Miss Lycka 2.0
Aktiv medlem
Dopingtråden
LA var dopad under hela sin karriär och klarade alla dopingtester.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja och nej, han klarade inte alla. Men när han inte klarade ljög man ihop en story om skavsårskrämLA var dopad under hela sin karriär och klarade alla dopingtester.
Precis, testerna är ju inte direkt 100%Finns väl i och för sig inget som garanterar att hon varit ren tidigare. Skulle ju kunna vara så att hon varit dopad under stora delar av karriären men åkt dit först nu.
Men om du hade tävlat på den nivån och dopad dig så hade du helst försökt undvika spårbarheten.Om jag hade tävlat på den nivån hade jag skrivit upp batch-numren på vartenda kosttillskott jag åt för att ha spårbarhet vid ett positivt test.
? jag är ju oskyldig... (och alldeles för långsam för att bli testad)Men om du hade tävlat på den nivån och dopad dig så hade du helst försökt undvika spårbarheten.
Nja, lite kanyler, några kemikalier som din kompis på blodgivningen kan hjälpa till med och lite postorder från Kina.Råkade hamna i träsket då jag finner hela mindsetet hos människor som stoppar i sig allt möjligt som ganska fascinerande och jag styrketränade förr så.... Som jag förstår det har det kommit ett antal olika preparat som ska öka uthållighet riktigt bra, EPO och bloddopning är ju så kända och testmetoderna lär vara omfattande och relativt bra. Bloddopning är inget man gör på egen hand. Som tur är finns det stora risker med dem och det glädjer mig även om det är en totalt irrationell glädje men det tar jag, genetik är ju trots allt lika random som om någon är en tillräckligt stor idiot och skiter i sin hälsa.
Nu är jag en cynisk realist men hur kan ni mena att kvinnan ovan är den sista man skulle tro dopade? Ser man sånt? Ja förutom om någon har manliga drag? Är inte det väldigt fördomsfullt och lite inskränkt egentligen? Det är i vart fall en rätt så farlig inställning, tänk om ni stöter på en manipulativ människa och tänker så, de går inte runt och vill synas..
Svar från träknackaren!? Du är inte klok! En lagom insinuant kommentar om påstådd okunnighet hos dig är nog det bästa du kan vänta dig. Möjligen kompletterat med en harang som man får kämpa för att dechiffrera fram meningen i, men som förmodligen åtminstone delvis är någon slags hyllande av postaren själv.Jag hade nog tänkt mig ett svar från @Woodknocker istället för att som med inlägg #8337 posta något luddigt och sen dra vidare till nästa tråd.
Det är väl som med det mesta - världen är inte svart-vit och få människor är genomgående osympatiska eller änglalika.Lyssnade på Armstrongs podd idag av en tillfällighet där Jan Ullrich är gäst.
Vi vet ju alla vad han pysslat med och hur otrevlig han uppträtt mot de som stått upp mot honom.
Men på ett rent mänskligt plan så verkar han ju ändå varit med och hjälp Jan Ullrich på rätt väg igen
Ullrich säger själv att han troligtvis slutat som Pantani om han fortsatt den vägen han var på för några år sedan.
Tack för tipset! Har lyssnat på honom lite då och då sen han dök upp i Joe Rogan och det känns som att han har utvecklats rätt mycket som människa sen USPS-tiden. Han nämner lite då och då att han läser böcker om personlig utveckling, men vem vet egentligen, kanske allt bara är skådespeleri. George Hincapie verkar det iaf vara få som har något illa att säga om och han står ut med Lance.Lyssnade på Armstrongs podd idag av en tillfällighet där Jan Ullrich är gäst.
Vi vet ju alla vad han pysslat med och hur otrevlig han uppträtt mot de som stått upp mot honom.
Men på ett rent mänskligt plan så verkar han ju ändå varit med och hjälp Jan Ullrich på rätt väg igen
Ullrich säger själv att han troligtvis slutat som Pantani om han fortsatt den vägen han var på för några år sedan.
