Fairlight Faran/Strael/Secan

Pfaff

Aktiv medlem
Fina! Men det börjar dra iväg prismässigt.

Jo, Brexit kan inte underlättat för export.

5E9E8A21-E671-4079-9976-92E908967640.png

KjellF

Aktiv medlem
Jag får en version 3. Tyvärr för mig är tillverkningen flyttad från EU till Taiwan, vilket blir lite tull men Fairlight drar av brittisk tull så det blir inte så farligt.

Peth

Aktiv medlem
Jag får en version 3. Tyvärr för mig är tillverkningen flyttad från EU till Taiwan, vilket blir lite tull men Fairlight drar av brittisk tull så det blir inte så farligt.
Som jag har förstått det hela så kommer Fairlight att justera priset. De har sagt tidigare att ingen ska betala mer än vad man avtalat om vid beställningstillfället. Så jag antar att du kan be Fairlight att på något sätt återbetala eventuella extrakostnader. Kontakta dem och kolla.

n3wton

Aktiv medlem
Jäklar vad sugen jag blev på att dra ut med min Strael 2.0 nu! Har bara hunnit med lite över 100 mil sedan förra sommaren pga konkurrens mellan skärmförsedd stålhoj, mtb och Straelen.

Den där djupa kärleken som jag har till vissa andra cyklar har inte infunnit sig ännu (den där som liksom växer fram allt eftersom milen och minnena blir fler och fler), men det är en fantastiskt fin cykel. På första turen med cykeln höll jag på att bli klippt av en bil i sidan, men gjorde en helt sjuk undanmanöver som jag blev förvånad över att komma undan med. Intuitiv, rapp och förlåtande på samma gång på något sätt.

Sen kämpar jag lite med att se Straelen som min ”riktiga” långcyklarhoj. När man är van vid skärmar och dynamohjul/-belysning osv så är det svårt att inte se Straelen som utpräglad racer. Det blir för snålt med däck om man kör med skärmar, och racerkänslan försvinner ganska mycket. En Secan gör sig bättre i den rollen förmodligen. Sen när man ser alla andra randocyklister (som jag ska bli när jag blir stor) så kör nästan ingen med skärmar och dynamo ändå...

Imorgon ska Straelen ut på vägen!

glitch

Aktiv medlem
Jag fattar inte vad det är att jag på nåt konstigt sätt dras till Fairlight fast jag varken behöver en eller deras cyklar egentligen är något revolutionerande eller extremt snygga.

Jag tycker Mason t.ex. är snyggare men ändå skulle jag nog köpt Fairlight. De har nåt som är svårt att ta på. No nonsense liksom och hyllas ju frekvent för åkkänslan som så klart är omöjlig att uppleva genom en skärm.

Tur att de ändå kostar en slant så man inte spontanköper en ram =p

KjellF

Aktiv medlem
Som jag har förstått det hela så kommer Fairlight att justera priset. De har sagt tidigare att ingen ska betala mer än vad man avtalat om vid beställningstillfället. Så jag antar att du kan be Fairlight att på något sätt återbetala eventuella extrakostnader. Kontakta dem och kolla.
Jag har fått info-mail om det. Har inte lusläst det men det verkar som stt mitt val blir en liten prishöjning eller ingen cykel.

heffe

Aktiv medlem
Jag är ff väldigt nöjd med min Secan 1.0 sedan förra säsongen och drygt 500 mil. Det jag funderar över är att uppgradera framgaffeln till en Cempa 2.0 pga intern dynamodragning och vårtor. Väldigt trevlig cykel.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer