Ajdå, ja då är ju inte denna backen jag körde i helt optimalt, 10% är nog för aggresivt för mig, är ett parti i början på ena backen som hade 10 & det kändes rejält i benen efter 10 "varv", 5, kanske 6% är nog lagom för mig, tänkte köra nästa år så kanske tränat upp mig lite till + mindre vikt.
Hade gärna hittat en 100hm+ backe här, men enda jag har är grus/skogsväg & där skulle jag isåfall behöva min MTB men det är nog sjukt jobbigt att everesta med.
Jag kommer få köra ca 175 omgångar, kanske några till för att vara på den säkra sidan, det kan ta mer på psyket än fysiken.
Jag försökte hålla ungefär det tempot jag tror att jag klarar hålla under everestingen, räknar jag rätt att det isåfall kommer ta runt 24 timmar (körtid excl stopp) & förbruka nästan 40 mil (cyklade transportsträcka till & från backen idag), själva backkörningen förbrukade ca 5 mil för 1'000hm & tog ca 3 timmar. Har jag räknat rätt?
Bonusfråga om någon orkar: Får man göra som jag gjorde, jag använde mig av 2 backar (V formade spåret uppe till vänster & uppe till höger)?