Men herregud. Ge mig miljoner/miljarder och jag kan också vara sympatisk, ja rent av välgörande. Regeln är enkel: har en människa bränt sig så här ordentligt en gång är det adjö. Det finns miljarder av människor och man kan inte sitta och ge 100 chanser till ruttna individer.Tack för tipset! Har lyssnat på honom lite då och då sen han dök upp i Joe Rogan och det känns som att han har utvecklats rätt mycket som människa sen USPS-tiden. Han nämner lite då och då att han läser böcker om personlig utveckling, men vem vet egentligen, kanske allt bara är skådespeleri. George Hincapie verkar det iaf vara få som har något illa att säga om och han står ut med Lance.
okMen herregud. Ge mig miljoner/miljarder och jag kan också vara sympatisk, ja rent av välgörande. Regeln är enkel: har en människa bränt sig så här ordentligt en gång är det adjö. Det finns miljarder av människor och man kan inte sitta och ge 100 chanser till ruttna individer.
MÅnga problem i dagens samhälle kommer av en frånvaro av tidshorisont, förr fick de destruktiva individerna vara goda och vandra ut i skogen och klara sig själv, idag får alla tusen chanser då det bara är att förflytta sig till nästa habitat.
Du menar att efter att ha svamlat sönder en tråd är det bara att förflytta sig till nästa tråd och fortsätta svamlandet där?Men herregud. Ge mig miljoner/miljarder och jag kan också vara sympatisk, ja rent av välgörande. Regeln är enkel: har en människa bränt sig så här ordentligt en gång är det adjö. Det finns miljarder av människor och man kan inte sitta och ge 100 chanser till ruttna individer.
MÅnga problem i dagens samhälle kommer av en frånvaron av tidshorisont, förr fick de destruktiva individerna vara goda och vandra ut i skogen och klara sig själv, idag får alla tusen chanser då det bara är att förflytta sig till nästa habitat.
Ett barn som bara behärskar grundskolamatetik kommer förundras och se den största fysiken som svammel. Inget jag skriver är svammel. Att man svarar i olika trådar är naturligt. Vill inte framhävda mig men skulle sagt att jag är en av de som talar mest om cykling och träning hrinne, de flesta pratar ju bara öl och om var de har varit.Du menar att efter att ha svamlat sönder en tråd är det bara att förflytta sig till nästa tråd och fortsätta svamlandet där?
Matematik är förvisso i mångt och mycket fysikens språk, dock går det att förklara mycket fysik utan att använda ett matematiskt språk bl.a. m.h.a. liknelser.Ett barn som bara behärskar grundskolamatetik kommer förundras och se den största fysiken som svammel. Inget jag skriver är svammel. Att man svarar i olika trådar är naturligt. Vill inte framhävda mig men skulle sagt att jag är en av de som talar mest om cykling och träning hrinne, de flesta pratar ju bara öl och om var de har varit.Andra är fullärda experter på cykling fast att de inte ens cyklar seriöst.Många här lider helt enkelt av dunning krugerer.
Men på tal om ämnet doping så hur relaterar ditt inlägg och de flesta av dian inlägg till saker och ting? ?
Armstrong och alla andra fuskare är ruttna och förtjänar inga chanser, de har inte blivit straffade nog, de flesta av de där är mångmiljonärer och ses fortfarande som hjältar. Ska antidoping funka måste man vara konsekvent. Bara det att lyssna på ett program av en fuskare, varför lyssnar ni inte på program av alla de som förlorade i loppet och som var rena? Det är ju dessa personer som ni vill lyfta fram (säger ni). Har jag månne funnit dubbeltänk och en gnutta hyckleri i resonemanget? Man säger sig vilja och säger sig tänka men egeentligen..![]()
Jag tänkte jag skulle vara snäll och göra en välvillig och mer rimlig tolkning av det hela än den bokstavliga.Matematik?
