Era forum-nick?

Era forum-nick?
Inbillar mig att (tjejer) som gillar mig lite extra, så där på riktigt, kallar mig Stene, Steine eller Staine. Ja blir helt enkelt smickrad av det tilltalsnamnet. O man måste ju ha ett nick. Annars är det ju inte på internet. Då är det ju mer som förr i tiden, när inte internet fanns ni vet. Jaså ni vet inte? Jo men då var det mer som så att man hette det man hette. Med lite dragning åt ett enkelt smeknamn. Ja, eller öknamn då förstås. Kasta sten genom fönstret ha ha ha. Men inte blev det något nick av det inte! Nej tacka vet ja internet.... Man kanske skulle skaffa ett annat mer cykelaktigt namn snart??
Mvh/Staine

Era forum-nick?
Tja, heter ju Fässberg i efternamn och då sällan ä fungerar på internationella sidor f ick de bli fassberg, ett nick som hängt med så länge jag hängt på nätet....

Era forum-nick?
Gummiankan...RubberDuck från filmen Convoy med Kris Kristofferson
COOOlt

KLashklash.

Då min flickväns systers barn inte kunde säga Niklas när dem va små
därav Klashklash
lite gulligt

/Niklas

Era forum-nick?
Jag heter Tomas Helleberg, det brukar ju skrivas som T.Helleberg lite här och var, och då nån gång för en del år sen så kom jag fram till att the lleberg måsju ju vara nått.
Och sen var gränsen för nick-längd på ircnet 9 tecken, så då blev det bara lleberg.

Era forum-nick?
jansson99 skrev:
-------------------------------------------------------
>blablabla

Adam, Adam1, Adam2, Adam3,,,,,,,, är redan upptagna. Sen kom det magiska talet 7125!! :D

/Adam

Era forum-nick?
Singlespeed, 7"-skivor, fascination för primtal, en ständig jakt på damer (med kortvariga tillfällen av osingelhet), monoski, språkligt intresse...

...självklart blev det Singular.

/M

Era forum-nick?
Nån gång på det glada? 80-talet, när jag gick i gymnasiet tyckte jag det var så långt att skriva under uppsatser, inlämningsuppgifter och sånt, med hela mitt namn, så jag plockade ut några väl valda bokstäver ur namnet.
Dennis Liljeqvist blev DeLiq men "litet q" tolkas ibland som g så därför är det stort nu.

Era forum-nick?
Cerberos - eftersom jag inte bara gillar cykling, sportbilar mm mm utan även nhundar fick det bli något med hundar... cerberos även kerberos den trehövdade helveteshunden som vaktade det grekiska dödsriket ;)

Era forum-nick?
cerberos skrev:
> Cerberos - eftersom jag inte bara gillar cykling,
> sportbilar mm mm utan även nhundar fick det bli
> något med hundar... cerberos även kerberos den
> trehövdade helveteshunden som vaktade det
> grekiska dödsriket ;)

Glöm inte att det är namnet på Professors Xaviers stora maskin eller vad man nu ska kalla det, så han kan se och kontakta alla människor och mutanter på jorden, Cerebro, i X-Men! :)

Era forum-nick?
Namnet är taget från ett gammalt painball-lag i stockholm som vi fajtades mycket mot i sverige och utomlands under 90-talet innan jag började cykla.

Har använt nicket det i olika spel som DoD, CS, COD och BF2 innan jag bytte till mitt nuvarande, kpist. Nu använder jag jag kokodrill enbart på cykelform.

Era forum-nick?
sog skrev:
> Kneecap skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Huh??
>
> missat länken?
>
> sitter hemma och pluggar, därav den låga
> humornivån...

Tjena!

Man ser ju fan inte länkarna nu för tiden.. JOMPER!!!!

Era forum-nick?
KOKODRILL
Lite nyfiken på vilket lag du spelade i?
Spelade själv en del fast lite senare.
Har mött Kokodrillos flera gånger bla i Enköping.

BAD TASTE ex player

För att svara på nick-frågan
Har ALLTID hetat Putte.Varför är så hemligt att det knappt finns nån som vet.

Era forum-nick?
Jag heter Michael och har alltid kallats för 'Micke' därmed Miche med CH. Har stavat Miche med CH ända sen jag var tonåring och det är länge sedan.

// Miche

Era forum-nick?
Dan Dryer...

När jag gick i högstadiet/gymnasiet spelade vi ofta LAN på skolan, och där hade de sånna här:
2-03.jpg

Jag kallade mig länge för Dan Dead efter en cool spelarfigur i Armageddon-spelen... Men jag tröttnade på namnet när kompisarna jämt envisades med Dan Dryer, torken som torskar :P
Jag tyckte det var coolare och mycket mer orginellt =)

Era forum-nick?
Har sitt ursprung från mina första carvingskidor, Rossignol Viper 9,9 (grym skida på sin tid). Har använts lite här och där och det fanns redan en Pär L här på Happy, så då fick det bli Viper.

