Nu är jag äntligen tillbaka med bilder. De är tyvärr väldigt oskarpa eftersom min kamera helt enkelt suger, men de är i alla fall bättre än ingenting.
Delarna jag har:
Alltså 2 lager, ett topplock, och en ring som jag inte riktigt vet var jag ska placera (men har en idé om att den ska sitta ovanpå det övre styrlagret).
Den där grejen jag tryckte på gaffeln sitter där den ska (antar jag):
Här har jag lagt på det nedre styrlagret, och det funkar bra, i princip inget glapp där.
Tyvärr är det en sorgligare historia med det övre lagret som synes på bilden, ganska rejält med glapp. Lagren är exakt samma, skillnaden är alltså dels att gaffelröret är lite tjockare nertill, och dels att den där silvriga ringen längst ner på gaffeln trycker "in" i det nedre lagret.
Det som är lite av ett mysterium är då den återstående ringen (växten i bakgrunden får ni som en bonus - behövade få kameran att fokusera på någonting):
Andra sidan:
Det svarta där är gummi.
Jag tror (och jag börjar bli ganska säker på det här) att den där ringen ska ligga ovanpå det övre styrlagret med den "spetsiga" delen nedåt, för då går den lite in i lagret på samma sätt som den nedersta ringen gör i det nedre lagret. Dock hjälper den inte ett dugg mot glappet...
För er som är intresserade kommer här också lite bilder på hur lagren ligger i ramen, här är ramen utan lager:
Och ramen med lagret inlagt:
Det är exakt samma grej för nederdelen.
Jag förstår inte alls hur det inte kan passa... jag använder exakt samma grejer som de färdigbyggda Iron Horse 6point cyklarna. Samma ram, samma gaffel, samma styrlager... har fått slut på idéer :/ Det löjliga är ju också att det är så få delar, väldigt mycket färre än de flesta andra styrlager verkar det som, men ändå får jag inte ihop det