Färger - vad gäller?

turbo100

Medlem
Färger - vad gäller?
Den cykel jag tänker mig köpa finns i Svart och Röd.
Som medelålders mogen herre tänker man naturligtvis den diskretare svarta modellen.. men den röda lockar med attityd :)
Vad är egentligen 'lämpligast' för oss nybörjarmotionärer?

Färger - vad gäller?
turbo100 sa:
Den cykel jag tänker mig köpa finns i Svart och Röd.
Som medelålders mogen herre tänker man naturligtvis den diskretare svarta modellen.. men den röda lockar med attityd :)
Vad är egentligen 'lämpligast' för oss nybörjarmotionärer?

Om du kommit fram till vilken modell du ska ha så är det bara att köpa den du tycker är snyggast. Svårare än så är det inte.

Färger - vad gäller?
"What are you thinking? Are you crazy? Black bikes have souls, lots of them, they sucked all the souls from ugly green, red, blue, and other clolr bikes. A black bike says don't f*ck with this guy. It's like having the worst of Satan and the best of Jesus in one bike. You suck the life from other rides and it goes into your legs, giving you more watts and taking watts from them."

https://forum.slowtwitch.com/forum/...hould_ride_a_black_bike_-_by_Stover_P3827108/

Färger - vad gäller?
Om den svarta är matt så hade jag funderat ett varv till då matta cyklar typ är snygga i en vecka :( // Han som aldrig skulle köpa en mattsvart cykel igen och äger nu 2 st.

Färger - vad gäller?
Köpte en mattsvart i våras efter att i åratal kört på blank blåsvart. Snyggt med matt men stökigt att hålla ren, allt syns. Suktar nu efter en rosa Orbea med svarta detaljer.....färg är fint....mattsvart är....tufft?

Färger - vad gäller?
Jag stylade min med röda detaljer som fälgar och pedaler. Det syntes lite väl till slut tyckte jag och idag satsar jag mera på Black Stallion,

Färger - vad gäller?
Om det berör lvg, kör medelålders väl rosa nuförtiden? Men det är kanske ingenting för nybörjare ...
Min vit/röda lvg cykel har bara 6 år, så tyvärr behöver jag ingen ny (rosa) cykel.

Färger - vad gäller?
Gäller att synas, färg är snyggt. Toktråkigt med svart. Av någon orsak ska nu även texten vara i en annan nyans i svart så hela cykeln ser ut att vara en fulKines. Välj utifrån första känslan, den är alltid rätt.

Färger - vad gäller?
Vilken cykel är det? Mörkrött eller ljusrött, det kan ju vara en mindre lyckad nyans så v.v. länka eller posta en bild om det ändå är vårt val?

Färger - vad gäller?
När du dricker kaffe efter en tur så ska du kunna titta på hojen och tänka: ”Det där är en jävligt snygg cykel!” Sen är det skit samma vad stilpolisen och internetcyklister tycker!

Färger - vad gäller?
"Stealth" eller "Russian Race Red"..
2cz1y5s.jpg

330a5wj.jpg

Färger - vad gäller?
jingleyschmidt sa:
Missförstå mig rätt; jag är ett stort fan av turkos, det är just turkos+bianchi som skriker lite medelålderskris på något sätt. :P

Det är ju främst gubbar som köper Bianchi för att det pirrar till något från barndomen.

Så länge det inte är canyons extremt fula stekpannesvarta färg så spelar det mindre roll för mig.
Man tänker inte så mycket på färgen när man sitter på cykeln ?

Senast ändrad:
Färger - vad gäller?
turbo100 sa:
"Stealth" eller "Russian Race Red"..

Matchar dina cykelkläder med Russian Race Red? Annars måste du räkna till nya kläder.
Jag har en anodizerad svart Canyon, snyggt, men röd är alltid bättre. Obs att röd som är inte primär röd är ofta bättre i verkligheten än på skärmen.

Färger - vad gäller?
Hmm, inget lätt val. Imho är den röda nyansen lite gräll men det är ju iofs en fördel i trafiken. Den svartas fördel är väl anodiseringen på ramen som mekaniskt behandlats (ball burnished) för att förstärka ytskiktet och öka reptåligheten men också/dessvärre? ger en apelsinskalsliknande finish.

Stealth är det diskreta (beigea?) valet och lätt att skaffa kläder till, Russian race red är kaxigare men också svårare att matcha kläder till.

Färger - vad gäller?
Geekstremist sa:
Hmm, inget lätt val. Imho är den röda nyansen lite gräll ...
Håller med om det -
Detta är inget lätt val - jag hoppas leva länge med cykeln.. och som någon sa att svart är lättare att matcha..

En video med AL 7.0 med något år på nacken - men verkar vara samma färg,

Färger - vad gäller?
Konsensus sa:
Gäller att synas, färg är snyggt. Toktråkigt med svart. Av någon orsak ska nu även texten vara i en annan nyans i svart så hela cykeln ser ut att vara en fulKines. Välj utifrån första känslan, den är alltid rätt.

+1

Nu gör ju TS bäst i att själv avgöra färg, men när det ändå frågas om råd...

Svart är ett visserligen ett säkert kort som definitivt går hem bland merparten av alla andra cykelgubbar. Fast ack så trist det ser ut. 90-talet var bra grejer.

Färger - vad gäller?
jonte987 sa:
Kan nån fixa diagram på detta? Svart låter lockande

Jag har såklart redan diagram för detta efter en testvecka i Åre med cyklar i olika färger, men i övrigt identiska specifikationer (och reach).

Tyvärr har jag semester utan dator så kan inte ta fram dom just nu.

Vill minnas att rött låg bra till.

Färger - vad gäller?
Ursäkta men varför i hela fridens namn frågar du OSS om vilken färg DU ska ha?! :D Båda dom där är snygga, du lär inte bli ledsen vilken du än väljer. Sen när du väl fått hem cykeln så kommer du bli kär oavsett vilken färg det är, för det är DIN cykel!

Färger - vad gäller?
Det är tillräckligt mörkt i Sverige för att undvika svart.
Av någon anledning springer folk omkring i mörka kläder också.
Den röda hade jag valt alla dagar i veckan. Det är tillräckligt mycket svart på den ändå.

Tillbaka
Topp