Träknackaren svamlar om matetik.
Det här tycker jag är huvudet på spiken både när det kommer till Lance Armstrong (antar jag) och Woodknocker (verkar det som av beteendet på Happy i alla fall) och de flesta andra personer - inklusive mig själv.Det är väl som med det mesta - världen är inte svart-vit och få människor är genomgående osympatiska eller änglalika.
Om inte annat den mest ödmjuke bedömaren.Låt oss vara helt ärliga med varför ni följer Armstrong. Och kom inte och vifta med fakta och person, jag är kansek den mest känslokalla bedömaren av fakta. Jag kan helt granska ett argument utan några som helst sug av att vilja svänga en bägare med personen.
Vilka är de du kallar ”ni”? Ska jag ta åt mig? Ska alla utom du själv med Happy-inloggning ta åt sig?Låt oss vara helt ärliga med varför ni följer Armstrong. Och kom inte och vifta med fakta och person, jag är kansek den mest känslokalla bedömaren av fakta. Jag kan helt granska ett argument utan några som helst sug av att vilja svänga en bägare med personen. Jag kan lajka en person ena dagen för att kalla honom för idiot den andra, de flesta blockar och ignorerar lågt före detta. Min openness-siffra är skyhög men min vilja att mysa är icke-existerande, jag myser inte.
Men Armstrong är inget anant än en ful fisk och alla som säger sig vilja beblanda sig med honom bör seriöst granskas och deras vilja till detta umgänge bör ifrågasättas.Och det komiska är ju att det är NI som fick spel när jag kallade Armstrong för den största.
Det kommer jag inte ens ihåg om jag ska vara helt ärlig men de som tog stånd för moralen och ärlighet får veta vem de var, för det var de som sade sig vara riddarna för ärligheten. Jag är den första att erkänna att jag inte är en svensk mästare i ödmjukhet då ödmjukhet är rent trams, men det är en filosofisk debatt som inte platsar här, det räcker gott och väl att jag försöker få in forat på det ämne det borde handla om, filosofiska debatter tar man inte här.Vilka är de du kallar ”ni”? Ska jag ta åt mig? Ska alla utom du själv med Happy-inloggning ta åt sig?
Känns inte väldigt ”openness” att bunta ihop alla andra på det sättet.
Det är verkligen fascinerande att du själv inte verkar inse hur ologiskt du ofta ”argumenterar”.Det kommer jag inte ens ihåg om jag ska vara helt ärlig men de som tog stånd för moralen och ärlighet får veta vem de var, för det var de som sade sig vara riddarna för ärligheten. Jag är den första att erkänna att jag inte är en svensk mästare i ödmjukhet då ödmjukhet är rent trams, men det är en filosofisk debatt som inte platsar här, det räcker gott och väl att jag försöker få in forat på det ämne det borde handla om, filosofiska debatter tar man inte här.
En liten sidonotis är att jag med min ovilja att acceptera fri vilja förmodligen är den mest ödmjuka på forat.![]()
Det är för att jag ser fler nivåer än vad ni ens anar. Men jag misslyckas ofta! Jag misslycks med att definiera nivå.Det är verkligen fascinerande att du själv inte verkar inse hur ologiskt du ofta ”argumenterar”.
Ok.Det är för att jag ser fler nivåer än vad ni ens anar. Men jag misslyckas ofta! Jag misslycks med att definiera nivå.
Nej att sänka sig till vanliga idioters nivå måste vara den största utmaningen för ett totalt överlägset intellekt.Det är för att jag ser fler nivåer än vad ni ens anar. Men jag misslyckas ofta! Jag misslycks med att definiera nivå.
Du är i alla fall en mästare på att dölja det du tänker i obegripliga ord och följder av ord om du nu har så hög intellektuell nivå som du förefaller anse dig ha.Det är för att jag ser fler nivåer än vad ni ens anar. Men jag misslyckas ofta! Jag misslycks med att definiera nivå.