Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
BuTTuS sa:Äh, smalhjuling :-) 4" är tydligen max
BuTTuS sa:Äh, smalhjuling :-) 4" är tydligen max
Putte.w sa:BuTTuS sa:Äh, smalhjuling :-) 4" är tydligen max
"The stays are designed to fit 4.0 tires, but as I mentioned, the 4.6 tires fit well and I had 2mm to spare on the rear chainline."
Lars.E sa:Putte.w sa:BuTTuS sa:Äh, smalhjuling :-) 4" är tydligen max
"The stays are designed to fit 4.0 tires, but as I mentioned, the 4.6 tires fit well and I had 2mm to spare on the rear chainline."
2mm...
Det är för lite för att räknas som "Fit well" i min värld.
Vilket tryck körde han med? Vilken slang-modell, eller slanglöst?
Pumpa lite mer så sväller däcken 3mm på varje sida. Eller ha otur och få en cykel med snävare toleranser eller däck som är snäppet större än hans exemplar.
Dessutom brukar flexet göra sig påminnt om man har bara 2mm obelastat.
Jag har bucklat en fälg där däcket innan hade 3mm till kedjestag. Cyklade hem på asfalt med minimalt med luft för att ta mig hem till ekernyckeln. Bytte senare till ett smalare däck för att slippa justera ekrarna vid var annan tur.
xyz-saft sa:...
2mm var väl till kedjan?
Öviksmicke sa:Någon som har kommentar om Fuji wendigo 2.1?
http://www.fujibikes.com/europe/bikes/mountain/fat-plus/wendigo/wendigo-26-2-1
Eller finns det bättre fetisar för upp till 12 000?
Öviksmicke sa:Tjenare Lars :-)
De va ett långt å bra svar. Vad gäller specar så känner jag mig ganska lost inom fat världen. Iofs känner jag mig lite efter i den vanliga nu också då jag missat att shadow plus finns ;-) Framaxel vet jag ej. Fälgarna, är det bara att dom är tjuriga att göra tubeless eller är dom tråkiga överlag? Jag har inga större ambitioner att köra tubeless i dagsläget.
White, tror att dom haft den whiten hemma tidigare i butiken iaf. Klarar man sig med en 11 delad på fatbike? Skulle den vara bättre än wendigo hojen? Stog ingen vikt,kanske nån har koll på de? Wendigo hojen kommer nog in i butik om nån/några veckor så jag får chans att provrulla den lite.
.
Öviksmicke sa:Cola, tänkte du på den utan dämpare fram eller det med
Freed sa:Detta var ju en fatbike Q&A så jag hoppas att det är ok att ställa en ny fråga här utan att kapa tråden?
En del fatbikes säljs ju med 4.0" och verkar ha en begränsning i att ta bredare däck.
Är det stor skillnad mellan 4,0 & 4,8? Är rekommendationen att satsa på en hoj som kan ta 4,8?
Antar att ju bredare desto bättre om man ska köra strand/sand?
cola sa:Angående däcksbredd så har jag inte provat att köra mer än 4" bak, fram är det inga begränsningar!
vadaren sa:Råkade klicka hem en Dude CF 9.0 SL 2016 från Canyons outlet samt ett par 4.8or och lite tubeless-grejs.
Vill nog ha wattmätare på den så småningom, vad är bäst att köra på? Vet att det inte är så vanligt men.
Cannondale jekyl 1000 sa:vadaren sa:Råkade klicka hem en Dude CF 9.0 SL 2016 från Canyons outlet samt ett par 4.8or och lite tubeless-grejs.
Vill nog ha wattmätare på den så småningom, vad är bäst att köra på? Vet att det inte är så vanligt men.
Bäst vet jag inte men en stagesvev är alltid enkelt och inte allra dyrast.
vadaren sa:Cannondale jekyl 1000 sa:vadaren sa:Råkade klicka hem en Dude CF 9.0 SL 2016 från Canyons outlet samt ett par 4.8or och lite tubeless-grejs.
Bäst vet jag inte men en stagesvev är alltid enkelt och inte allra dyrast.
Har lite svårt med att googla en vev till det där vevpartiet. Kan man köra med olika vevarmar? =)
JTF sa:Är det någon som känner till om man kan köpa fullängdsskärmar till fatbike inom EU? Tänkte mest för att slippa tullen från staterna... :o) (gubbsnål)
Har hittat denna modell http://stores.bigomfg.com/4-complete-fender-kit/ för 125 dollar borta i USA. Lär väl sluta på närmare 200 med frakt och tull? Som sagt, nån som kan tipsa om full size-skärmar till 4-tumsdäck på närmare håll?
gnilrub sa:Vad tror ni om den här https://www.fatbike24.de/products/Fahrraeder/Fatbikes/Bottecchia-Senales-Fatbike-2016.html
Kan det vara något att ha eller ska man satsa på en begagnad från något välkänt märke?
Penguin sa:Tyckte det såg ut som en cube.
Cannondale jekyl 1000 sa:Problem. Tejpen på mitt framhjul verkar ha gett upp. Någon som har sett 80 eller 90mm bred tubelesstejp någonstans?
Ja, men de är spårlöst försvunna där. Hittar bara framnav på planetX men med just rear disc spacing. De har ju hjulset, men det känns lite dumt att köpa hela hjul bara för naven..Lars.E sa:Har du kollat med On one?
almlof sa:Ja, men de är spårlöst försvunna där. Hittar bara framnav på planetX men med just rear disc spacing. De har ju hjulset, men det känns lite dumt att köpa hela hjul bara för naven..Lars.E sa:Har du kollat med On one?