Fd. Byggtråd. Problemen med Stanton är lösta tillfredställande.
Erol skrev:
-------------------------------------------------------
> jonja skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vad är det för stolpskott som skickar
> hotfulla
> > mail med hemaddress till Dan? Ingen härifrån
> > hoppas jag?
>
>
> Precis vad jag också skulle vilja veta. Det finns
> en gräns. Börjar man hota folk för en trasig
> ram har man passerat den så pass att man inte ser
> den om man vänder sig.
>
> //Erik
Jag tror ni missförstår. Det är inga hot alls i något mail från mig. Två av mina mail är tagna ur denna template från which.co.uk. Är det de mailen han avser så kan jag för tydlighetens skull nämna att det är vad som uppgavs vara adressen till hans workshop + att mina adress (eller iallafall gata + nummer) står med längst upp. Jag hade tydligen missat att plocka med postnummer/umeå. För tydlighetens skull vill jag också nämna att under kommunikationen med stanton har jag varit tydlig med att dessa stycken är den formella biten och försökt resonera utanför det.
http://www.which.co.uk/consumer-rights/action/letter-to-request-damaged-goods-be-replaced
Det är iallafall det jag hoppas att han menar, jag uppmuntrar verkligen inte någon att hota någon.
-------------------------------------------------------
> jonja skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vad är det för stolpskott som skickar
> hotfulla
> > mail med hemaddress till Dan? Ingen härifrån
> > hoppas jag?
>
>
> Precis vad jag också skulle vilja veta. Det finns
> en gräns. Börjar man hota folk för en trasig
> ram har man passerat den så pass att man inte ser
> den om man vänder sig.
>
> //Erik
Jag tror ni missförstår. Det är inga hot alls i något mail från mig. Två av mina mail är tagna ur denna template från which.co.uk. Är det de mailen han avser så kan jag för tydlighetens skull nämna att det är vad som uppgavs vara adressen till hans workshop + att mina adress (eller iallafall gata + nummer) står med längst upp. Jag hade tydligen missat att plocka med postnummer/umeå. För tydlighetens skull vill jag också nämna att under kommunikationen med stanton har jag varit tydlig med att dessa stycken är den formella biten och försökt resonera utanför det.
Hela brevet här.[Your address]
[Company/ supplier address]
Dear
[Reference: contract number]
On [date] I [bought/placed an order for] a [item], and this was delivered to me on [date]. I have discovered that the [item] has the following damage: [add details].
...
Yours sincerely
http://www.which.co.uk/consumer-rights/action/letter-to-request-damaged-goods-be-replaced
Det är iallafall det jag hoppas att han menar, jag uppmuntrar verkligen inte någon att hota någon.
Senast ändrad: