Jag tycker vi ska börja att gräve i historien om hjälten över hjälterna, Eddie Mercx. Han måste ju ha dopat sig mer än dom 3 gångerna han testade positivt. Och han ska givetvis brinnas på bålet, hängas, tjäras och fjädras i sann Happystil. Gärna före det att han blir dömd formellt. Jag menar, vi -den alvetande massan- vet ju bäst och har ju redan dömt honom vid detta läget.
Jag säger inte att LA är oskyldig, men att döma någon för man har ofrånkomligt bevis i handen (I'm looking at you Supertramp) är ju så fel som det överhuvudtaget kan bli. Al (förutom i vissa diktaturer) rättsvisa bygger ju på detta princip.
Att sen framskaffa detta bevis med dom "belöningarna" som USADA har gett bort gör väl om något att man, åtminstone om man ska yttra sig tveksamt till oskyldig-för-dömt principen, kanske ska förhålla sig lika kritisk till hur den evt fällningen gått till. Och att tro att alla cyklister har gett oberoende vittnesmål kan man ju också ta med en nypa salt. Det är ju inte direkt så att alla som vittnat har suttit i ett avspärrat rum sedan LA's tid på cykeln och aldrig haft möjlighet att kommunicera med omvärlden.
Så vad sägs om att avskaffa denne inkvisitionsmetodik och faktiskt vänta på ett utfall som har någon rättslig och bevismässig substans annat än "dööööh, han måste ha dopat sig, jag bara vet det, hoppas han brinner i helvete".
Om han väl blir dömd, då kan vi tända brasan och hämta fjäder och tjära :)