Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ta en pall toapapper också.Vart svettig utav den här tråden, klickade snabbt hem två kedjor. Nya hjul med kasett + skivor beställt sen innan ?
Inte lätt att vara kund nuförtin.
Hittade ett par hjul i lager på en webshop som jag har handlat från förut.
Tyckte att ordern såg lite konstig ut i status en dag efter lagd beställning.
Mailar supporten och får svaret: "Vi har tyvärr fått avbryta din order pga saldofel."
Den kunde ringt och frågat om den kunde få låna hjulen när jag inte använder dem!Var säkert någon i personalen som ville ha dina hjul..
Har inte alla en årsförbrukning av cykeldelar hemma!? ?
Att ha belägg, kedjor och vevlager mm hemma för ett år har jag alltid. Det går åt löpande hela tiden så slipper man beställa hem akut, är man sen enkel och mest kör Shimano så är det samma delar till många cyklar och inte många kronor heller. Övriga delar som inte är just slitagedelar finns det lådor fulla av så även om det kanske inte blir exakt det man vill ha det så att få en cykel rullande igen löser man ändå.
Om det nu skulle bli sån brist på grejer att måste åka med styre i aluminium eller annat hemskt domedags-scenario så får det väl vara så.
Jag köpte toapapper för flera års förbrukning i februari och mars 2020. Nej, det gjorde jag inte.Att ha belägg, kedjor och vevlager mm hemma för ett år har jag alltid. Det går åt löpande hela tiden så slipper man beställa hem akut, är man sen enkel och mest kör Shimano så är det samma delar till många cyklar och inte många kronor heller. Övriga delar som inte är just slitagedelar finns det lådor fulla av så även om det kanske inte blir exakt det man vill ha det så att få en cykel rullande igen löser man ändå.
Om det nu skulle bli sån brist på grejer att måste åka med styre i aluminium eller annat hemskt domedags-scenario så får det väl vara så.
Vad händer när du ska fylla på ditt lager och allt är slut? ?
Som du är inne på kommer nog nivån på vad folk accepterar att montera på sina cyklar att sjunka. Mitt mål är att min fincykel inte ska sjunka till samma låga nivå som min fulcykel som står i sommarstugan.
Jag köpte toapapper för flera års förbrukning i februari och mars 2020. Nej, det gjorde jag inte.
Manualerna måste väl ändå vara bekvämare? :-)Jag torkar mig med kartongerna Shimanos kedjor kommer i.
Fast jag fyller på efterhand när jag ändå beställer något annat. På det sättet behöver jag inte göra en beställning för jag behöver en ny kedja, utan den slinker med nästa gång jag ska ha en ny jacka osv.
Jag vill inte stå fredagen innan en tävling och ångra att jag inte har en ny kedja att sätta på t ex.
Jag torkar mig med kartongerna Shimanos kedjor kommer i.
Har redan 12xtr, men 12nx funkar alltså?Nx kassett borde väl duga annars
Se till bara att kedjan inte blir för kort.Frågan kanske gränsar till offtopic, men när vi ändå är inne på att bunkra drivlinor:
Om jag skulle köpa hem en reservkasett till min Canyon Stoic 2 med M4100 10-S 11-42, skulle det då funka att byta till en M4100 10-S 11-46, med nuvarande bakväxel? Bakväxeln är en short cage Deore M6000.
Jag antar att det inte är några som helst problem?
Eller är det kanske så att reservdelar på denna instegsnivå (större volymer?) inte löper samma risk att ta slut som de lite finare prylarna?
Bra poäng, hade inte en tanke på det! Nu lär jag ju inte byta kassett utan att också byta kedja, men jag hade nog mycket väl kunnat kapa den nya kedjan i samma längd som den gamla utan att tänka mig för.Se till bara att kedjan inte blir för kort.
Klickade just köp på en trainer Kickr Core. Men ser nu att kanske inte compatibel med 12speed ? https://eu.wahoofitness.com/devices/bike-trainers/kickr-core-indoor-smart-trainer
Behöver ja byta hub eller nåt för att få på shimano 12 xtr kassett?
Tror du du får kartong? Hörde du inte Santa Cruz som drabbades av kartongbrist?![]()
Får bli en sunrace kassett på rea https://www.bikester.se/sunrace-csmz90-kassett-12-vaxlad-M130553.htmlDrivetrain: Cassette not included.
Requires Purchase/Installation of New Cassette: 8/9/10/11 Speed SRAM/Shimano
HG-body således, en NX eagle bör som jonte skriver fungera.
Annars en https://www.bergfreunde.se/wahoo-sr...google_se.1457757240.53457507021.278784767191
Och sen en GX/X01 men det känns onödigt på flera sätt om du inte sitter på en sån kassett redan.
Microspline hub verkar ej finnas.
Jag köpte toapapper för flera års förbrukning i februari och mars 2020. Nej, det gjorde jag inte.
Vid vilket pris blir det billigare med flygfrakt?Konsekvensen har blivit att europeiska företag som i november förra året betalade drygt 2 000 dollar för en 40 fot stor container från Asien nu i stället kan få betala upp till 16 000 dollar, drygt 130 000 kronor."
![]()
Det kan man ju fundera på. Men flygfrakten har också gått upp i pris som en följd av detta. Jag antar att den kapaciteten inte heller är så lätt att öka upp då blir det snabbt ett högre pris där med. Sen fraktas det ju även en hel del mindre gods i vanlig flygtrafik och där har ju många bolag delar av flottan parkerad.Vid vilket pris blir det billigare med flygfrakt?
Flygfrakt kör på så mkt de kan, och har ökat en hel del senaste året. Men ja, långsamt att ställa om, även om en del plan moddas.Det kan man ju fundera på. Men flygfrakten har också gått upp i pris som en följd av detta. Jag antar att den kapaciteten inte heller är så lätt att öka upp då blir det snabbt ett högre pris där med. Sen fraktas det ju även en hel del mindre gods i vanlig flygtrafik och där har ju många bolag delar av flottan parkerad.
Vaddå ge upp? Har du ingen cykel redan?Så... när våren snart kommer igång och hela Sverige ska coronacykla, kommer någon magisk vårleverans rädda oss eller är det bara att ge upp?
Vaddå ge upp? Har du ingen cykel redan?
Juni-juli enligt TCM...Så... när våren snart kommer igång och hela Sverige ska coronacykla, kommer någon magisk vårleverans rädda oss eller är det bara att ge upp?
Jag har en tokfräsch trailhoj att sälja, väntar till våren på en annonsering då marknadindex skjutit i höjden ?
Förutsättning att kunder och butiker gör sina beställningar på pre-order.Juni-juli enligt TCM...
Butikerna har nog gjort sina beställningar i förväg.Förutsättning att kunder och butiker gör sina beställningar på pre-order.
Så klart, men allt kan en butik inte ta hem i fall att. Ponera att man söker efter en speciell dämpare, gruppset eller annat som idag har leveranstid typ juni då är det nog bra som cyklist att vara med och göra en beställning tidigt så butik kan lägga den ordern, annars blir väl situationen att det blir ännu längre fördröjning.Butikerna har nog gjort sina beställningar i förväg.