duger kedjebrytaren på BT?

Idag promenerade jag målinriktat in på Clas O för att inhandla kedjebrytaren ni tipsar om här i tråden då jag vill ha med en sådan i mitt survival-kit när jag är ute o cyklar. Letar lite lätt bland prylarna och plötsligt hänger den där framför mig !!! 8-( ... it's huge! Fan den är ju hur stor som helst och väger ju mängder... Lär inte komma med på någon cykeltur kan jag ju säga - men man kan ju alltid öppna jourbutik för kedjebrytning med den ;)

Om man nu vill ha en mindre brytare som är lämpad att ha med sig på cykelturen vad rekommederas då? Är det då så att ett multitool med inbyggd sådan funkar bra eller ska man hitta en mindre icke inbyggd?

christi@n skrev:
-------------------------------------------------------
> Om man nu vill ha en mindre brytare som är
> lämpad att ha med sig på cykelturen vad
> rekommederas då? Är det då så att ett
> multitool med inbyggd sådan funkar bra eller ska
> man hitta en mindre icke inbyggd?

En liten skitbrytare funkar till att ta isär kedjan med och sedan har man med sig kedjelås att sätta ihop den med.

Min BT fungerade typ tre gånger sedan tvärnöp den. Satt helt fast och när jag drog mer kraft i vredet gick centrumskruven av. Så det vara bara att slänga skiten. Köpte istället en på Classe och den är mycket bättre.

Kör med ett CB multiverktyg med en liten kedjebrytare som har funkat på snart 10 kedjor utan problem, fast det känns som den ska paja varje gång.

Jag har haft en sådan här, i åratal. Den har sett ytterligare ett par års användande sedan den här tråden var aktiv och jag skrev ett par inlägg om den. Eftersom länken slutat fungera, stoppade jag in en ny här. Den är fortfarande i skick som ny, makalöst om man funderar lite på det.

B!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp