ESS 2018 - Glennduro i Göteborg 15:e april

Är det någon på forumet som har startplats till Glenndurot men som av skada eller svår sjukdom inte kan ställa upp? Jag köper i så fall din biljett till ett överpris! :)

/Henrik

Hur funkar det med starttiderna i förhållande till race-genomgången? Jag ska starta 10.30 (master), betyder det att jag måste vara på plats 8.30 för genomgång?

Bilagor

• 97DDD419-C6BD-404B-9C55-1C6A85040EFB.jpeg
    97DDD419-C6BD-404B-9C55-1C6A85040EFB.jpeg
    226.9 KB · Besök: 137
Startar alla samtidigt? Blir man tilldelad mer specifik starttid?
Kör alla SS1 först eller får man välja själv vilka SS man kör när?
Kör motion.

Zorander sa:
Startar alla samtidigt? Blir man tilldelad mer specifik starttid?
Kör alla SS1 först eller får man välja själv vilka SS man kör när?
Kör motion.

Detaljerna skickas ut i race PM. Motion börjar kl 09 och pytsas ut i lagom takt för att undvika långa köer i skogen. Sträckorna körs i nummerordning, SS1-SS2-SS3 osv.

stenmark sa:
Nu ligger banan ute.
http://www.goteborgsstigcyklister.se/banstrackning-ess-goteborgsendurot-2018-glennduro/

Glöm inte att titta på filmerna på varje sträcka.
SS1:
SS2:
SS3:
SS4:
SS5:
SS6:
SS7:

Jag tror att jag har kört 3 av ess-tävlingarna i Göteborg. I år stannade jag hemma eftersom jag helt enkelt inte gillar att tramprejsa uppförs. Detta är helt min preferens och ni har många anmälda. Min åsikt är däremot att detta inte är tillräckligt roligt för att jag ska vilja delta. Med tanke på att ni faktiskt har har bra stärckor tycker jag det är lite synd att det blir så här. Min preferens är att ni skulle ha mer utförsåkning, kortare sträckor och mindre krävande transporter. Detta är bara min åsikt och ni har uppenbarligen många anmälda, men själv så tycker jag det är en kul tillfälle som går till spillo.

jofahjalm sa:
stenmark sa:
Nu ligger banan ute.
http://www.goteborgsstigcyklister.se/banstrackning-ess-goteborgsendurot-2018-glennduro/

SS1:
SS2:
SS3:
SS4:
SS5:
SS6:
SS7:

Jag tror att jag har kört 3 av ess-tävlingarna i Göteborg. I år stannade jag hemma eftersom jag helt enkelt inte gillar att tramprejsa uppförs. Detta är helt min preferens och ni har många anmälda. Min åsikt är däremot att detta inte är tillräckligt roligt för att jag ska vilja delta. Med tanke på att ni faktiskt har har bra stärckor tycker jag det är lite synd att det blir så här. Min preferens är att ni skulle ha mer utförsåkning, kortare sträckor och mindre krävande transporter. Detta är bara min åsikt och ni har uppenbarligen många anmälda, men själv så tycker jag det är en kul tillfälle som går till spillo.

Troll alert? Smaken är som baken men faktum är att vi har varken en Åreskuta eller en lift här:)
Skitroliga banor ju! Pepp!

jofahjalm sa:

Men bubben, inte ska du va’ grinig för att du har ölat dig i form...
Det kom ju dessutom du o Henke fram till redan i höstas i Kristin ;D

Vilken härlig bild. Man riktigt känner hur den osar förväntan och härlig resfeber. Och fint lär det bli. I Göteborg strålar solen för fullt och stigarna är fina.

Var det inte du som köpte min Luftkappe förresten? Nöjd?
Jimel sa:
Nu åker vi mot Götlaboooorg!

