fat albert frontonly

bengt

Ny medlem
fat albert frontonly
Fat Albert
Valfrihet , ja men vad ska man välja.
Vad är det för skillnad på front_only och vanliga. Jag ska ha på framhjulet och kör mest XC.
Men vad betyder frontonly och vad ger det för fördelar? Och vilka nackdelar är det?

fat albert frontonly
Nu gjorde jag iofs din läxa åt dig, jag hade fel verkar det som...

På schwalbes hemsida står det såhär:

Front Only
Description: Special MTB front-wheel tire with an extra soft rubber compound (Soft Compound) for more control.

fat albert frontonly
ja, mjukare däcksidor var det. eftersom de då inte är så på alla FA verkar det som det är någon hake. kan det bli mer rullmotsånd? Är det skillnad det på om man har fjädring eller inte, jo jag har det?

fat albert frontonly
Det exploderar om man har det bak, om du tittar extra noga sitter där en liten kapsel med framhjul/bakhjul sensor och lite sprängmedel.

fat albert frontonly
TiTeX skrev:
-------------------------------------------------------
> Det exploderar om man har det bak, om du tittar
> extra noga sitter där en liten kapsel med
> framhjul/bakhjul sensor och lite sprängmedel.

Hahahaha. Helt rätt humor, så ska det låta.

Jag tycker det är lite konstigt att det inte är vanligare med olika fram och bakdäck. Med tanke på hur mycket möda och pengar som läggs på att minska vikten och förbättra växling och dämpning och vilka små marginaler som har där så tror jag man komit så långt att man kan påstå att olika däck gör skillnad. Mönstret kanske inte gör någon skillnad på semislicks, men inre konstruktionen och gummisort kommer ju definitivt göra skillnad. Om inte annat så kan man ju spara in några gram roterande odämpad massa.

Tillbaka
Topp