 0,6 W/kg mer.Enligt Velon så var det 415w i snitt när han var solo, på 66kg så blir det 6,3w/kg. Fortfarande väldigt bra men inte nån riktig Armstrong-klass mtp hur kort tid det var. Yates däremot var uppe på 6,9w/kg för samma sträcka... Visa bilaga 475412
Nej det låter mycket, watten är väl från effektmätare så de stämmer nog, men kroppsvikten finns det ju aldrig säkra uppgifter för. Pogacar ser dock ut att väga mer än yates, men kanske inte 8kg som det är officiellt.Känns osannolikt att 6 s skillnad över mer än 7,5 min skulle kräva 0,6 W/kg mer.
Så är det inte alls det. Påstår du att folk är oärliga och gemena? Jag tror inte vi behöver vara så oroliga över att folk skulle dopa sig inom konditionsidrott eller annan sport för den delen. Dopar man sig stannar man på gymmen som hobbybyggare för där är bruk utbrett, men när man sedan tar det till tävlingsstegen tror jag att många fuskisar åker.Jag tror dopingen inte går att bli av med, frågan är vad man ska göra?
För många många år sen, jag vet inte ens hur många. Gjorde de en undersökning på elitatleter, självklart utomlands, våra svenska ärkeänglar tänker inte såna här tankar, som inte ännu hade vunnit os guld, jag tror de var 10 pers med, och de fick frågan om de dog före 40 års ålder, men vann os guld, skulle de ta den dealen. Alla svarade ja. I sin lilla egna bubbla är det viktigare än ALLT annat.
Så, doping tror jag hamnar i samma kategori. Att bli offentligt utskämd, det är väl inte värre än att dö innan 40?
www.cyclingnews.com
www.cyclingnews.com
Det är väl som i filmer där hackarna alltid skriver sjukt snabbt på två tangentbord samtidigt. Man vet att det är hightech då.OT: Men vad gör C++ koden på bildbanksbilden i DN-artikeln?
Vadå? Är det inte en bild på den lille GRU-agenten som sitter och skriver kod för att hacka sig in hos RF? Nu blir jag besviken!OT: Men vad gör C++ koden på bildbanksbilden i DN-artikeln?
Vadå? Är det inte en bild på den lille GRU-agenten som sitter och skriver kod för att hacka sig in hos RF? Nu blir jag besviken!
Nja, det är väl när det skadliga programmet som illistigt planterats på servern går igång som koden rullar förbi, strax innan systemet blir överbelastat och bildskärmarna börjar explodera.Det är väl som i filmer där hackarna alltid skriver sjukt snabbt på två tangentbord samtidigt. Man vet att det är hightech då.
Finns inget mer psykopatiskt än att bli korad som bäst, att dominera andra människor. Psykopater älskar kicken.
Armstrong?Håller inte med. Ja, psykopater vill vara sedda som bäst. Dock uppnås detta genom att manipulera andra. Att lägga ner hårt och slitsamt arbete under lång tid ligger inte i deras natur.
Skrev lite otydligt. Det spelar ingen roll vad du känner. Det finns studier. Psykopatiska drag hos olympiska atleter är VANLIGT.Håller inte med. Ja, psykopater vill vara sedda som bäst. Dock uppnås detta genom att manipulera andra. Att lägga ner hårt och slitsamt arbete under lång tid ligger inte i deras natur.
Armstrong är en psykopat och han blev även bäst i världen. Han satte upp som mål att bli bäst, lade ner massor av tid och blev bäst i en tid när varenda kotte var tokdopad. Alla hyllade Armstrong för att han hade genetiska talanger att bli bäst.Håller inte med. Ja, psykopater vill vara sedda som bäst. Dock uppnås detta genom att manipulera andra. Att lägga ner hårt och slitsamt arbete under lång tid ligger inte i deras natur.
Nej, du är Lance Armstrong.Jag lever hellre som en gud i 20 år än 100 år som en råtta.
Klart som fan man ska dopa sig ifall man känner att man kan bli bäst, och inte kommer åka dit.
Är jag psykopat? ?
