Eurosport Player- kvalitet?

popeye

Medlem
Hur är kvaliteten på Eurosport player, ljud och bild?
Om man jämför med analog tv och digital tv hur stor skillnad är det?
Funkar det att ha det på tv:n utan att "störa" sig?
Vilken upplösning streamar de med?

Jag är jätte missnöjd med ES player! Skaffade det för att kunna titta på TdF på jobbet men jag har stora problem med att det hackar och bryts hela tiden. Enligt mina IT killar på jobbet har det inte att göra med vår bandbredd i nätverket, vilket iofs inte var oväntat att dom skulle säga. När det väl funkar tycker jag att kvaliteten är rätt usel.

Ska man vara helt ärlig så är kvaliteten ganska jämförbar med den som kommer från vanliga eurosport då den brukar vara rätt kass, iaf hos mig... Kan ju iofs bero på att skärmen är betydligt mindre men jag tycker ändå att player håller fullgod kvalitet i bästa upplösningen för att kunna titta på. Jag kör med 3g-modem och för mig hackar det faktiskt inte något.

Jag tycker det har funkat helt ok under TdF när jag användes det. Man får se till att köra i den högsta av de tre kvaliteterna.

Jag hade jätteproblem under Girot med att det hackade och bröts hela tiden, men tycker att det blivit avsevärt bättre nu. Kan ha att göra med att de införde en ny Beta-version i somras.

Tillbaka
Topp