Ekeröcyklister ej poppis hos locals

Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Verkligen, när jag sätter mig bakom ratten blir
> jag mycket grinigare och dummare än när jag
> sitter på cykeln.

Tror det Wonderbaumen du har som förändrar ditt beteende.

Insändaren kan knappast väga upp alla vansinnigheter som har skrivits i den här tråden, vi får hoppas ingen hittar hit och läser. Min personliga favorit är Bruses helt utflippade jämförelse med förintelsen, hatbrott och rasism, men han är inte ensam om galenskaperna. Ganska långt ifrån den positiva bild som insändaren försöker förmedla.

fredrikw skrev:
Min personliga favorit är Bruses helt
> utflippade jämförelse med förintelsen, hatbrott
> och rasism

Men å andra sidan var insändaren faktiskt en bilist och då är inga medel att sky *ironi*....

geologen skrev:

>
> Praktexempel på folk som ska få körkortet
> indraget permanent med omedelbar verkan!

Frågan är om det inte skulle vara befogat med cykelkörkortskrav för en del cyklister...

Jag skrev en kommentar på det där blogginlägget under nicket Cyklistjoppe och försökte hålla en fredlig ton, verkar som det var ok för hans del dvs att han inte drar alla Lance-wannabees över en kam ;-).

saltgurkan skrev:
> Jag skrev en kommentar på det där blogginlägget
> under nicket Cyklistjoppe och försökte hålla en
> fredlig ton, verkar som det var ok för hans del
> dvs att han inte drar alla Lance-wannabees över
> en kam ;-).

Det var ett bra inlägg.
/J

Bladin skrev:
> geologen skrev:
>
> >
> > Praktexempel på folk som ska få körkortet
> > indraget permanent med omedelbar verkan!
>
> Frågan är om det inte skulle vara befogat med
> cykelkörkortskrav för en del cyklister...

Jag gillade den där lagen i Ohio som sa att cyklister som cyklar med en för cykel och förmåga anpassad hastighet inte kan anses vara ett hinder i trafiken. Den likställer ju olika slags trafikanter på ett bra sätt.

Sen tycker jag att det behövs "körkort" för fotgängare som ska gå på övergångsställen och krav på vapenlicens för att använda stavar när man åker inlines.

Generellt i USA har cykeln som fordon mycket starkare ställning i lagar och förordningar. Där är det undantag och ganska sällsynt med cykelbanetvång, medan det här är det omvända. I vissa områden, på vissa sträckor, är det till och med tillåtet att cykla på motsvarigheten till motorvägar, eftersom det saknas alternativa vägar (som inte innebär många tiotals mil omväg) där.

For en dryg manad sedan cyklade jag pa motorvag utanfor Kapstaden - det ar tydligen tillatet. Forst svangde jag av fran motorvagen eftersom det kandes obehagligt men nar jag da hamande i ett nagot ruffigare omrade med sonderslagna bilar och liknande vande jag tvart om och korde ut pa motorvagen igen. Tror det blev nytt rekord i maxpuls - aldrig har jag kant mig sa pa fel plats med fel klader. Pezsters och Ekerobilisters attityd ar ingenting i jamforelse ;)

I min värld har en svettig gubbe på en cykel alltid mer existensberättigande än en svettig gubbe i en bil. Det är bara lata idioter som sitter bakom sina rattar och beklagar sig över människor som faktiskt iallafall försöker ta hand om sin kropp och gör det på ett fordon vida överlägset bilen ur ett tekniskt perspektiv. Ja, ja. Hela konflikten kommer att lösa sig i framtiden när det blir skottpengar på folk som sitter ensamma bakom ratten i ett fyrmannafordon dag ut och dag in och pajar vår planet med sin gränslösa lättja. Vive la velo! Svettot bakom ratten borde tuta glatt och hylla dessa svettocyklisters mod.

Munthe skrev:
> Hela konflikten kommer att lösa sig i
> framtiden när det blir skottpengar på folk

pol-pot2.jpg

Tillbaka
Topp