Jag har inte uttryckt känslor. Jag har uttryckt erfarenheter. Däremot är jag helt öppen med att jag kan ha fel. Dock är 'psykopatiska drag' inte samma sak som en klinisk psykopat, eller antisocial personlighetsstörning som det numera heter.Skrev lite otydligt. Det spelar ingen roll vad du känner. Det finns studier. Psykopatiska drag hos olympiska atleter är VANLIGT.
Det är tragiskt egentligen men de flesta människor utgår ifrån hollywood-filmer när de tänker psykopater. Sedan kan man ha psykopatiska drag, det är egentligen dessa jag talar om, då det är en korrelation mellan drag och topatleter som jag har sett. Armstrong lär dock ha varit en superpsykopat. Men att psykopater alltid förstör och inte kan åstadkomma något (fängelsekunder) är helt enkelt bara trams.Jag har inte uttryckt känslor. Jag har uttryckt erfarenheter. Däremot är jag helt öppen med att jag kan ha fel. Dock är 'psykopatiska drag' inte samma sak som en klinisk psykopat, eller antisocial personlighetsstörning som det numera heter.
Men intressant, det kan säkert stämma på samma sätt som det kan göra för företagsledare etc. Mina erfarenheter är mest av kaos-psykopater men de spelar in en annan liga.
Jag hittade inget på forumet om detta förutom i denna tråden och vågar då verkligen inte starta en tråd om detta känsliga ämne.Intressant uttalande från vinnaren:
“This is bigger than sports and it’s about human rights,” McKinnon told US Today in January, arguing that there is no way to measure the advantage testosterone gives transgender athletes. She went further, comparing discrimination against transgender athletes to racism in sports.
Innebär inte det i så fall att testosteron borde kunna plockas bort från dopningslistan om det är så att det inte har några mätbara positiva effekter? Eller gäller det bara att det inte är mätbart hos transpersoner?
Då bör man löpa linan ut och ta bort all klassindelning beroende på kön, ålder, vikt och eventuella handikapp.Jag hittade inget på forumet om detta förutom i denna tråden och vågar då verkligen inte starta en tråd om detta känsliga ämne.
Jag hade väldigt starka åsikter om detta, nu har jag lika starka åsikter men av en annan åsikt. Jag ser inga problem med detta men det är inte för att jag förnekar att de har gigantiska fördelar över kvinnor det är för att jag ser den större bilden, vad är egentligen sport? Alla argument emot faller när man beaktar detta.
Män kommer ha övertag över kvinnor i sport och det är orättvist. Så kan det vara sett ur ditt perspektiv men det är bara för att du skulle ha vunnit om det inte var för transkvinnan, däremot skulle aldrig de andra kvinnorna vunnit. Allt du säger är egentligen att du vill bli belönad för något du inte styr över. Att säga att något är orättvist för att man inte vinner i ett lotteri är bara trams. Sport är en freakshow, man belönar de bästa exemplaren, tänk en hundutställning.
Därför är jag helt för transkvinnor i sport, jag är dock starkt emot identifieringen som sker hos dessa kvinnor när de ska ta bort alla biologiska fakta och ersätta det med sociologiska fakta, ett ersättande som känns lagom liberalt, säger man något om att biologi kanske är verkligt kan suget efter "cancel" hastigt ge sig tillkänna. Enda problemet som kvarstår nu är om något troll skulle utnyttjat det och därför vunnit, det vore isf det, i och med att de inte verkar behöva genomgå så stor förändring.
Helt rättvist globalt sett.
Väldigt orättvist för den enskilda.
Första steget när man börjar filosofera är att man generaliserar och lägger sin personlighet åt sidan, alltså är utvecklingen endast av godo.
Om man tänker efter eller bara tänker som jag gjorde ovan så ja. Snabbt efter inlägget började jag dock filosofera kring VARFÖR man bara ska tillåta det, jag menar varför kan man inte likaväl förbjuda det? Och här har jag inget bättre skäl än att säga att om man tillåter en transkvinna att tävla så kommer den må bra av det?Då bör man löpa linan ut och ta bort all klassindelning beroende på kön, ålder, vikt och eventuella handikapp.