Kul med filmerna på alla ss. Åka med filmer är alltid missvisande för allt verkar så lungt och odramatiskt. Farten är obefintlig, ev dropp märks knappt och lutning och fall försvinner. Av filmerna får jag intrycket att det är som en lugnare söndagstur för nybörjare på stigcykling och att allt annat än 29er är tvärrökta och troligen är en epic bästa cykelvalet snarare än en långslagig, lång och slack rocksteady endurojonne. Rätt långt från hardcore Enduro. Men som sagt filmerna ljuger....förhoppningsvis ;-)

jofahjalm sa:
stenmark sa:
Nu ligger banan ute.

SS1:
SS2:
SS3:
SS4:
SS5:
SS6:
SS7:

Det är rätt! Säg åt dem bara!

Jag har aldrig cyklat ESS och det lär ju inte bli så heller med den bansträckningen. Mina preferenser är nog mer att cykla ned på stan och ta en glass, sen vidare till badplatsen. Eftersom jag bott i västra Göteborg vet jag att det finns mycket sånt, och jag tycker det är lite synd att det blir så här. Bara min åsikt, ett kul tillfälle som går till spillo.

Jag tycker det är äckligt med glass och skulle aldrig komma på tanken att slösa fin cykeltid på att trampa till badplatsen. Bara mina preferenser, ni är säkert många som gillar det också. Det vore liksom lite som ett bra tillfälle som går till spillo. Jag önskar att någon kunde arrangera en endurotävling som suger lite i benen och som har lite härliga krävande specialsträckor, tex i Ägb i Gbg.
Förresten är det någon som vet var begreppet enduro kommer ifrån? Det står ingenstans på facebook.

Var finns glass- och badtråden så att jag kan skriva där och beklaga mig?

Bring sa:
Förresten är det någon som vet var begreppet enduro kommer ifrån? Det står ingenstans på facebook.

Var finns glass- och badtråden så att jag kan skriva där och beklaga mig?
Enduro? Långa hårda dagar i sadeln, bara dom starka överlever. Det betyder inte att man skall glassa lift på transporterna i alla fall. :)
Riktigt avis på er i gbg. Ha en grymt kul dag i morgon!

Precis, jag var lite sarkastisk. Jag vet mycket väl vad enduro betyder. Är det inte lite kämpigt så är det inte enduro. Har kört några av stigarna idag och de är härliga. Och transportern tar inte död på en om man tar det lite lugnt. Blir kul imorrn.

Om man klagar på transporter så ska man väl inte tävla i enduro? Det är ju själva grejen att ta sig för egen maskin mellan sträckorna?

Ultralite sa:
Om man klagar på transporter så ska man väl inte tävla i enduro? Det är ju själva grejen att ta sig för egen maskin mellan sträckorna?

Men ska man köra enduro så ska det vara mycket utför. DH fast med stigcykel.

Just nu ser det mer ut som att vi letar efter sveriges bästa stigcyklist.

Senast ändrad:
Tycker det bar iväg utför, och ganska brant dessutom, på flera ställen. Visst, första sträckan är väl bara pina men bra att den är först när man fortfarande har lite krut i benen. För sen hade inte jag det iaf :P Favoritsträckan är ss3 för min egna del. Gött flow med en lagom svår avslutning för mina skills. Kort med så man orkar pressa lite, haha :D

Hoppas kroppen återhämtar sig hyfsat till imorn. Ska bli kul att köra mot klockan och se om man kan hålla sig ifrån botten :)

BjornR sa:
Ultralite sa:

Men ska man köra enduro så ska det vara mycket utför. DH fast med stigcykel.

Just nu ser det mer ut som att vi letar efter sveriges bästa stigcyklist.

Som mest trampa 20% av sträckan imho, det är själva grejen.

Transporter är ett nödvändigt ont :). Som för all del kan vara fina de med.

Inte så mkt klättring men dock mkt platt attack och stök på årets bana. Jag tycker Enduro ska vara kämpigt. Men trenden verka klart gå mot DH. Men det är det svårt att få till i ÄGB, iallafall längre utförslöpor. Och i år var vi tvungna att välja de stigar som var hyffsat is och snöfria för bara några veckor sedan. Dvs de i söder- och västläge.

Bilagor

• Screenshot_20180414-210650~2.png
    Screenshot_20180414-210650~2.png
    39.3 KB · Besök: 118
Tillbaka
Topp