Markus F skrev:
-------------------------------------------------------
> Ville skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det är väl en personlig fråga, om man vill
> > köra med motor eller ej i skogen eller på
> > stigarna. Jag ogillar att trampa, så jag tar
> > motor-crossen om det är skog.
>
>
> Nja, om man nu inte vill lämna några spår som
> helst i skogen så får man nog ta och flyga.
> Jag tycker inte att lite repor på granit är
> särskilt upprörande.
> I många fall så behövs inte dubbdäck i skogen,
> men dom gånger vägen till skogen går på
> isbelagda småvägar eller hårdpackade
> vandringsleder så tycker jag att dubbdäcken har
> ett berättigande.
>
> Man det kanske bara finns en sorts cykling som är
> det rätta?
Missade denna.
Men det är ju just detta som är så otroligt lustigt. Vi är ju lika hemmablinda som MC-cykliserna på deras forum som stalle länkade till på annat forum. Vi tycker inte det vi gör är så farligt och vi kan inte förstå att det retar upp någon.
Klart att du inte tycker det är så farligt med repor på rötter och granit. MC-förarna tycker ju troligt det är vackert med feta gasspår som de kan ligga och trycka i på kurvorna. MEN,..det kasnke inte är oss själva vi skall tänka på här. Helt uppenbart finns det folk som inte gillar MTB-cyklister i skogen och en av anledningen är att vi river upp stigarna. DE tycker säkert inte att d teär lika vackert med repor på graniten....Och jkag tror det är dem vi skall anpassa oss lite efter om vi vill öka våra chanser att få trevlig bekanstakp med kantarellplockarna.
Dubbdäck är ju dessutom något som bevisligen inte behövs. Bara för folk som är lata att kanske köra rutn, köra försiktigare eller bara ta en annan väg...eller varför inte kliva av och gå om det bara rör sig om ett litet parti vilket det mycket ofta gör.