Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Morakniven och hammaren. Morakniven kommer dock vara lite ledsen sen. Banka inte för djupt för då bankar du i styrröret.Försöker få bort gammal crown race från en stålgaffel, men den sitter som berget.
Tror att den är till lager med lösa kulor -den är ganska kraftig och helt i stål.
Är det såga som är lösningen
Har också kört med kniv och hammare men såg ett tips där man från motsatt sida om vartannat slog i fler och fler rakblad på varandra tills den kom lös. Låter dyrt men kanske något att testa om det inte funkar med kniv.Morakniven och hammaren.
Skönt!Tack för tipsen -jag fick loss den med en variant av ovanstående.
Tja, jag har lossat flertal med det och utan problem.Victorinox skalknivar med plasthandtag är billiga, tunna med lite flex, har lägre hårdhet än en täljkniv och har funkat bra som första kil att knacka in under lagerkonan.
Det där bikehandverktyget har jag läst dåliga saker om. Kilen är inte skarp nog och vinkeln för brant, så det finns risk att krossa snarare än separera.
För att vara specifik. Gäller det lagersäten, aka split ring, som används för att få maskinlager att ligga rätt samt faktiska lagerkonor för styrlager med lösa kulor/kulringar?Tja, jag har lossat flertal med det och utan problem.