Ett par timmar DH i Flottsbro ikväll?

stepanov

Ny medlem
Någon som är sugen på att hänga med och cykla lite liftburen cyling i Flottsbro? Jag ska dit, men det är lite trist att cykla själv.Jag står vid Södra Station fem i sex och tar ett tåg som går klockan sex.

stepanov skrev:
-------------------------------------------------------
> Häng med ikväll vafan! Det är skitkul.

Jag tror inte mina föräldrar (som är på besök från utlandet) hade uppskattat om de upptäcker att jag är ute och cyklar DH istället för att infinna mig vid restaurangen de ska bjuda mig på :-)
Men säg gärna till en annan dag. Lite framförhållning uppskattas dock :-)

Shit nu blir jag sugen.

Men ikväll är det Happy Easy Ride i Hellas som står på programmet.

På söndag kör dem igen ...

joo, jag vet, men det var en sån här spur of the moment grej. Jag blev fruktansvärt taggad på att cykla utför helt plötsligt. Nästa gång säger jag till ett par dagar innan!

Hmm, funkar det med en hoj med 145 mm bak och en fox 36rc2 fram? En banshee pyre, inte en DH hoj, utan allmountain som ska hålla för lite bus. Vad tros? Är plattisar ett måste? Har spd.

Stervelo

kom hem från åre idag så jag åkte förbi fb vid 15 för att kolla statusen på backen, bilskjuts till toppen och åkte ett åk. Var dock byggarbeten på toppen så det går inte att köra hela banabn
När är nästa liftkörning?

nej nej, det funkar säkert klockrent, oroa dig inte för det. Vissa kör plattisar, vissa kör spd, kör med det du känner dig säker på.

De kör Tisdagar och Söndagar. Det går bra att åka över den där högen med jord så att man kan köra hela DH-banan. Kolla alltid flottsbro.se innan ni drar dit, ibland blir det inställt.

Jag kör med Cove:n kittad på samma sätt som i Hellas, dvs spd:er, Noby Nic, luftdämpare. Brukar ha med gaffelpumpen för att juster upp lufttrycket särskilt i framgaffeln.

Däremot så blir annan kittning av cyklisten, men det är en annan historia:-)

Jerry skrev:
> Jag kör med Cove:n kittad på samma sätt som i
> Hellas, dvs spd:er, Noby Nic, luftdämpare. Brukar
> ha med gaffelpumpen för att juster upp
> lufttrycket särskilt i framgaffeln.
>
> Däremot så blir annan kittning av cyklisten, men
> det är en annan historia:-)

Justera upp trycket? är du galen pojk eller gillar du bara vara tvärtom? Vad kör du vanligtvis?

Stephanov, vissa av oss kom ju hem från Les Gets 2veckorsresa i helgen ;-) Ja, nu kan jag åka DH och droppa, det är inga probl.

Atlas_sthlm skrev:
<->
> Justera upp trycket? är du galen

Ja, kanske. Kan inte svara på det själv utan det är en bedömning som andra får göra:-P

> pojk

Smickarare där:-)

> eller gillar du bara vara tvärtom? Vad kör du
> vanligtvis?

Kolla in bilden nedan (jodå, både fälgen och slangen höll:-):
http://mtb.haas.se/10124-1/20060514_TNTs_Flottsbro_003.jpg

Saken är den att jag kör med gaffeln i min läget för vanligt stigcykla och i maxläge när det är nedförs och jag behöver då öka trycket lite och skruva på rebound och floodgate för att få det som jag vill.

<->

Den var inte snäll mot hjulet den inte!

Jamen då är det ju såklart så du skall göra. På min gaffel påverkar inte slaglängden lufttrycket (Talas RLC) så det var nytt för mig.

Jo, men ett par standard happyhjul håller för ganska bra vilket är tur för jag är ingen smidig cyklist direkt:-)

I princip så sker det inte så mycket med lufttrycket i Piken heller men lite hårdare tryck behöver jag för att gaffeln inte ska bottna ur för lätt, det blir ju lite hårdare cykling när det är nedförs istället för plattförs.

Atlas_sthlm skrev:
> Den var inte snäll mot hjulet den inte!
>
> Jamen då är det ju såklart så du skall göra.
> På min gaffel påverkar inte slaglängden
> lufttrycket (Talas RLC) så det var nytt för mig.

Tillbaka
Topp