Era forum-nick?
Putte 1 skrev:
> KOKODRILL
> Lite nyfiken på vilket lag du spelade i?
> Spelade själv en del fast lite senare.
> Har mött Kokodrillos flera gånger bla i
> Enköping.
>
> BAD TASTE ex player
>

Spelade först i början av 90-talet med Kosmonauterna, efter flytten till skåne lirade jag med Slamdancers. Sedan tillbaka till Linköping o lira med Team Cumshot. VI hade små spermierklistermärken som vi spred överallt. Vår franska sponsor var överlycklig. =)
När laget splittrades gick de som ville lira mer till Powertrip. De lirar än idag. Själv har jag inte råd då Paintball är äckligt dyrt.

DSCN2091_JPG.jpg

breakout1_300dpi_ljus20.jpg

För er som missat filmen om paintball som powertrip gjort.

http://hem.bredband.net/powertripdvd/Powertripfilm.mov

Senast redigerad av en moderator:
Era forum-nick?
Då var väl du hos oss i Enköping och spelade Mellensvenska???
Kanske tränade med oss oxo?
Jag har även spelat i Zleepers och 1procent.
Båda från Enköping.
Jag har inte heller råd,Första Joy-masters gick ju på ca 3500:-!!!!
Faan så kul ialla fall!!!

Era forum-nick?
Nick'et är amerikanisering av mina initialer JJ som kom till på slutet av 80-talet då skivrepning och målning av diverse statligt ägda föremål var största intresset.

Era forum-nick?
Första gången jag använde nicket var på någon fotbollssajt och mitt favvo-lag är Sheffield Wednesday som även kallas The Owls.

Mitt riktiga namn är Daniel och jag tyckte inte danielowl eller danneowl lät så bra så jag hämtade inspiration från mina barndomsidoler Ramones, vars alla medlemmar har tagna förnamn som slutar på Y.

Brukar oftast skriva DannyOwl, men jag var nog för lat för att använda stora bokstäver när jag registrerade mig här.

Era forum-nick?
Tipulida skrev:
> För att jag gillar insekter.
> Tipulida är en insektsfamilj - harkrankar - och
> dem gillar jag extra mycket :-D

Med tanke på hur Staffan såg ut i ansiktet och på benen sist vi var i Änggården kanske Culicidae skulle vara ett bättre namn. Vi fick avbryta pauserna flera gånger på grund av de små livens attacker...

Era forum-nick?
Janneman är långväga tillbaks från tiden då det chattades friskt på bla. mIRC. Tillägget "_SWE" tillkom i samband med frekvent Unreal Tournament-spelande för många år sedan, i syfte att folk skulle veta var jag var ifrån ("nääee??").

Numera spelas det endast BF2/PRMM. Och beachvolley såklart ;)
/J

Era forum-nick?
"Kupa" är en låt; även namnet på en samlingslokal och tja, ett helt begrepp i min bekantskapskrets, det fick bl.a. ge namn till en konsertserie som vi ordnade när vi gick på högstadiet. Dvs "Kupa 1" var premiärspelningen (och den enda som verkligen blev av), "Kupa II" och därefter följande övergavs alltid redan på planeringsstadiet.

Era forum-nick?
Värd att väckas till liv...
Har haft fler nick på happy, inte någon vän av datorer och gamla inlogg har försvunnit.
Little Stereo har hängt med längst och är nyast, jag har gillat TEDDYBEARstockholm sen bandet bildades och en av dom få nya låtarna som jag tycker är riktigt bra är förstås Little Stereo (spår 3 på Fresh-cdn) som jag lysssnade på när det var dags för nytt nick :-)

Era forum-nick?
På jobbet hade vi en klan för att spela RTCW (Return to Castle Wolfenstein). Vi valde det glamrockiga namnet Burboun Lipstixx. Medlemmarna fick passande namn som Max Power, Lance Lovely, Roxy Diamonds, ...och Daddy D.Lux. Det har hängt kvar.

Era forum-nick?
Fin tråd väckning!
Detta är en gammal tråd som aldrig skall dö! ;D

Det är inte så lätt att hitta namn som går att stava uttala och komma ihåg. Dessutom är det bra om dom inte är upptagna och har något att göra med en själv...

Alltså triple syftar på antalet cylindrar på en MC jag körde långt med och gillade mycket. Triumph är en av de få tillverkarna som har trecylindriga hojar, trots det så var namnet ledigt på flera Triumph sidor!

Nu mer borde jag heta mono med tanke på antalet cylindrar på min MC, men har men väl fått ett namn så har man...

Tillbaka
Topp