Kaffet va helt ok dock bara en torr shell macka till!
ja hade ca 40 mil att köra enkel resa, åkte in i Norge via Rörbäcksnäs, det är inga tullar till Brumundal(via Elverum) den vägen iaf, men detta 50-60-70-80 kmh på europa väg tar ju kål på en!
Väl framme så ligger Kjells cykelosport inne i en Galleria, men först måste jag säga att Kjell ska ha en stor eloge för super service, jag har haft kontakt med honom (trots han var på mässa) hela veckan han har fixat och trixat helt kanon!
Jag köpte en 17" blå Nakamura, se spec på deras hemsida,
Cykeln levererades utan trampor så någon parkerings test blev det inte endast sitta och klämma/känna lite.
Var där max ien halvtimme sen tebax hemmåt igen,mötte/korsade några killar på MTB i Börbäcksnäs å fick ännu mer sug att komma ut med fetingen i baksätet.
Väl hemma blev det ett snabbt hej till familjen och sen ut i garaget monterade trampor och ut på en snabb provtur, Och F,,n va såld ja blev direkt,en trottoarkant kändes knappt,kände mej som ett litet barn och längtar till imorgon då det blir en längre tur efter lite justeringar mm.
En detalj jag reagerade på var bromsarna tog lite dåligt kanske en inkörnings el justerings grej vi får se!
Återkommer med mer efter test!