Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Tyg/textiltape funkar fint; det kanske mest lovprisade fälgbandet (jo, jag vet att det låter knäppt),
Velox Fond de Jante, är i princip en liten rulle textiltape. -> http://www.velox.fr/fr/index.php?art=1&th=21
Jag har kört eltejp i flera år och kan nog inte minnas en enda punktering till följd av det. Har kört det på allt från XC med mkt högt tryck i slangarna till FR med alldeles för lite tryck i slangarna... Brukar dra 3 varv på XC och 4-5 varv på FR/DH. På LVG har jag dock inte vågat pröva p.g.a de höga trycken i kombination med kondomtunna slangarna...
Jag har kört textiltejp i alla hjul jag byggt själv (3 par). Tror faktiskt inte jag punkat med några av de hjulen än, så det verkar funka. Jag har nöjt mig med ett varv tejp.
På en mountainbike funkar eltejp kalasbra. Kanske kan bli problem om det är grader i kanten till något av ekerhålen, men jag har kört det på varenda hjul jag har haft i flera år.
Jag har vågat testa på en landsvägshoj och där funkar det däremot inte alls bra.
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> På en mountainbike funkar eltejp kalasbra. Kanske
> kan bli problem om det är grader i kanten till
> något av ekerhålen, men jag har kört det på
> varenda hjul jag har haft i flera år.
Samma här. Varför göra saker krångligare än de måste vara?
Kör textiltejp och det funkar bra. På racern fick jag ta två varv p.g.a trycket och stora ekerhål i mina fälgar. Är vikt en ickefråga är Gaffa (silvertejp) garanterat bäst.