Jo såg lite dyrt ut men nu är det isbana här som förutspått. Höll på att slå ihjäl mig några gånger till fots hem ikväll... Hittade billigare dubb på
https://www.fatbike24.de/Fahrrad-Teile/Fatbike-Teile/Fatbike-Spikes och planen är att borra "fickor" i nobbarna och sedan mata i såna där. Frågan är om jag ska göra det i mina 4.8 JJ eller 4.0 JJ. Tänkte köra 4.8 för snöns skull på vintern (och kunna pendla vad vädret än bjudit på under natten) och ev sätta på 4.0orna för sommarpendling, stig och lite test på lokala DH-banan.
Men vet inte om jag kommer vilja köra 4.8 även på sommaren, isåfall får 4.0orna agera ispendling och 4.8 får sitta på 80%-90% av året... eftersom jag är total rookie på fatbike vet jag inte. Vill jag bara köra 4,8 året om blir det då ett TREDJE par däck (vill nån köpa ett par 4.0 JJ?? ;D)och då vill jag nog köra på ett grymt snödäck ifall JJ inte räcker till, typ bud/lou. Då är det är lika att dubba bud/Lou så har man ett par dubbfria 4,8 JJ till sommaren..... hoff
Vad tror ni? Och går de att dubba JJ på detta sätt, verkar som att en på mtbr gjort det iaf. Tänkte köra slanglöst hela tiden och då verkar skruvdubben där sticka in i däcket aningen mycket (6,2mm) utöver att dom är snordyra. Fördel att dom är lätta att skruva ur till sommaren. Men måste vara sjukt försiktig när man borrar hål för dom andra dubben också så man inte går för djupt...
Satans väder. Var perfekt före när man beställde hojen :)